Zanzarah: The Hidden Portal

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 23 авг. 2002

В центъра на Zanzarah: The Hidden Portal са феичките и духовете във всички свои причудливи форми. Магията е движещата сила на това приключение, а легендите и предсказанията са пътеводител на героинята, която управлявате. Това е красивата и неумираща приказка за борбата между доброто и злото, която всички експлоатират колкото могат повече…

Авторите признават, че са черпили вдъхновение от The Good Fairies, Bad Fairies на Brian Froud (The Dark Crystal и Labyrinth). Някои критици пък оприличават играта на The Longest Journey…

Аз обаче мисля, че тя си има свой чар и

История

подобна на много познати ни филми, книги и игри, но и с определена доза индивидуалност.

Някога хората и приказните същества живеели в хармония. Трите свята – астралният, приказният и човешкият – били свързани чрез портали и всеки можел да пътува свободно през тях. Сега никой не си спомня тези времена. Чудатите създания, останали само в легендите, били прокудени от човешкото суеверие и страх.

Едва на 18 години, Ейми е въвлечена в едно невероятно приключение. Тя е депресирана лондонска тийнейджърка, потънала в разочарование от последния си рожден ден, която е решила да се заключи в стаята си. Внезапно чува шум. Оглежда се. Открива ковчеже с магическа руна. Чрез нея се пренася в Zanzarah – мястото, където легендите са още живи…
Zanzarah е

поредната хибридна игра

Новото тук е, че макар и да не предлага някакви кой знае какви иновации, идеите, на които геймплеят се гради, са доста интересни.

Тъй като е включен и RPG- елемент, играта става доста зарибяваща, карайки ви да се занимавате с изграждането на героите си като индивидуален персонаж. Не знам за вас, но аз, когато съм положила толкова усилия и тренировки, за да създам един силен герой, не мога да зарежа играта просто ей така. Времето ми някак би било изгубено. А и самата история предразполага да продължавате напред, за да видите финалните надписи…

За да прогресирате в този магически свят обаче трябва да сте наясно с неговите правила. Затова съм ви спретнала един малък сладък “Наръчник на начинаещите господари на феи” от скромните 6877099007986487236 глави. Приятно четене… 😉

Господарите на феи

Ейми, както разбрахте, е вашата героиня. Когато се озовава в магическия свят, тя разбира, че всяко същество там има свой пазител – някакъв дух или фея. Можете да притежавате и повече от един вълшебен страж, а лимитът е пет. Когато се сдобиете с някакви феи вие получавате статус на неин господар (май звучи логично?:-)).

За да поддържате във форма съществата, които ви съпътстват, трябва да upgrade-вате екипировката им, набора от магии и да работите върху техните умения. Най-безболезнено това става чрез тренировки, а иначе – като прилагате уменията си на практика в истински магически дуели. Така experience-ът ви расте и качвате нивата и способностите на командваните от вас твари.

Fairies wanted

Получавате първата фея, която се присъединява към вас, без да влагате много усилия. За другите обаче трябва да се потрудите сами.
Можете да се сдобиете с духове като решите пъзел или помогнете на нещастна душа в беда. Другият начин е да си послужите с някоя магическа сфера, като уловите някоя наранена от вас фея и си я присвоите. Друг вариант няма…

В Zanzarah всички сражения се извършват чрез управлението на духове. Причина за възникването на битка често може да е чистият и неподправен бабаитлък, характерен за отделните господари на феи, които искат да се самодоказват. Дори има специални арени, създадени за улеснение на тази благородна кауза… Друг вариант е чисто и просто някоя гадинка да ви нападне – ей тъй, за разнообразие. Достатъчна предпоставка за организирането на магически дуел, разбира се, е и струящото ви благородство, което не веднъж ви подтиква към безразсъдна борба за справедливост.

Самите битки протичат по следния начин – феите на опонентите се пренасят в астралния свят, който е представен под формата на множество многоетажни терени с мистични блещукащи светлинки. Там армиите от феички се сблъскват и всяка се старае да разнищи противниковата като използва набора си от магии. Заклинанията са различно ефективни срещу съществата от различни видове, така че е важно не само какви трикове използвате, но и срещу кого. Колкото по-дълго време задържате магията, преди да я освободите, толкова по-мощен е ударът ви. Ако обаче се олеете, магията има обратен ефект и ви наранява. Човек се чувства адски тъпо, когато се саморазмаже…

Ами то това май се явяват гореспоменатите 6877099007986487236 глави…:) Така че е време да пристъпим към

звука и графиката на играта

Графиката е добра, но не и велика. Истината е, че играта е доста разнообразна и шарена, така че не би трябвало да ви омръзне. Световете, които разглеждате, са много различни и красиви и причината, че изобразяваното е готино, ви кара да пренебрегнете качеството на самото изображение, което, пак повтарям, не е лошо, но би могло да се иска и повече. Окото ви ще радват свежи гористи местности, клокочещи поточета, каменисти пейзажи, тесни калдъръмени улички, малки къщурки, блата, пещери, замъци, непристъпни кули… Ще се сблъскате и с многоцветната палитра на героите, които принадлежат на различните светове и които са уникално изобразени. Обитателите на тази приказка, макар и да се числят към всевъзможни раси, разбира се, не излизат чак толкова от каноните на всички други приказки, които сме виждали, но все пак съдържат и нещо уникално.

Звукът е доста интересен. Той е дело на музиканти от Кеймбридж и наистина много добре пасва на играта. Често се движите под нежните звуци на струнни инструменти и ефирните песни на женски глас.

Играта би трябвало да се хареса на хората, които си падат по фентъзи сюжети и адвенчъри като цяло. Има някои много свежи идеи и е адски приятна. Атмосферата е разнообразна и приказна…

Е, не бива да имате прекалено големи очаквания, но, ако имате малко свободно време, спокойно можете да се потопите във вълшебния свят на Zanzarah.

Автор: Лили Стоилова