facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
World of WarCraft: Mists of Pandaria - финал
Ревю | 05.10.2012 | автор: Владимир Тодоров


оценка:
Производител:
Blizzard Entertainment
Издател:
Blizzard Entertainment
Жанр:
MMORPG
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Енджинът е стар, но Пандария е най-красивият континент, който Blizzard са създавали до момента

Куестването в WoW никога не е било по-добро благодарение на множество дребни, но важни геймплей нововъведения

Новият клас - монахът, разполага с някои страхотни умения

Уникален саундтрак в тон с азиатската атмосфера

Две нови PvP бойни полета

минуси

Сценариите бързо губят блясъка си

Идеята да чакаш 15 нива, за да получиш точка за таланти, намалява чувството за прогрес и развитие на героя

След като прекосихме новите територии, достигнахме до финалното 90-то ниво и покорихме подземията на Пандария, време е да видим какво предлага новият клас - монахът! И разбира се, противоречивото допълнение към света на WoW - пандарените.

Малко ми е странно как повечето хора нямат нищо против да играят с волоподобните таурени още от зората на играта, а се противят на тези сладки дундави създания, които, освен всичко останало, от години са част и от lore-то на играта. Те обаче изпускат едно от най-готините расови умения - шамар, който приспива противника за 4 секунди.

Така или иначе, веднъж щом оформите своя пандарен и го кръстите с подобаващо смешно име, ще бъдете пренесени в

пищния свят на Странстващия остров,

който се намира на гърба на... гигантска костенурка! Именно тук древната мечата раса е живяла години наред.

Талантът на Blizzard си проличава още в първите минути - от майсторски оформената стартова зона, която по нищо не отстъпва на Пандария, през забавните куестове и мобове, някои от които дори ви се катерят по главата, до качествените и изключително гъвкавите анимации на пандарените, които само показват колко остарели са тези на старите раси в играта. Достатъчно е само да скочите веднъж, за да се убедите в думите ми.

Както може би знаете, пандарените са единствената неутрална раса в света на WoW. Веднъж щом достигнат 10-то ниво, те имат възможността да изберат дали да застанат на страната на Ордата или на тази на Алианса. Решение, добре познато на ветераните, но този път - органично вплетено в самия геймплей, за което Blizzard заслужава специална похвала.

Що се отнася до монаха,

това е клас (недостъпен единствено за гоблините и уоргените), който, за всеобщо щастие, може да изпълнява и трите главни роли в една група - DPS, лечител и танк. Основният ресурс, необходим за неговите умения, е т.нар. „чи". Разбира се, той ще се нуждае и от мана и от енергия, в зависимост от това как предпочетете да играете с него.

Каквото и да си говорим, играта с монаха е меко казано забавна. Ако сте доволни от това, което друидът предоставя, значи ще обикнете монаха на мига. Той налага своите противници както с ръце и ритници, така и с оръжието си. Същинска нинджа, особено ако решите да играете като Windwalker (DPS). Монасите също така носят cloth и leather, което ги прави и първият танков клас от този тип, който няма умението за промяна на формата в мечка, подобно на носещият кожа друид.

По отношение на дизайна на уменията, всичко изглежда наистина добре. Като танк ще бомбардирате мобовете с бъчви с алкохол, за да натрупате агро, а впоследствие - ще ги подпалите с огнен дъх! Ако решите да сте DPS, ще трябва да имате предвид, че позицията ви спрямо противника почти винаги е от значение. Ако сте отзад, вашият Blackout Kick ще ви донесе бонус демидж, а ако сте отпред - бонус лекуващ ефект.

При талантите също откриваме множество интересни умения, които допълнително обогатяват монаха, правят го по-бърз, осигуряват по-добра възвръщаемост на „ресурсите", които използва, и дори може да превърне Roll умението в своеобразна тропедо атака, която хем наранява, хем лекува.

Въобще, монахът е отлично извинение да преминете през света на WoW отново, особено ако не сте сред най-големите фенове на ендгейм съдържанието и обичате доброто старо приключенстване.

Веднъж щом достигнете 90-то ниво, ще може да се включите и в т.нар. сценарии

Малки инстанции, предназначени за до 3-ма души, които, освен всичко останало, не изискват задължително присъствие на танк и лечител. За разлика от тези в бетата, сегашните изглеждат доста по-предизвикателни и включват изпълнението на поредица от задачи и битка с бос, което ще доведе до получаването на награда, по-добра от тази в обикновените куестове. И разбира се, до бързото и лесно снабдяване със злато и Justice точки.

Влизането в сценариите е елементарно и се осъществява през популярния Dungeon Finder и, поне за мен, представляват доста по-приятно изживяване от стандартните инстанции. Може би това се дължи на факта, че 3-man подземията в LotRO са сред любимите ми, ми не знам. Така или иначе идеята да се предлага съдържание и за по-малки групи от хора е добре дошла. Още повече - тук не се налага да чакате и дълго време, за да се сформира група.

Би било чудесно обаче, ако след време Blizzard добави и сценарии за хора с по-нисък левъл и същевременно ни даде по-голяма причина да влизаме в тези за макс левъл и да ги прочистваме по-често, подобно на стандартните инстанции. На този етап след 2-3 изигравания не знам кой ще си губи времето с тях, тъй като самите инстанции за петима са доста по-възнаграждаващи.

В края на краищата, стигаме и до едно от най-необичайте попълнения в целия експанжън -

системата с битки между петовете

Някога тези същества бяха най-обикновена форма на фукане. Днес, те могат да превърнати в свирепи воини, които да се борят с други техни подобия. Общо взето - може да си хванете пет, да го обучите и да го развиете както намерите за добре, а след това - да го хвърлите на арената, където да води походови двубои.

Колкото и да звучи странно, тази система всъщност е забавна. Съществата, които може да си уловите, могат лесно да се проследяват по картата. А и всяко притежава уникални атаки. С течение на времето петът ще научава нови умения, с които да нанася повече щети, да блокира ударите и т.н.

Разбира се, никой не ви задължава да взимате участие в подобни битки. Но ако се нуждаете от глътка свеж въздух след безспирното фармене на репутация, Justice точки и злато, вече знаете къде да се насочите.

Ако PvE елементът не ви допада,

винаги може да се насочите и към PvP битките. В случая - Mists of Pandaria добавя две нови бойни полета. В Silvershard Mines два екипа от по 10 човека се борят за контрол над няколко минни колички, които доставят ресурси на собственика им. Те могат да бъдат забавяни или отклонявани от пътя си с различни ръчки. Общо взето - тук ще откриете изненадващо високо ниво на тактика. В Temple of Kotmogu пък играчите се борят за контрол над няколко артефакта, които увеличават щетите, които този, който ги носи, нанася или получава.

В заключение - след всичко казано до момента, очевидно е, че Mists of Pandaria отговаря изцяло на високите изисквания, които имаме към игрите на Blizzard. Личи си обаче, че WoW е старо куче, а Mists of Pandaria е просто още от старото. Лошо няма. Ако търсите нещо ново и наистина новаторско, тук просто няма да го откриете. От друга страна обаче, очаква ви същият солиден и забавен геймплей, какъвто WoW винаги е притежавала. Този път - гарниран с азиатски привкус. 

 
системни изисквания
Процесор Intel Pentium D или AMD Athlon 64 X2, видео карта NVIDIA GeForce 6800 или ATI Radeon X1600 Pro с 256 MB Video RAM, 2 GB RAM, Windows XP, Windows Vista или Windows 7
напиши коментар
 

227 мнения
профил »
Труповоз каза на 05.10.2012, 09:53 ?. :

Новите таланти са толкова лъскави, че почти може да им се прости за това, че ти ги дават на по 15 нива.

526 мнения
профил »
shpekovsalam каза на 05.10.2012, 14:17 ?. :

Онзи новият battleground, където вземаш зелените неща и ти дават бонус damage done, damage taken & healing recieved reduced by X% , е най-якият battleground! Отдавна чакам такъв, в който няма малоумни цели като завземи тази база, занеси флага, гръмни вратата и т.н.! Чисто PvP! Единственият проблем е, че без healer си е чиста загуба на време......

88 мнения
профил »
cristijno каза на 05.10.2012, 15:35 ?. :

Пълен боклук !

1843 мнения
профил »
Sentry каза на 05.10.2012, 16:51 ?. :

"Малки инстанции, предназначени за до 3-ма души, които, освен всичко останало, не изискват задължително присъствие на танк и лечител.
...
Влизането в сценариите е елементарно и се осъществява през популярния Dungeon Finder и, поне за мен, представляват доста по-приятно изживяване от стандартните инстанции."

Може би защото липсва светата троица от тези инстанции?

53 мнения
профил »
destroyer93 каза на 05.10.2012, 20:17 ?. :

след 3 години игра толкова ми е писнала че не за нов експанджър, за близард неща да чувам ...

да си я играят малоумниците и да им пълнят джобовете

196 мнения
профил »
moroel каза на 05.10.2012, 23:27 ?. :

Я...поредната висока оценка в писи мания,която времето ще покаже колко е погрешна.

721 мнения
профил »
Grav3man каза на 06.10.2012, 00:16 ?. :

Лично за мен експанда е добър, просто добър. По това, което видях докато вдигах левел, мога да кажа, че зоните са страхотни, историята на всяка зона е сравнително добра, за разлика от взетите от филми сюжети в Катаклизма, а и новите механики при някои от куестовете са доста забавни. Дънджъните от своя страна ми се струват доста посредствени. Прекалено лесни са. Сякаш са загубили трудността, която имаха тези, които излязоха заедно с Катаклизма. Битките с петовете също са много забавни и зарибителни. Но най-глупавото нещо, което смятам, че направиха беше това с талантите. 15 нива са прекалено голям интервал за нова талант точка. Можеше да е поне на 10. Колкото и по-малък да беше интервала, все щеше да има по-голямо усещане за развитие. Рейда, който пуснаха тази седмица още не съм ги пробвал, но се надявам да са с поне една идея по-предизвикателни от подземията и сценариите.

Ще изчакаме и ще видим накъде ще тръгне експанжъна. Като гледам в американския сайт вече са пуснали инфо какво ще съдържа пач 5.1 и също така, че ще се появи на тестовия сървър "скоро". Явно този път имат намерение да пускат съдържание на по-малки интервали от време.

http://us.battle.net/wow/en/blog/7481208/Mists_of _Pandaria_-_Patch_51_PTR_Coming_Soon-10_5_2012


407 мнения
профил »
Damnation каза на 06.10.2012, 13:02 ?. :

Засега експа е добър и не съжалявам, че го купих. Особено на фона на Dragonsoul който беше най-тъпото нещо правено в играта, евър, и отказа сумати хора.

131 мнения
профил »
Ragnarous2 каза на 06.10.2012, 13:13 ?. :

Тази игра се държи на нови играчи, старите отдавна напуснаха...

140 мнения
профил »
bmwkz каза на 06.10.2012, 18:41 ?. :

Толкова хейтване и що?? и вие не знаете ... има ли ново съдържание - има .. нова раса- има , клас - има .... разнообразие има и то голямо. Уоу може да е стара крава, която вече почва да не пуска толкова много "мляко" ,но все пак се печели от нея. А има ли печалба много ясно че ще има продължение. Единственото за което можете да мрънкате е че графиката е адски остаряла . Това е. ПвП има и е много добро новите батълграунди са интересни и се изисква повече мисъл отколкото цъкни 1 , а ся 4 , дай стън БОЙ бе мамка му!!!! Много хора ръсят простотии без въобще да са влизали в играта. Пандарените били копирани .... сигурно и историята на уаркрафт е копирана от кунг фу панда???? айде моля ви се спрете да мрънкате и да хейтвате неща които не са ви ясни.

196 мнения
профил »
moroel каза на 06.10.2012, 22:07 ?. :

Добре че беше ти-супер ммо анализатора и същевремнно адски добрия психолог,да ни разясниш неща които ние,простите хорица,неразбираме.

7 мнения
профил »
Reflect каза на 07.10.2012, 16:24 ?. :

че историята на Warcraft си е здраво копирана, само че не от Кунг Фу Панда а от Warhammer....

126 мнения
профил »
niki9877 каза на 09.10.2012, 11:15 ?. :

Не знам кой копира кой но първата игра с Crusade в името бе Warhammer 40k:Dark Crusade след това се появи The Burning Crusade

123 мнения
профил »
diantonio каза на 08.10.2012, 14:55 ?. :

А Warhammer са копирали от J. R. R. Tolkien, народните митологии и фолклор ? Айде стига глупости...

3 мнения
профил »
Makaron каза на 01.12.2012, 17:20 ?. :

Ми не. Единствените копирачи са близард. За 1ви път орките се появяват със зелен цвят на кожата в популярната култура именно във вселената на Warhammer. Дори споменатият от теб Толкин си ги представя сивокожи.

Крафтовете са добре направени и изпипани до максимума игри, но просто нямаше да ги има, ако 10 години по-рано Warhammer не беше осъществена като настолна игра. Останалото са съдебни дела за плагиатство, неуспешно купени лицензи, Тираниди > Зерги, Тау > Протос, Спейс Маринс > Маринките, култът към Императорите и прочие заемки, които близард "без да искат" да си припознали.
И да, чел съм и 3те излезли на БГ книги по SC. ;)
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
World of WarCraft: Mists of Pandaria - финал

Ревю:
С всяка следваща крачка приключението в Пандария става все по-интересно и по-предизвикателно. Време е за втората част на нашето ревю в прогрес.

новини:
Activision Blizzard обяви приходите и загубите си за последното тримесечие на тази година и същевременно допълни, че WoW продължава да губи играчи.
Компанията успя да получи подкрепата на съда и сега Ceiling Fan Software ще бъде разпусната, а създаваните от нея ботове - незабавно спрени.
Според доклад на SuperData Research масовата мултиплейър онлайн ролева игра World of WarCraft на Blizzard е донесла приходи от 93 млн. долара през април.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
World of WarCraft: Cataclysm 54
World of WarCraft: Mists of Pandaria 46
World of WarCraft: Wrath of the Lich King 21
World of WarCraft: Mists of Pandaria част II 16
World of WarCraft 3
World of WarCraft: The Burning Crusade 2
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Aion 308
Star Wars: The Old Republic 96
The Elder Scrolls: Online - видео ревю 68
World of WarCraft: Cataclysm 54
World of WarCraft: Mists of Pandaria 46
Guild Wars 2 34
WoW: Warlods of Draenor (част 1) 29
Lord of the Rings Online: Siege of Mirkwood 28
Guild Wars 2: заключението 24
World of WarCraft: Wrath of the Lich King 21