World of WarCraft: Mists of Pandaria

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 25 сеп. 2012

Без значение дали одобрявате идеята за пандарени или не, малките сладки бели дундави и пухкави мечета вече са неразделна част от света на WoW и новият експанжън, с леки неравности по пътя, е вече онлайн.

Онези от вас, които са прекарали последните месеци на разстояние от света на ордата и алианса, вероятно ще останат изненадани от пълния редизайн, който Blizzard направи на системата на талантите в един от последните пачове. Добрите стари дървета са брутално отсечени. Вместо тях играчът получава по една skill точка на всеки петнадесет нива, с която има възможност да изучи едно от общо три основни умения. Да вземем за пример Priest-а. На 15 ниво той може да се сдобие Void Tendrils, с което застопорява на едно място до 5 души за 20 секунди с сенчестообразни пипала; Psyfiend – призовава същество, което стои на едно място и прави заклинанието Psychic Terror и кара онези противници, които атакуват Priest-а, да бягат. Не на последно място е Dominate Mind, с помощта на което контролирате нечие съзнание за до 30 секунди.

Както и сами виждате, нещата сериозно са се променили

Налични са нови умения, други са прехвърлени в талантите, а трети са изчезнали напълно. Воинът например вече разполага с умението Dragon Roar, което напомня поразително на Fus-Ro-Dah от Skyrim. Всичко това е определено за добро – ненормално високият брой умения, натрупал се през последните години, вече е сведен до някакво поносимо и лесно за контролиране ниво. Т.е. – в Mists of Pandaria ще мислите за малко по-малко бутони наведнъж. (Онези от вас, които искат да научат повече за новите таланти на всеки един клас, могат да кликнат тук.)

Що се отнася до Пандария –

новият континент, създаден от Blizzard, е истинско визуално произведение на изкуството. Трябва да си призная, че първоначално бях скептично настроен към новата територия. От една страна, заради самия сетинг. А от друга – заради все по-сериозно остаряващия енджин на играта. Екипът на WoW обаче доказа, че стига да иска, може да свърши чудеса с него. Веднага щом пристигнете в света на пандарените с дирижабъл и се отърсите от първоначалните екшън сцени на битки между орда и алианс, ще останете наистина впечатлени от впечатляващите гледки и нивото на детайли, с които е изрисуван всеки един елемент. Само се вгледайте в постройките, вдъхновени, очевидно, от азиатската култура, и ще разберете какво имам предвид.

Самият процес на куестване

пък, както обикновено, е сравнително плавен, но този път е леко ускорен и допълнен от много повече герои с озвучени реплики, които имат някаква роля в историята в новия експанжън. На няколко пъти, подобно на някои куестове в Cataclysm, дори ще станете част от разказа на някой персонаж и ще поемете неговото управление, за да видите какво реално се е случило. Един доста добър похват за пресъздаване на минали събития, който Turbine активно използва и в The Lord of the Rings Online.

Както и сами може да се досетите, в първите дни от премиерата на Mists of Pandaria напливът от хора е на моменти непоносимо огромен. NPC-тата, даващи куестове, са затрупани с играчи, мобовете, които са част от даден куест, са безмилостно гонени и избивани от 20 души едновременно и т.н.

Особено дразнещ бе моментът, в който играта ви натоварва със задачата да отидете и да убиете едно конкретно същество. Например капитан еди-кой-си. Преди борбата за това кой пръв да го уцели и да вземе заслуги за заколението му бе жестока. Често хората влизаха в групи, само и само за да си улеснят живота. Решение на проблема обаче вече има. И то е елементарно – всеки, който е в района и го удари, получава заслуги и куестът му се обновява. Готино, нали?

Друга особено гениална идея,

която улеснява първоначалното куестване, е т.нар. AoE loot. Какво имам предвид ли? Отивате на една широка поляна и с няколко бързи клика унищожавате 5 същества за нула време. Сега, вместо да кликвате на трупа на всяко едно и да взимате съдържанието в него, е достатъчно да цъкнете само веднъж и в един-единствен прозорец ще ви се появи цялата плячка. Рай както за нормалните играчи, така и, уви, за фермерите.

Прави впечатление също така, че задачите, които изпълнявате, са със сравнително различни цели, така че усещането, че правите едно и също нещо отново и отново е до известна степен притъпено.

И все пак, ако предпочитате груповата игра,

почти веднага ще може да се гмурнете в някои от първите инстанции – Temple of the Jade Serpent и Stormstout Brewery. Ако тези в Cataclysm са ви дразнели с факта, че са твърде дълги и особено предизвикателни (поне в първите дни на предишния експанжън), то в Mists of Pandaria ви очакват по-кратки и доста по-достъпни срещи с мобове и босове. На моменти дори е твърде изненадващо колко лесни са първите подземия.

Разбира се, доста малко босове са реален „tank & spank”. Още в Temple of the Jade Serpent например ще се изправите в битка, наподобяваща Lurker Below от The Burning Crusade. С други думи – ще сте постоянно в движение, ще убивате малки адове, появяващи се след смъртта на други, ще отбягвате струите вода, изригващи от въртящия се бос и т.н.

В Stormstout Brewery пък цари истинска забава. Срещнахте ли се вече с Hoptaplus? В рамките на тази битка ще трябва да грабнете гигантски чук и да смажете злите зайчета наоколо.

С това нашият първи поглед в света на Mists of Pandaria приключва. Очаквайте обаче продължение…

Автор: Владимир Тодоров