Zax: The Alien Hunter

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 06 ное. 2001

В случай, че седнете пред компютъра, без да сте обядвали, сигурно ще ви стане странно как героят Закс може да избива сума ти прасета, а да се храни само с ябълки. Това не трябва да ви учудва – по принцип човешката храносмилателна система и метаболизъм еволюционно са се развили в посока на вегетарианството. Хората започнали да се хранят с месо едва при ледниковите периоди, когато повечето растения са измрели. Но може би просто нашият герой е последовател на исляма и свинското за него е табу… 🙂 Както и да е. Създателите на играта сигурно са знаели това, защото ви изпращат в нещо подобно на джунгла от юрския период, където обаче няма динозаври, а… прасета. Но грухчовците никак не обичат пришълци, които ходят из техните безметежни поселения, и

яростно реагират на вашата поява

Няма да крия, че за да играете Zax: The Alien Hunter, не се изисква висок коефициент на интелигентност. Причината за това най-вероятно е, че играта е правена повече за американския, отколкото за българския пазар. И въпреки това нашите умни геймъри ще се позабавляват, ако обичат диаблоподобни клонинги, макар и в много по-опростен вариант…

Закс тръгва на своята мисия от космически кораб, катастрофирал в средата на причудлива местност. За да се сдобие с оръжия (кой ли не би се въоръжил до зъби в непозната обстановка), той трябва да намира кристали и руда, които се търкалят из храстите или са скрити в гърнета и сандъци. Главният гад Ом използва местното население за роби, като го кара да добива въпросните две суровини от мините, които са пръснати по цялата планета. Населението (извънземни, които приличат на шарени учтиви лосове :)) вярва, че Закс е човекът, дошъл от космоса да ги спаси. А той, горкият, просто се чуди как да се измъкне.

Разбира се, колкото повече от скъпоценностите откриете, толкова по-мощно ще се оборудвате за мелето, което ви предстои. Така например с повечко кристали ще си купите не само пушкала, но и лазерни щитове. Тук, както се досещате, няма ковачница за оръжия. Те се произвеждат директно от кораба ви. Трябва да се снабдите и с батерии (съветвам ви да го направите), както и с аптечки.

Важно е да следите трите скали на благоденствието – здраве, щит и амуниции. Енергията за тях се появява във вид на малки светещи кълбенца, които остават след всеки унищожен демон. Попълването на процентите за здраве е по-разнообразно, тъй като това е възможно и благодарение на споменатите ябълки – обикновено ревниво пазени от свирепи орди прасета и метални демони.

Светът, близък по първоначална концепция до фантастичен вариант на Диабло, ще ви хареса – ще влизате в хралупи и катакомби (където ви чакат както приятни, така и неприятни изненади), ще ви раняват капани, ще се лутате в лабиринти, макар че

силата ви е само в “меча”, тъй като магии няма

Сигурно ще се запитате какво трябва да правите, когато стартирате нивото. Няма пъзели и загадки – просто една Зелон се появява на екранче и ви казва кой трябва да бъде елиминиран. Тя, за съжаление, не е много секси – прилича на персонаж от Стар Трек. А и Закс, въпреки стройната си фигура, е бая изрод. Изобщо играта не е за естети, а за любителите на пуцалките.

Да си призная много ми хареса музиката. Има някакъв убийствен саунд, който е нещо като транс, но има мотиви от Чикейн и е романтичен и емоционален. Ако PC-то ви е вързано с уредбата, дайте жега. Не мога да не похваля и графиката – изключително детайлна и наситена е. Явно вече при игрите е все по-лесно да се постигат отлични визуални и акустични ефекти, за разлика от проблема с добрите идеи за сценарий и сюжет.

Автор: Свилен Енев