facebook facebook
 
 
 
   
 
id Software остана без Джон Кармак
22.11.2013

Ветеранът в гейм индустрията Джон Кармак напуска id Software - студиото, което самият той основа преди години.

Новината съобщи сегашният директор на id Software Тим Уилитс.

"Джон Кармак, който напоследък проявява интерес към неща, които не са свързани с разработването на игри в нашето студио, напусна id Software", обяви Уилитс.

"Работата на Джон по id Tech 5 за момента е завършена и неговото напускане няма да се отрази на нито един от нашите проекти", добавя директорът на id Software. "Късметлии сме, че сред нас има група от брилянтни програмисти, които са работили с Джон и които ще продължат наследството му. Като колеги с него от много години му желаем всичко най-добро".

Припомняме, че през август тази година Джон Кармак се присъедини към Oculus VR като шеф на технологичните проекти. В това си качество създателят на Doom и Quake  ще надзирава разработването на геймъското устройство от новия офис на фирмата в Далас, щата Тексас.

Кармак съосновава id Software през 1991 г. и през годините работи по емблематични заглавия като Commander Keen, Wolfenstein 3D, Doom, Quake и в по-ново време Rage.
 

напиши коментар
 


346 мнения
профил »
Gusto каза на 23.11.2013, 07:11 ч. :

Without him they are DOOMED!

777 мнения
профил »
veluvian каза на 23.11.2013, 07:21 ч. :

Да, светът днес е такъв, благодарение на Кармак, дълбок поклон. Разбира се той отдавна разполагаше с алтернативни проекти, така че успех му пожелавам. Той постигна своето. :)

91 мнения
профил »
XboxLIVE каза на 23.11.2013, 08:34 ч. :
Редактиран на 23.11.2013, 08:35 ч.

Кармак не беше никакъв фактор през последните години, а id разчиташе само на стари лаври. id ерата отдавна приключи, а този id engine 5 не е нищо особено, още много има да се работи по него...

317 мнения
профил »
miro каза на 23.11.2013, 09:10 ч. :
Редактиран на 23.11.2013, 09:11 ч.

Очакваше се , личеше си още на миналогодишния QuakeCon че вече не му се работи в модерния IDSoftware , беше въпрос на време.
Е още едно студио поставило основите на гейм жанр си отиде заради алчността по конзолите.

346 мнения
профил »
Gusto каза на 23.11.2013, 09:56 ч. :

Отиде си заради липсата на оригинални и нови идеи. Последната наистина страхотна игра, която играх беше Doom 3. Нито Quake 4, нито Rage бяха някакви шедьоври. Виж колко още разработчици бяха купени, само защото пазарът е безмилостен и колко трудно е в днешно време дори само една игра да направиш наистина зашеметяваща и изпипана отвсякъде.

Няма да доживея да видя Doom 4 или Half Life 3...

554 мнения
профил »
igra4 каза на 23.11.2013, 10:45 ч. :

Пореден удар по ПеЦе ГЕЙминга :)

1076 мнения
профил »
Deroni76 каза на 23.11.2013, 11:18 ч. :

То Oculus Rift-а също ще е само за PC, ама айде...

968 мнения
профил »
Serious Sam каза на 23.11.2013, 12:42 ч. :

Сега ще влезе TenBears и с дълъг коментар в стил iddqd ще оплаче тази новина, ще възхвали id Tech 5 и ще заклейми всички, които са се изказали срещу енджина, id и Кармак.

2206 мнения
профил »
iddqd каза на 23.11.2013, 12:50 ч. :

кога па съм писал дълги коментари?

968 мнения
профил »
Serious Sam каза на 23.11.2013, 14:00 ч. :

"Стил Иддяд" - без препинателни знаци, изписвайки на кирилица чужди думи, на основата на тяхното произношени.

Верно, малко се постегна в последно време, ама преди и Спиндермана е благоговял пред твоите постове, бас хващам.

Мир Вам!

346 мнения
профил »
Gusto каза на 23.11.2013, 12:55 ч. :

Какво лошо има в дългите коментари? Стига да са написани умно и стегнато, без много тавтология и разтягане на локуми, нямам нищо против да ги чета.

2206 мнения
профил »
iddqd каза на 23.11.2013, 13:02 ч. :

Прекалено дълги са за четене.

346 мнения
профил »
Gusto каза на 23.11.2013, 13:05 ч. :

Още по-трудни са за писане. Направо само със снимки и gif-ове да работим, така без думи можем да се разбираме сигурно...

715 мнения
профил »
Sonic The Hedgehog каза на 23.11.2013, 14:41 ч. :

Жалко. :(
Е, дано се справи в бъдещите си начинания. Любопитен съм какво ще направи с Oculus Rift и какво ще излезе от Doom 4, вече като си е свършил работата по нея. 3-ката ме остави раздвоен и се надявам 4-ката да е по-добра. :)

777 мнения
профил »
veluvian каза на 23.11.2013, 16:18 ч. :

Принципно споделям мнението на повечето хора, че Кармак остана без идеи, но пък и неговото време отмина, нормално е. Затова и той насочи интересите си в друга насока, днес реално Кармак разполага с мнозина клонинги като разработчици, колко все още екшъни се базират на аксиомата "избий всички гадове на картата и готово". Но пък през 90те какво уникално усещане беше да се почувстваш в една триизмерна пикселизирана среда... днес сме много пренаситени, а като се замисля и колко неща още имаме да видим...

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 23.11.2013, 20:03 ч. :
Редактиран на 23.11.2013, 20:03 ч.

Вярно е. Кармак си спечели име, защото беше правилния човек, за правилната работа, на правилното време. Последните години може да не е правил нищо (видно), но може би е по-добре така. Сега се впуска в друга сфера на дейност, но хората ще го запомнят предимно с добрите игри, с които свързват името му.

Той поне не направи грешката на Ромеро, ако се сещате за какво говоря. Или на "добрите доктори", като стана дума.

1192 мнения
профил »
Toxic Forever каза на 23.11.2013, 19:10 ч. :

Кой беше тоя?

968 мнения
профил »
Serious Sam каза на 24.11.2013, 07:13 ч. :

Е всеки го знае бе, той основа Ion Storm дето направиха онва суперхитово rpg StarCraft.

89 мнения
профил »
Lakando каза на 23.11.2013, 19:15 ч. :
Редактиран на 23.11.2013, 19:15 ч.

Браво, Тоxic! Много си оригинален.

1192 мнения
профил »
Toxic Forever каза на 23.11.2013, 19:37 ч. :

Вие ПеЦе лумпенчетата знаете ли какво значи туй "оригинален", "оригинална"?

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 23.11.2013, 19:55 ч. :

Lakando каза на 23.11.2013, 21:15 ч. :

Браво, Тоxic! Много се оригна.
----------------------------------------- ------------------------


Fixed.

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 24.11.2013, 14:31 ч. :

Въпросче: По собствено желание или по "желание" на Бетезда?

968 мнения
профил »
Serious Sam каза на 24.11.2013, 19:22 ч. :

Е той още от 2004-та ги дрънкаше некви за отегляне от бизнеса.

2 мнения
профил »
ratko каза на 24.11.2013, 22:14 ч. :
Редактиран на 24.11.2013, 22:15 ч.

Жалко - още един великан се оттегля. Явно се е чувствал ограничен да работи занаятчийски и е искал да се развива в нови проекти.
напиши коментар
 
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
Rage

новини:
Рано или късно id Software ще върне към своя постапокалиптичен шутър, убеден е Тим Уилиц от компанията.
Gamereactor UK публикува изказване на Тим Уилиц, творческият директор на id Software, още от E3. На въпроса какво се случва с RAGE, той отговаря, че...
RAGE на id Software идва с пълна сила, за да ни покаже колко красиво може да изглежда един постапокалиптичен свят. Дали обаче и геймплеят е на ниво, ще видим.

Ревю:
Поредното технологично демо или един зарибяващ шутър от първо лице, който ще ви впримчи чрез страхотна атмосфера и увлекателен геймплей?

Превю:
Голямото завръщане наближава, а постапокалиптичният свят никога не е изглеждал толкова добре. Ще стигне ли това обаче на играта, която чакаме толкова години?

Интервю:
Творческият директор на проекта Тим Уилиц в разговор за това с какво Rage е различна от останалите шутъри. Датата на излизане остава все така неопределена.

НАЙ-КОМЕНТИРАНО
Игрите през новата седмица 17.08-23.08 177
Завръщането на една легенда! 163
Grand Theft Auto V идва за PS4, XBO и PC 158
Петото "яйце", награди и регламент 154
Слух за изискванията на АС: Unity 152
The Division за PC няма да е прост порт 145
Assassin's Creed: Syndicate е официална, но закъснява за РС 131
Blizzard също прави разпродажба на игри 122
Най-разочароващо заглавие за 2014 г. 122