facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
World of WarCraft: Mists of Pandaria част II
Ревю | 28.09.2012 | автор: Владимир Тодоров


Производител:
Blizzard Entertainment
Издател:
Blizzard Entertainment
Жанр:
MMORPG
Платформа:
PC
сайт на играта »

Колкото по-навътре в Пандария навлизам, толкова по-очарован оставам от нейния сетинг. Всяка нова местност, всеки модел на NPC, с което се срещате, показва колко остарели са останалите територии в играта. Всичко - от обагрената в розово гора, през високата драконова статуя в зелено, до гигантските манастири, приютили се в полите на планините - изглежда поразително. Може би си въобразявам, просто защото съм луд фен на Skyrim и на „Песен за огън и лед" (сиреч „Игра на тронове"), но няма как да не отбележа и някои прилики в новите местности с тези две заглавия. Вземете за пример Kun-Lai Summit. Всичко - цветовата гама, обитателите, атмосферата, крещи Skyrim. Разбира се, приликата между двете може да се дължи и на факта, че Джереми Соул е композитор на саундтрака и към двете игри и той е отговорен за зоната Kun-Lai Summit, не знам. Така или иначе Kun-Lai Summit се нарежда сред най-любимите ми места в Пандария до голяма степен, тъй като, очевидно, се базира на две любими мои дестинации - Непал и Тибет.

Веднъж щом достигнете Serpent's Spine пък ще ви обземе усещането, че сте пристигнали на някакво странно съчетание между Вала и Великата китайска стена. Дори местните Shado-Pan, бранещи Пандария от хванатите в плен Ша (физическа манифестация на негативни емоции), се наричат Watchers on the Wall. Едно леко намигване към страхотния епос, създаден от Джордж Р. Р. Мартин.

Красотата на приключението

Общо взето от Wrath of the Lich King насам не ми е било толкова приятно да изследвам нова територия. Може би отчасти това се дължи на факта, че местностите в Cataclysm бяха разпокъсани, докато Пандария е един монолитен континент. Или пък заради факта, че до 90-то ниво нямате право да използвате летящите си маунтове. А може би заради майсторски изграденото куестване. Впрочем, вече засегнах някои елементи в този аспект в предишния материал. Това обаче е област, която определено заслужава да й се отдели допълнително място.

Всяка задача, всяко NPC, с което се срещате, ще ви кара да се чувствате така, сякаш сте нашественици в нечия чужда земя и пречите на вече установения от пандарените ред. Въпреки че историята постепенно добива все по-мрачен вид и ефекта от събуждането на злата енергия, тровеща земята, а понякога дори унищожаваща цели постройки, започва да се вижда все по-осезаемо, Mists of Pandaria никога не губи своето чувство за хумор. А то, както в почти всяка една игра на Blizzard, блика почти отвсякъде. Затова до голяма степен допринасят както самите пандарени и техните постоянни желания за ядене и бира, така и някои куестове с всевъзможни шантави задачи.

Прави впечатление и фактът, че веднъж щом изпълните дадена задача,

ще получите като награда единствено предмети, които са релевантни за вашия клас

Проста и не особено нова идея, но нещо, което задължително трябва да присъства във всяко едно MMORPG.

Личи си, че Blizzard са си поставили за цел да разнообразят приключенстването ви колкото се може повече. Рано или късно ще се натъкнете на Tillers фракцията и т.нар. фермерски куест, приличащ на Farmville. Всъщност обаче е базиран на сима Harvest Moon. Дори има отпратка към него - синьото перо там се използва като подарък за някого, на когото искаш да предложиш брак, докато тук е предмет, вдигащ репутацията към Tillers.

Иначе целта тук е следната - купувате си семена, посявате ги, поливате ги и на другия ден прибирате реколтата, която може да използвате впоследствие за готварската си професия. Рано или късно разни гризачи ще искат да изядат плодовете на труда ви. Друг път отровни растения ще излязат от дълбините на земята и ще започнат да ви размятат като чувал с картофи.

Веднъж щом достигнете 87 ниво,

ще се отключат и следващите инстанции в играта. Ако първите две - Temple of the Jade Serpent и Stormstout Brewery, ви се струват лесни, почакайте да влезете в Shado-Pan Monastery или Mogu'shan Palace. Да, и тук акцентът е върху битки с босове, а не с трашове, но сраженията стават с една идея по-предизвикателни и засукани, което за щастие подсказва, че с всяка следваща стъпка трудността ще се покачва.

Впрочем, доста добра идея е възможността да навестите инстанциите и самостоятелно. Повечето, като Temple of the Jade Serpent, могат да бъдат изследвани и без група. Там ви очакват няколко предварителни куеста, дори ще си поговорите с някои от босовете (например с Wise-Mari), преди нещата да се объркат тотално и да се наложи да влезете с приятели и да избиете всичко. Това от своя страна създава усещането, че инстанцията е неразделна част от зоната, а не просто най-обикновено място, изолирано от света, в което влизате, за да фармите точки и предмети.

Няма време!

Докато сме на вълна инстанции, няма как да не споменем и новия Challenge Mode, който ще ви кара да преминете през тях колкото се може по-бързо. В зависимост от това ще печелите бронзов, сребърен или златен медал. Важно е да се отбележи, че екипировката ви ще бъде „нормализирана". Т.е. вместо с вашите предмети, играта ще ви облече с такива, които са подходящи за нивото на самата инстанция. По този начин предизвикателството ще бъде едно и също за всички групи. Какво ще стане, ако успеете? Ще получите награда, разбира се - брони, маунтове, титли и т.н.

Естествено, резултатите, които постигате, няма да бъдат тайна за останалите. Всички постижения ще се групират в специална класация, където може да видите кой и кога е постигнал най-доброто възможно време. Това от своя страна засилва елемента на конкуренция и ще ви даде още едно основание да прекарате часове в WoW, опитвайки се да подобрите нечие време с 3 стотни.

Ако шестте нови инстанции в Mists of Pandaria не са ви достатъчни, винаги може да пробвате и преработените версии на две класически подземия -

Scholomance и Scarlet Monastery

В първия случай Scholomance е все така мрачното училище за тъмни магии, наставлявано от Darkmaster Gandling. Цели стаи, врати и коридори обаче са изчезнали и пътят през него е префасониран. Онези места от него, които някога са изглеждали празни пък, вече бликат от детайли. Въпреки че е съкратено обаче, Scholomance е все така забавно за изиграване и навява спомени за отдавна отминали времена, за самия vanilla WoW.

Що се отнася до Scarlet Monastery, то е обединено в общо две крила. Scarlet Halls идва на мястото на старите Armory и Library, а Scarlet Monastery заменя Graveyard и Cathedral.

Онези от вас, които са пропуснали пач 5.0.4 и чак сега идват в Wow, винаги могат да пробват и преработената в Оргримар инстанция Ragefire Chasm. Определено си струва - очакват ви странни кучеподобни същества, сякаш излезли директно от Firelands, много по-добра атмосфера и доста по-предизвикателно босове отпреди. Въобще - с Ragefire Chasm Blizzard успя да превърне едно скучно и старо подземие в нещо ново и наистина интересно.

С това втората част от нашето ревю в прогрес приключва. В третия и заключителен материал ще надникнем зад т.нар. сценарии - малки инстанции за трима души, ще видим какво представлява новият клас (монахът) и ще проверим дали си заслужава да си губим времето с бойната система с петовете. 

 
системни изисквания
Процесор Intel Pentium D или AMD Athlon 64 X2, видео карта NVIDIA GeForce 6800 или ATI Radeon X1600 Pro с 256 MB Video RAM, 2 GB RAM, Windows XP, Windows Vista или Windows 7
напиши коментар
 

503 мнения
профил »
The Chameleon каза на 28.09.2012, 17:20 ?. :

секс с животни!

127 мнения
профил »
Infinity каза на 28.09.2012, 17:50 ?. :

Новини дали ще излиза в ЗАМУНДА

748 мнения
профил »
rosniak каза на 28.09.2012, 18:05 ?. :

Да, утре специално за теб ще бъде качена в 9:45 минути. Ще има работещ на 100% сървър, пак специално за теб.

253 мнения
профил »
LetMeFindOut каза на 28.09.2012, 19:13 ?. :

Ееееее, Безкрайния, ти ме разби :D

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 28.09.2012, 20:45 ?. :

В който само ти ще играеш.

524 мнения
профил »
white storm каза на 28.09.2012, 20:12 ?. :

Искам трета част.Вие разбирате ли,че маникюра ми си отиде да дращя тази скапана клавиатура и чакам тази втората.Искам още едно ревю... и още и още и още!!!

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 28.09.2012, 20:44 ?. :

Е, много искаш :D

91 мнения
профил »
reborn_izrod каза на 28.09.2012, 21:04 ?. :

I find this difficult to masturbate to.

503 мнения
профил »
The Chameleon каза на 28.09.2012, 22:39 ?. :

сторме, ти кога ще престанеш да се правиш на дебил бе? то бива падания по главата като бебе, ама ти прекаляваш вече :)

122 мнения
профил »
vladdim каза на 28.09.2012, 21:57 ?. :

Безспорно е че Блиц са компанията с най-добър арт екип, а сигурно доста са се постарали с х-пака да си върнат част от реномето. Но явно след Катаклизъм и Д3, концепцията 'панди и покемони' е на път да се превърне в грандиозен провал - поради рекордно ниските прожби акциите им загубиха 7% за последните 3 дни.

111 мнения
профил »
EzioAuditore711 каза на 03.10.2012, 18:17 ?. :

Какво е това ''Блиц''?

85 мнения
профил »
Facepalm каза на 29.09.2012, 01:36 ?. :
Редактиран на 29.09.2012, 01:39 ?.

"т.нар. фермерски куест, базиран, разбира се, на Farmville"

Това, разбира се, е грешно. Напълно базиран е на Harvest Moon, с неща като азиатската тематика, даване на подаръци на хората за да увеличаваш friendship-а си с тях, fortune на растенията, или чрез участието на този item http://www.wowhead.com/item=79265#comments . Жалко че повечето хора като разберат че става дума за ферма веднага си казват "Ама разбира се, Farmville!" и въобще не разбират каква е всъщност работата. Още по-жалко, че много от нещата в този експанжън остават недоразбрани за хората, които бълват отрицателни коментари без да имат и бегла представа за нещата, които плюят...

И Владо, айде на предишната част от ревюто не коментирах изказванията от типа "това са го взели от Скайрим, това от LOTRO", ама това че Kun-Lai Summit "крещи Skyrim" вече ми идва в повече. Зоната като визия си е базирана на Непал / Тибет, а и се съмнявам архитектурата на зоната да има много общо с тази в Skyrim. Е, планините може леко да напомнят за Skyrim, но не знам нещо в зоната да изглежда като да е взимано баш от там. Дали пък чувството за прилика не идва просто защото Jeremy Soule всъщност е един от композиторите на MoP саундтрака (точно негова е музиката от тази зона) , а е правил и този на Skyrim... И това за изживяване на събитие през очите на друг герой WoW си го прибавиха май още с WotLK, когато за пръв път вкараха vehicle технологията в играта и стана възможно. Даже един от най-забавните quest chains в Cataclysm е именно такъв тип куест: http://www.youtube.com/watch?v=Q1bP-m_BwX0 . Е, няма как да знаеш всичко де, просто ти правя леки поправки. :)

Иначе ако някой се нуждае от по-ясна представа какво накратко се случва в новия континент, вместо да зяпа официалния cinematic trailer, бих препоръчал този доста добре направен ingame cinematic : http://www.youtube.com/watch?v=bVZNbmWnWHY (Jade Forest spoilers). Еми има си патаклама между Ордата и Алианса, има си митология, има пандарени (които представляват по-скоро chillout пичове като night elf-ите и draеnei-те отколкото комедийна раса), има и малко хумор във видеото (и то чрез маймуните, а не пандарените), а освен мелето като се пръква и онзи хубавец накрая, съвсем не бих казал че MoP изглежда много детски... и много такива като него щъкат из всички зони и дънджъни на Пандария. Така че видеото си е долу-горе MoP in a nutshell.

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 29.09.2012, 08:26 ?. :

Благодаря за коментара, ще се съобразя с него. :)

18 мнения
профил »
The Arrow каза на 30.09.2012, 22:16 ?. :

Преди години се питах как ли ще изглежда УоУ след 6 години, примерно. Ами, ето как. :Д

18 мнения
профил »
The Arrow каза на 01.10.2012, 16:47 ?. :

Кои са тия гърбави педерастчета, които нарочно ми дават минус?

524 мнения
профил »
white storm каза на 02.10.2012, 19:35 ?. :

Ето един и от една лезбийка ; )
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
World of WarCraft: Mists of Pandaria част II

Ревю:
Приключението ни в Пандария е към своя край. Време е да разгледаме и някои от последните елементи в поредния експанжън на World of WarCraft.

новини:
Activision Blizzard обяви приходите и загубите си за последното тримесечие на тази година и същевременно допълни, че WoW продължава да губи играчи.
Компанията успя да получи подкрепата на съда и сега Ceiling Fan Software ще бъде разпусната, а създаваните от нея ботове - незабавно спрени.
Според доклад на SuperData Research масовата мултиплейър онлайн ролева игра World of WarCraft на Blizzard е донесла приходи от 93 млн. долара през април.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
World of WarCraft: Cataclysm 54
World of WarCraft: Mists of Pandaria 46
World of WarCraft: Wrath of the Lich King 21
World of WarCraft: Mists of Pandaria - финал 15
World of WarCraft 3
World of WarCraft: The Burning Crusade 2
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Aion 308
Star Wars: The Old Republic 96
The Elder Scrolls: Online - видео ревю 68
World of WarCraft: Cataclysm 54
World of WarCraft: Mists of Pandaria 46
Guild Wars 2 34
WoW: Warlods of Draenor (част 1) 29
Lord of the Rings Online: Siege of Mirkwood 28
Guild Wars 2: заключението 24
World of WarCraft: Wrath of the Lich King 21