XCOM: Enemy Unknown – мултиплейърът

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 19 авг. 2012

Кой очакваше, че Firaxis ще включи мултиплейър режим в XCOM: Enemy Unknown? Не и аз, честно казано. Макар и на пръв поглед това да изглежда едно добре дошло нововъведение, което ще увеличи фактора преиграване и за първи път в историята на поредицата ще ни позволи да поемем управлението на отряд от извънземни, мнозина изказаха опасения, че мулти режимът ще отклони вниманието на авторите от сингъла. Съответно – крайният вариант ще е по-малко качествен, отколкото би трябвало да бъде.

Главният дизайнер Джейк Соломон и продуцентът Гарт Деанджелис побързаха да хвърлят малко повече светлина по въпроса и да успокоят хардкор феновете. Издателите от 2K са искали мулти режим още от самото начало. Нещо повече – според Деанджелис те дори са настоявали за него. Именно поради тази причина 2K са предоставили допълнително финансиране, което е спомогнало за наемането на специален екип, който да се заеме с тази задача. Той обаче няма да бъде претрупан, уверява ни Соломон.

Какво можем да очакваме от него?

Мултито ще изправи един срещу друг два отряда в своеобразен детмач. Ще можем да играем както с хора, така и с извънземни и микс между двете. В самото начало ще разполагаме с бюджет от 10 000 точки и възможност да закупим до шестима войника. Всички същества от кампанията – човешки и извънземни, ще бъдат на разположение, като всяко едно от тях може да бъде ваше срещу съответните точки. Хората например струват 800 точки. Отделете си поне още няколко стотин, за да ги екипирате с брони, оръжия и способности.

Що се отнася до извънземните, тяхната цена варира от 400 за сектоидите, до 4000 за летящите кибердискове, устойчиви на отрова и псионични атаки. За разлика от хората, те не могат да бъда персонализирани със специфична екипировка и умения.

Непознатият враг

Когато влезете в битка, няма да знаете какви единици е избрал противника си. Поне докато не ги срещнете на бойното поле – в самото начало ще бъдат достъпни пет карти. Това означава, че ще трябва да променяте стратегията си в движение, да се адаптирате към слабите и силните страни на противника си. В случай, разбира се, че искате да оцелеете.

Важно е да отбележим също така, че всеки ход протича не повече от 90 секунди. Така че спокойно – една мултиплейър сесия няма да протича мудно или вечно.

От информацията в мрежата става ясно, че в останалата си част играта ще протича като стандартна XCOM игра. Шансовете ви за оцеляване ще се свеждат колкото до вашите тактически умения, така и до цялостният ви късмет. Имате 25-процентов шанс да уцелите гадината? Рискувате и печелите! Натъквате се на противник зад ъгъла. Шансът е 95. Стреляте и… пропускате. Такъв е животът в XCOM. Гаранции няма.

Накратко – поне засега всичко изглежда прилично. Определено ще е интересно да тестваме стратегическите си познания срещу истински хора. Фактът, че в самото начало ще избираме сами своя отряд и до известна степен ще го променяме така, както сметнем за добре, гарантира, че всяка игра ще бъде различна. Що се отнася до броя карти – пет ми се струва твърде малко, но Firaxis със сигурност ще добавят още. Колкото по-скоро, толкова по-добре.

Автор: Владимир Тодоров