facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
WoW: Warlods of Draenor (част 1)
Ревю | 26.11.2014 | автор: Любомир Илиев


оценка:
Производител:
Blizzard
Издател:
Blizzard
Жанр:
MMORPG
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
59.85 лв.
купи играта »

плюсове

Draenor е прекрасен!

Силно сполучливо музикално оформление и войс актинг (където го има)

Възможност да се срещнем лице в лице с плеяда от култови персонажи

Много голяма стъпка напред в изграждането на динамичен свят

минуси

Покъртителен launch experience

Леко изръшкан продукт и куцаща реализация на някои въведения

Няма full voice acting все още

Много зле подплътена логика на историята и света

Част 1: Предварителни размисли и първи впечатления

DISCLAIMER: Настоящата статия има за цел да изрази личната, само личната и нищо друго освен личната гледна точка на автора спрямо новоизлязлото творение на Blizzard. Не че това би трябвало да е изненада за някого с оглед принципната идея зад изготвянето на всяко едно ревю, но понякога се забелязва различна тенденция в някои от коментарите. Затова мога само да пожелая приятно четене на феновете и попътен вятър на гейм индустрията! :)

И така, случи се - петото поредно разширение на Близардския ММО флагман превърна датата 13.11.2014 в официалното настаняване на Желязната Орда (Блях... Мисля да ползвам The Iron Horde до края на статията, щото звучи покъртително на български...) на опашката от лошковци, които искат да бастисат Азерот и околията - я заради спорта покрай самото унищожение, я за да краднат някой и друг ресурс тип извънземни сили, безкрайна мощ и прочие благинки, водещи до още повече унищожение. Пуцаница да има, дет се вика. Нетърпеливо очакван от мнозина, безразличен за други, извор на отявлена омраза и негодувание за трети - Warlords of Draenor (WoD за краткост) излезе и ще се опита да внесе стабилност в иначе леко поразклатеното представяне на играта от Cataclysm насам. Не че има някаква интрига, ако сравним бройката играчи и пазарния дял на Близардското отроче спрямо конкуренцията, но определено беше започнал да се усеща известен застой, засвидетелстван и от намалялата бройка играчи спрямо предишни експаншъни.

Бързам да внеса още едно уточнение тук - ревюто на играта ще се състои в две части. В първата, която четете в момента, ще споделя някои предварителни размисли на база мнението ми за играта, излезлия около месец преди експаншъна пач с обновено съдържание, както и първите ми впечатления от света на Draenor.

Интро и разни там мъдрости...

Та нека да започна малко ретроспективно-хронологично-философски - споменах за известен застой, в който беше изпаднала играта. Cataclysm обещаваше много, започна добре, но някои от доста противоречивите инстанции за рейдове, голямата дупка между някои пачове и development фокуса върху преработката на стария свят, който се оказа излишен с оглед съотношението време за изработка - време, прекарано в него, изиграха доста лоша шега. Mists of Pandaria се опита да поправи положението и сам по себе си беше доста читав експаншън. Бедата там обаче имаше две основни изражения. Първото от тях - крайно ирелевантния свят (пандите бяха едно от най-полемичните събития в света на играта), който макар и красив, просто не пасваше на досегашната атмосферна нишка. Второто - отмятането от обещанието за по-бързо пускане на пачове със съдържание. До един момент Близардци успяваха да поддържат що-годе читав ритъм, но в името на това да успеят да завършат Warlords of Draenor навреме, съвсем изоставиха актуализирането на съдържанието и Siege of Orgrimmar се превърна в поредния едногодишен тормоз, в който ти иде да си прережеш вените от скука и повтаряемост.

Този устрем към спазване на крайните срокове даде отражение и в пре-експаншън ивента - WoD регистрира едно от най-претупаните, къси и скучни събития, предшестващи новите допълнения към играта. Изсипват се Железноордци през портала, говорим с Трал и още няколко бабаити, минаваме няколко куеста, набиваме 50-100 канчета, прибираме два предмета награда и туй то. За повече - цакай кеш, купи WoD и ще разбереш. Boring as hell! Ама айде, преживяваме го... Не е есенцията на нещата, все пак...

Самият пач както обикновено внесе новите промени в механиките и графиката на играта, с изключение на новите земи и нива.

Луд на шаренко се радва!

Да започнем с графиката и няколкото важни промени в нея. Една от най-ключовите такива е премахването на досегашния Multisample Anti-Aliasing (MSAA) и въвеждането на нова технология с името Conservative Morphological Anti-Aliasing (CMAA). Промяната е направена с идеята да оптимизира бъдещите промени по графичния еджин на играта в дългосрочен план. Каква е логиката - до момента WoW беше основно процесорно-ориентирана игра и почти не използваше капацитета на видеокартите. В този случай оставаха достатъчно GPU ресурси за поддръжка на MSAA. Плановете на Blizzard занапред включват пипане по технологиите по такъв начин, че да се използва пълноценно и видеото на машината. В този случай промяната към CMAA осигурява сравнително читав anti-aliasing за сметка на намалено ресурсопоглъщане.

Промяната породи изключително оспорвани дискусии в интернет пространството, главно от потребителите с по-мощни машини. Аргументите бяха в посока това, че промяната в anti-aliasing технологията е в полза на потребителите с машини от време оно, а геймърите с по-нови компютри са длъжни да търпят влошаване качеството на картината заради съобразяването с многогодишни и морално остарели „щайги". Твърдеше се, че CMAA изглежда доста по-зле и прави изображението размазано. Аз да си призная честно - освен при очеизвадни скрийншотове before/after, такава фрапантна разлика в движение не видях... Кьорав ли съм, що ли, нямам идея, но целият вопъл и стон ми се стори малко прекален. Въпрос на гледна точка, де...

Другата ключова промяна бяха жадуваните и нееднократно пожелавани от феновете подобрения в моделите на персонажите в играта. Тук съм пристрастен, защото аз също очаквах с нетърпение тази промяна - някои от старите модели имаха покъртително остарели, нискополигонни и квадратни текстури и се движеха като дървета. Е, най-накрая лелеяното ремоделиране стана факт...отново с полемичен резултат.

Новите модели са много, ама много по-детайлни от старите и в това спор няма. Обаче си личи толкова много как някои от тях са по-претупани от други, че направо не е истина... Blizzard се кълняха, че мантрата им е да запазят „усещането" и „духа" на старите модели, като същевременно ги детайлизират и вкарат костна система, ретекстуриране и т.н. Е хубаво де, ама когато квадратното ти човече е бледокожо, русо и намусено, а се събуждаш на другия ден и виждаш един тъмнокож, кестеняв и ухилен "XxXLegolasXxX", кипрещ се на челно място в списъка ти от герои, нещо почва да те съмнява... Освен това дали заради новата костна структура или заради нещо друго - новите анимации докараха почти до инфаркт част от геймърите. Някои от новите раси тичат досущ като хуманоид, чието тяло е съставено от разпльокано желе... Прероденият Флабър! Отново не го приемам тежко, точно на третата минута се забравя и свиква, но определено разликата може да бъде очевидна и дразнеща, ако човек има набито око.  Иначе при сполучливите ремоделирания е голяма благинка - многократно по-висока резолюция, крайници с отделни  пръсти, детайлна коса с различими косми, едно такова мазничко е всичко, благичко...голяма харабийка! Новите орки и джуджаци например са просто жестоки! Никога не съм имал джуджак, но в момента, в който ги видях, и си запазих веднага две-три dwarf-ски имена на сървъра.

Храна incoming (или 18+ секция)

Споменавайки сървър - да споделя и за трижди проклетия, одумван и останал без майка и леля (от някои по-пиперливи фрази по семеен адрес) launch experience. Абе то аз че винаги съм се чудел на хората, дето си взимат отпуска на launch деня, за да играят - хубаво. Че винаги launch дните покъртително напомнят на борбата за банани при откриване на магазин Lidl за първи път - хубаво. Че лагът е достатъчен да си натиснеш копчето на магията, след което да отидеш за дюнер, да се заговориш с арабите, да го изядеш, да се върнеш и тъкмо да се кастне fireball-a - хубаво. Че има неработещи куестове и фийчъри - хубаво....

Ама тоя път направо си такова таковата бе, пичове!

Всичко изброено горе беше налице. Ама освен, че по подразбиране има опашки огромни, нашите юнаци решили да намалят изкуствено капацитетите на сървърите, за да вкарат разни фиксове и т.н. и да оправят неработещите куестове, технологии и т.н. Всичко хубаво, ама двата ми героя са на два различни сървъра, всеки от които беше с по 3500+ опашка. Estimated waiting time: 327 minutes.  КО РЕЧИ?!?!??!?! И това не един, не два дена, ами кажи речи цяла седмица... Заради проклетията стигнах до там да си сваля remote desktop app и от телефона преди да тръгна от работа да се логвам, за да съкратя някой и друг час опашки.

Много зле, ей! Дори Blizzard си признаха за гафа и черпиха всички с активен акаунт при лаунча (мисля, че до 14 ноември включително) с 5 дена безплатно време. Е, моят беше изтекъл на 14-ти и го платих на 15-ти...  Земи тая греда, баце, 5 дена - йок! Карай, здраве да е...

Иначе като влязох после в новите земи - благодат! Тъй като Draenor е предишна версия на Outland, се опасявах от бруталния reskinning и rehash на стари зони, колкото и да ни убеждаваха Blizzard, че всичко се пишело отначало, from scratch, дето се вика. Е, като се телепортирах - оправдах ги... Поне в земите, които изследвах, разликата беше ОГРОМНА! Frostfire Ridge например се явява на мястото на Blade's Edge Mountains - едното сняг, поляни и планини, другото шипове, скали, треви и каньони, с изцяло различен релеф, а пък в съседство - гигантска тучна джунгла (Gorgrond) на мястото на части от Netherstorm - лилави скали и плуващи въздушни острови... Шапки долу, светът на Draenor е изключителен - пейзажи, релефи, високи резолюции на текстури - за мен лично най-красивият експаншън до момента. Не може и да се лети, което спомага за съпреживяването. В момента има драма, защото има немалка вероятност да не позволят летенето на Draenor изобщо, а не само до следващия голям пач, както твърдяха в началото. Отново полемична тема, чиято драматичност не разбирам. Да, обожавам да летя и ми дава огромна свобода да си изследвам каквото искам, но в крайна сметка не е болка за умиране, а светът е наистина прекрасен... А и си признавам, че е малко чийтване това с летенето - летя, кацам върху моба за куеста, подминавайки още сто, убивам го, летя към следващия, repeat. Толкова много съдържание се изпуска, че чак ми е леко гузно...

Dynamic events... not quite, ама работи добре.

Самият свят откъм събитийност също е огромно подобрение и стъпка в правилната посока. В Mists of Pandaria вече беше проучена почвата с Timeless Isle и динамичните случайни събития, а тук технологията се експлоатира с пълна сила. Бонус куестове/събития по картата, случайни съкровища, пъзелчета, exploration бонус и наградки - все благинки, които правят обикалянето из Draenor едно много по-приятно и полезно изжияване. За съжаление все още са далеч от това да догонят Guild Wars 2 по динамичност на света (откъдето и смея да твърдя са краднали идеята), но е огромна стъпка напред в правилната посока. Доста от гадинките вече също имат shared tagging и драстично намаляват попържните по адрес на that random dude who just tapped my mob, that son of a *#&$(#@$!^^#*@$!!!!!.

Докато си яздите вълчето/кончето/моторчето/каручката/каквото там обичате да си яздите, освен с визия, ще се сблъскате и със звуци. В музикално отношение мога да споделя само суперлативи към изпълнението. Всички ключови персонажи са озвучени, а ще се сблъсквате с тях почти постоянно. Музиката е епична, надъхваща, симфонична, абе с две думи - яката работа! Особено в някои земи направо си представяте как грабвате пряпорците и отивате да требите зеленокожи (кафявокожи по-скоро) орки, катапулти и въобще всякаква вражеска паплач, която се изпречи на пътя ви.

Lore, a.k.a големия качамак... THE КАЧАМАК, БРАТМИ! (taq mi laikna statosa!)

Споменавайки за орки, май е редно да отделя внимание и на историята и персонажите в играта. Полюсите са налице. Ама яко! Логиката на сюжетната нишка е толкова абсурдна, куха и безидейна, че в един момент самите Blizzard казаха „не го мислете много дали е пътуване във времето или паралелна вселена и въобще как се случват нещата - кефете се на яките персонажи, толкова емблематични за цялата Warcraft вселена, и на възможността да ги видите от плът и кръв (добре де, от пиксели и полигони), рамо до рамо с вашето виртуално алтер-его".

Цялата схема се върти около ключови за историята на Warcraft оркски персонажи - Grom Hellscream, Ner'Zhul, Gul'Dan, Kargath Bladefist, Kilrogg Deadeye, Blackhand, Durotan и др. Присъстват също Khadgar, Drek'Thar и разни други познати и не толкова познати герои, един от друг по-яки и зарибяващи. Израдвах се на факта, че тук не се гоним цял експаншън с някой big bad villain, дето е прекалил с Нацепина и гърбът му е станал като IKEA, а с групичка култови и без кооой знае какви мега-турбо-ултра-супер-сили персонажи. Как се стига до там, че да си взаимодействаме с тях (Grom беше малко поумрял, примерно) - Garrosh Hellscream избягва от заточение, покрай Keepers of Time отива в паралелна минала вселена, попречва на Grom да изпие демонската кръв и вместо това го убеждава, че The Iron Horde трябва да превземе Азерот. От тук следва бъгване на Dark Portal-a и свързване на двете паралелни вселени и въобще някакъв невъобразим lore качамак... Толкоз е тъпо, че дрънка... Даже няма някакво особено интро, героите преживяват комбинацията от Матрицата, леки и тежки наркотици, сини хапчета и фантасмагории така, сякаш паралелните вселени са толкова естествени, колкото и чесновия сос в дюнера... Има ли лоши, има ли заплаха за наш'те - требим ги до крак, баце! Е, аз все пак последвах съвета на Blizz и се отдадох повече на моментното преживяване, отколкото да търся логика... Ми, получи се - докато си левелвам (и продължавам все още, даже не съм чукнал ниво 100 - публичен линч!), се изкефих на макс, признавам. Иначе да, максималното ниво е 100 - върнаха прехода с 10 нива вместо 5, което за мен е плюс. И на всеки четен левъл получавате на случаен принцип един от общо четири skill perks за съответната ви специализация, които придават интересен пасивен ефект на съществуваща магия.

Лошо впечатление ми направи също така фактът, че поне за първите две инстанции (5-man) липсва каквото и да било интро lore-wise какви са тез места, къде им е входът, какво има вътре, защо трябва да се влиза, какви са тея гадини, които бием вътре, защо ги бием и т.н. Някои от тях даже човек може да ги подмине и да не знае, че съществуват изобщо в играта, ако не намери входа им по случайност...Не е гот туй, не е...

More changes!

Другата основополагаща промяна по механиките е тази на статистиките, които влияят на героите ви и определят екипировката, която ще носите. Вече няма hit и expertise, няма reforging, за сметка на това има няколко нови статистики,  а луут системата се опитва да е някакъв мутант между WoW и Diablo - със случайни статове, за да поддържат интереса жив по-дълго време. Дали ще успеят - предстои да видим, като отворят рейдовете (от следващата седмица ще се случи, все още са недостъпни).

Във връзка със статистиките трябва да отбележа още една ключова промяна (да, познахте, и тя е полемична и с полюсен отзвук! :D) - т.нар. stat squish. Той представлява ревизия и изглаждане повишаването на статистиките с всяко качено ниво. До момента имахме плавна промяна вътре във всеки един експаншън, но разликата между отделните експаншъни беше брутална. Вдигаш по 50-100 кръв на ниво и изведнъж качваш по 1000-2000, след това по 10-20 хиляди, накрая стигахме до стотици хиляди като измерение, било на кръв, било на причинени щети. Сега всичко е направено да прелива плавно и съответно цифрите са стряскащо малки като влезете за първи път. Реално силата на героите спрямо света остава същата, просто сега е много по-удобно да се борави с числата и всяка точка се усеща много по-директно като принос. Разбира се, тъй като това е рязка промяна, лесно забележима, общественият отзвук беше покъртителен. Needless to say, отново говорим за простичък период на свикване и всичко отшумява.

Може би най-ключовото нововъведение са т.нар. Гарнизони. Това е отговорът на Blizzard спрямо многократните молби за player housing. Гарнизоните представляват своеобразна миниигра, в която имате база с различни слотове за строеж, събирате ресурси, ъпгрейдвате базата и отделните сгради, събирате последователи (followers), всеки от които с различни умения, нива, характеристики и т.н, пращате ги на мисии, жънете успеха от мисиите и т.н. Самите сгради пък дават различни бонуси спрямо вида сграда и нивото й. Хубавото е, че е голяма зарибявка и е наистина интересно. Лошото е, че Гарнизоните пострадаха от кофти лаунча и седмица след него продължаваха да се бъгват, да не можете да се приберете в тях (Instance not found) и т.н., а те са необходим куест за преминаване по-нататък в играта и в един момент се оказаха пречка за прогреса към следващи етапи. Другото лошо е, че пострадаха и от нуждата за вместване в крайните срокове за пускане на експаншъна. Първоначалната концепция за тях беше дооооста по-комплексна, интересна, детайлна и пр. Само за пример - беше планирано да могат играчите да си ги строят в която зона искат, а сега те са на едно фиксирано място за абсолютно всички играчи от дадена фракция. Дреболийка уж, ама се събират...

Outro

Та така, вдигам си още нива аз бавно (и безславно), направих две инстанции за цвят (готини са, ама то въпросът е колко replay value ще имат на ниво 100, като ги фармим за наградки), рейдовете още не са дошли, пък и аз съм далеч от тях... Ще се постарая малко по-нататък в Част 2 да включа по-подробни впечатления от останалото съдържание на играта, останалите зони, да наблегна върху груповото съдържание (5-man и рейдове), а също и донякъде върху PvP (мразя WoW PvP-то, не за друго). Надявам се статията да ви е харесалата, а ако имате допълнителни въпроси или коментари, ще се радвам да ги обсъдим в коментарите!

Поздрави и до нови срещи! 

напиши коментар
 

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 27.11.2014, 09:22 ?. :

Мисля че ревюто е добро и обективно като цяло. Не е някакво фенбойско, което да те отврати от играта още повече (както една малка група от паляци биха го написали тука).

94 мнения
профил »
sauron93 каза на 27.11.2014, 09:47 ?. :
Редактиран на 27.11.2014, 09:48 ?.

Историята се обърка доста отдавна още когато пуснаха таурен паладин и приест . Иначе Драенор е як континент , гарнизона е готин, персонажите са готини (от Warcraft 3) , моделите на героите са добре направени .От друга страна балансът на ПВП-то е зле , историята няма смисъл , warior-a ми са го направили уникално скучен герой за игра (незнам как е при други класове ) .

Като цяло ми хареса експанда макар и минусите си , очаквам пач който да оправи малко това мега злеташко ПВП

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 27.11.2014, 11:52 ?. :

Балансът на ПВП-то е зле от доста време. От доста време насам Shadow Priest-a гази като влак, но не знам дали и в тоя експанжън е така. Иначе войнът е един от най-интересните класове за цъкане, със battle stance-овете и.т.н.

122 мнения
профил »
Demon1990 каза на 27.11.2014, 09:55 ?. :
Редактиран на 27.11.2014, 09:56 ?.

Gorgrond е на мястото на Blade's Edge Mountains. Недерсторм ще бъде добавен в по късен пач както и tanaan jungle. Все още не си вдигнал левел 100 значи няма да разбереш какви са били херойк dungeons. Dungeon hc бяха нърфнъти защото на хора ревнали във форума им били трудни. За жалост се случи нърфа. Преди това херойка си беше херойк а сега е като нормал. Гриндажа от dungeons е голям щото разбираш ли за кастер може ти падне всичко що е без стрент и агилити а от там тря фармиш тия предмети с тия статове който на теб си ти трябват от там фарма е голям. Фарма може да бъде съкратен с дейли куеста за CM от където се взима 640 айтем левел предмет рандом с рандом стат. С гилда ми се готвим за рейдовете който ще са достъпни на 3-ти на нормал и херойк както и world босовете. Като спомен world босовете си представям всеки човек с по един пазач от последователите какво ще бъде :D.
Аз си избрах маг и като вдигна реп към негарчето си ще получи абилити за аое дмж както и да ми прави портал до гарнизона когато ми скимне. За дневния куест за кристалчетата я взимам с мен редовно докато бия гадините да трупам реп към нея :D.
Близарда се чуди на какъв лут да ни остави за dungeon и накрая решиха сингъл лут за всеки, но ако сме се записали в група тогава ще е груп лут като на бос ще е само по един предмет, но на последня ще паднат 3 предмета. Музиката в Таладор най ме радва https://www.youtube.com/watch?v=fXyH27S_y24

34 мнения
профил »
PC-Lumpen каза на 27.11.2014, 11:04 ?. :
Редактиран на 27.11.2014, 11:04 ?.

тази част е full shit, яд ме е че дадох толкова пари за да купя тая помия :(

1 мнения
профил »
Zvezdichko каза на 27.11.2014, 13:57 ?. :

Аз също бях написал ревю на WoW, само че в друг аспект:

http://probujdane.wordpress.com/2014/11/20/wow-dr aenor/

В общи линии съм съгласен с мнението на Любо Илиев за Lore-то. Аз съм огромен почитател на научна фантастика и фентъзи. Близард и техните писатели се постараха да създадат един прекрасен фентъзи свят, комплексен и интригуващ.

От цялата налична световна фантастика, има един жанр, в който ако си неопитен писател - ще се осе...ш (с извинение). Това e time travel science fiction. За да пишеш на тази тема, трябва ти не само богато въображение и да познаваш душевността. Трябва да назнайваш и логиката, да описваш умело парадоксите и всички техни последствия.

Затова има много малко, изключително малко добри книги и добри филми на теми, свързани с пътуване във времето. Писатели като Хърбърт Уелс и Айзък Азимов (той има такава книга - Краят на Вечността) са по-скоро изключителна рядкост, отколкото правило. Малцина го могат!!!

Хубаво беше Близард да върнат старите герои - Дуротан, Драка, Оргрим Дуумхамър, Велен, Каджар. Но са се оплескали.

Кристи Голдън, една от писателките, винаги е била БЛЕСТЯЩА с произведения като "Повелителят на клановете", но преди две години за пръв път написа наистина ЛОШО произведение, като най-лошите на Ричард Кнаак (оня, дето пише по драконите). Ставаше въпрос за книгата "Трал: Здрачът на аспектите". Отвратителна помия с отвратително лошо описано пътуване във времето.

Което обаче ми напомня, че пътуването във времето е само един от аспектите. Трал става все по-дразнещ и по-дразнещ. Едно време беше най-великият герой, създаден от Близард - литературно погледнато, гениално - защото малцина други са успявали да погледнат на орките под друг ъгъл - извън толкиновото клише за крайно, абсолютно, покварено зло... А тук беше гениално. Орк, отгледан като роб от хора, след което лека-полека намира пътя си към свободата и като водач на Ордата...

И от няколко години насам Трал е изключително ЗЛЕ написан, прецакан герой. Близард реши да го направи като бог, с могъщи умения, само с две махвания на магическия му стаф и става баси пича. И развали всичко. Да не говорим, че Крис Метцен сподели, че в писането на историята на героя е вложил собствените си житейски проблеми ...

Сега, в Warlords of Draenor играчите на Ордата трябва да търпят и феномена "Тате, аз още съм ти в топките".

Съжалявам, но заради това ще играя Алианс. Време е Близард да убият Крис Метценовия селф-инсърт най-накрая.


1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 27.11.2014, 14:52 ?. :

Доста добро ревю си написал. Обхванал си проблемите на "стария WoW-аджия който се е отказал" както се казва.

558 мнения
профил »
Найн Инч Нейлс каза на 27.11.2014, 14:43 ?. :

За мен най важното в WOW е райдването. Обичам и PVP, но ми мина времето когато го играех, а и си е еднообразно няма кво си говорим.
Сега не виждам много писано по темата - райдване. В което включвам и 5man dungeon-и. Това, че автора се израдвал на факта, че няма "big bad" мен не ме радва. Най добрия експаншън е TBC и завинаги ще си остане такъв. Защо е най добър? Просто е... заради PVE-то най общо казано. Супер готините истории за illidan, Vashj, Fury of the Sunwell и въобще всичко, невероятните инстанции. Трудността, предизвикателството, дори 5-man dungeon-ите бяха/са(защото има private tbc все още) невероятен кеф. Разнообразието им също. Единственото което е проблем е голямата разлика в гиъра и това поражда да няма смисъл да райдваш TK примерно след като фармиш T6. Можеше да се направи по малка разлика в предметите, повече ала Diablo2 за престиж да са, а не толкова за stats.
Можеше .. като гледам колко и да ме кефи това, че в новия се връщат към Outland(Draenor) и на пръв поглед напомня именно TBC, си остава не просто casual а направо nooblike game. Защо го правят тея изроди това??? Толко ли не осъзнават, че това ще убие играта в крайна сметка? Няма таланти, безкрайна мана и въбще кво да изреждам който е играл знае... след всеки следващ експаншън става все по зле.
Знам, че е невъзможно, но ми е много интересно какво ще стане ако Blizzard отворят Vanilla и TBC реалми, сега нормално да се играе новия експаншън, но след 1 година картинката ще се смени. Няма как да стане, защото ще признаят с това, че фейлват яко след всеки нов. Жалко, че няма и е невъзможно някое кадърно студио да доразвие 2.4.3 с нови пачове и да ги убие тея с техните нубски продължения.
Иначе Wow ще си остане краля, защото реално няма конкуренция.

122 мнения
профил »
Demon1990 каза на 27.11.2014, 16:56 ?. :

сега се пие за мана след всяка траш групичка :D за босовете се попва. При наличен геар не е толкова зле положението. При CM там и колбички за мана са задължителни, но са леко променени колбите. не са истант а пиеш 10 сек за да ти регене мана.

558 мнения
профил »
Найн Инч Нейлс каза на 27.11.2014, 19:41 ?. :

Demon1990, аз четох друго от едно "бета" ревю на IGN, за съжаление са го махнали и немога да го пастна точно, но мога да ти кажа какво пишеше. Че в dungeon нито се пие за мана, нито се обсъждат boss тактики и тн. В смисъл минава се така, casual, без предизвикателство и трудности. Както и да е, няма как да споря защото не играя новия. Просто четох отзиви и ще видим още какво ще стане. Все пак хубавото е че те променят и могат да оправят всичко с нови пачове. Но не съм оптимист защото новите механики и история както се каза е casual, заложено и се вижда, че това е новия им стил. Старите девелопери отдавна не са в компанията. Нова политика, насочена за набиране на нови играчи, за съжаление нуб like ;д а старите хардкор фенове да духат супата.
Иначе естествено си е яко, играта. Нови области с прекрасен свят и дизайн, но ако ти прецакат Wara да не те кефи като танкваш или dps-ваш какъв ще е смисъла от по добрата графика примерно? И ако се опитват да направят нов TBC защо продължават с тази политика на улесняване... сиг след време и професиите ще се просто избират без левелинг и тн... не ме кефи това.

122 мнения
профил »
Demon1990 каза на 27.11.2014, 21:28 ?. :

Ten Bears не знам какво ревю си чел. Както споменах в един от коментарите ми бяха трудни, вече не. На херойк се изкаше тактика дори за трашовете да не казвам на босовете как се мреше. Много хора се оплакаха ,че им били трудни и не мина дълго време в прочем тази седмица беше, нърфнъха ги заради идиоти и от там dungeon hc стана елементарен за голяма жалост. Но какво да се прави и аз не съм доволен от това, но Близ слушат мнозинството а не малцинството.

230 мнения
профил »
DarkAvenger89 каза на 27.11.2014, 15:33 ?. :

За мен лично GW2 е по-добра от WoW във всеки един аспект...
Харесва ми ревюто засега, смятам обаче, че 2рата част ще бъде далеч по-съществена.
Иначе от това, което виждам до момента, съвсем ясно си личи, че играта е недовършена, което е голям проблем сам по себе си - щом Близърд почнаха да пускат недовършени игри, па дори и експанд само да е, значи работите отиват много на зле.

748 мнения
профил »
rosniak каза на 27.11.2014, 18:14 ?. :

Само 10 мнения за WoW ??? PCM излагате се- очаквах поне едно 50-60 минимум за това време!!!

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 27.11.2014, 18:33 ?. :

Десетина мнения, но напълно достатъчни за началото на някаква дискусия. Появят ли се лекетата наоколо, стават 50+ мнения, но край с дискусията. Повечето желаещите да пишат се изнасят от темата и към края цялата тема заприличва на клоака. Но е с 50+ мнения, спор няма.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 27.11.2014, 18:29 ?. :

Би било добре (мое лично предпочитание, разбира се) да има малко по-задълбочен анализ на новите механики: как функционират, какви промени внасят в играта, как липсата на старите и наличието на нови елементи влияят на геймплея... такива неща. Знаем какво са махнали и добавили, но как това се отразява на геймплея като концепция и в чисто практичен смисъл.

Теорикрафтът винаги е бил неизменна част от играта, може би една от онези страни, които най-силно са разграничавали WoW от масата останали игри. Когато се реже, крои и пришива толкова смело в този аспект на играта, това определено дава отражение. Ще е интересно да чуя мнението на Автора за това как се е променил този елемент - за добро ли, за лошо ли и защо.

187 мнения
профил »
kolian каза на 27.11.2014, 19:06 ?. :

Ревюто е добро, но много ме дразнеха английските думи в речника на автора. Сори, пич, и аз ги използвам често, но ти прекаляваш. Лично мнение, разбира се.

209 мнения
профил »
Beleth каза на 27.11.2014, 19:38 ?. :

Покъртителен launch experience - бели кахъри.
Леко изръшкан продукт и куцаща реализация на някои въведения - не те разбрах
Няма full voice acting все още - бели кахъри
Много зле подплътена логика на историята и света - прочети War Crimes.

122 мнения
профил »
Demon1990 каза на 27.11.2014, 21:37 ?. :

По някаква логика колкото + има толкова и - трябва да са. Минусите тук са минуси за Автора и само за него.
Продукта е добър не е "изръшкан" реализирана е добре всяко ново нововъдение, но както спомена автора описал 2-е зони и пропуснал един от великите герой Рексар който е почти от началото с теб във втората зона ти става ясно, че едва е излезнал от първата зона и е писал статията си. Не е запознат с новостите за да им дава минус, но това е мое мнение. Дори е объркъл коя зона на мястото на коя е от Оултлянт. В прочем в Wowhead четох как щяла да се казва зоната която в бъдеще е Недерсторм.

http://www.wowhead.com/zone=6756

230 мнения
профил »
DarkAvenger89 каза на 27.11.2014, 19:38 ?. :

По-хубаво 10 мнения, но смислени поне донякъде, от колкото 100, но глупости като последната близърд тема(за намаленията).Именно тук си личи, кой се интересува от играта и кой си пише само, за да излива простотията си някъде.
Признавам си, аз лично не съм плащал(редовно), за да играя УоУ от началото на катаклизъм насам - просто не виждам някаква основателна причина. Всъщност изобщо играта ми последните години се базира на няколко седмици в годината, колкото да видя новите промени и...еми не съм впечатлен. С WoD се пробвах, ама едвам успях да се вредя 2 часа да играя и...еми пак не съм впечатлен.
Това, което искам е WoW 2 или, както там ще я нарекат.С изцяло различен графичен енджин(този е все пак на 10г) и някакви масови промени във всеки един аспект.
Пример :
- Изцяло нов lore на играта - не да се почва отначало, ами просто ъъм нещо ново. не знам как да го опиша по-добре. Защото в момента просто от години тъпчат на едно място...даже с WoD се връщат назад с тея глупости(които са описани в ревюто), което за хора, като мен, които се интересуват от lore-a на уаркрафт като цяло е доста шибано.Искам нови герои, нови алианси и тнт.
- Променена физика : имам предвид ъъъм намесата на вертикален геймплей. Не знам как ще го импликират, но мисля, че би било доста яко да се види.
- random PvE instances - Като в Уархамър ММО-то примерно.За краткото време, което съм го играл, това най-много ми беше харесало....или появата на някакви легендарни предмети, като akamanah в lineage 2.
подобрена кустомизация на героите - nuff said.
- Променена бойна система - сегашната press the button and see what happens е напълно остаряла. Искам бойна система като в GW2.
Знам, че никога няма да стане, защото все пак това са Близърд, но нищо не пречи човек да си помечтае :Д :Д

122 мнения
профил »
Demon1990 каза на 27.11.2014, 21:45 ?. :
Редактиран на 27.11.2014, 22:01 ?.

Графичния енджин е на около 15 години. Енджина с които са направили warcraft 3 е същия и в WoW.

Нови герой има, други умират.

Легендарни предмети има от "оно" време в играта и се фармят. Аз си взех легендарното пръстенче от този експанд вече.

За WoW 2 съм съгласен с теб. Време е не да добавят ограинчени от възможностите на програмите си а да погледнат новите програмки и да направят с тях още по големи чудеса. Близард са си Близард ...съмняваме да го направят те се целят в масата народ а не в малцината със съпер машинки. Иначе да както казах съгласен съм с теб за WoW 2 има много неща които може да се аднат.

191 мнения
профил »
Freedom каза на 27.11.2014, 22:57 ?. :

Още малко остана и ще си мачкам Реван без и въобще да се замислям дали Близард са успяли да интегрират откраднатите идейки. Пък ако ще да се връщат колкото си искат назад във времето.

567 мнения
профил »
{SuPa-1337-Killa} каза на 27.11.2014, 23:56 ?. :
Редактиран на 27.11.2014, 23:57 ?.

Принципно аз WoW съм играл само пиратки и сериозно никога не съм искал да плащам за оригиналка. Но, след като четох толкова много позитивни отзиви из целия нет мисля че вече е време да почна да си давам парите за този "крек".

Имам няколко запитвания обаче, ако тръгна да си я купувам, от 1lvl ли да почна и да мина всички зони до lvl100, като вкл. експанжините излезли преди WoD или направо да си права герой 90lvl? Те изобщо могат ли да се играят старите версии и ако може колко време ще ми отнеме да стигна до мах ниво?

Като цяло съм доста надъхан да я почвам защото ще замести пушенето на ганджа пък и се кефя на идеята да се събирам с гилда да правим реидове :DDD

598 мнения
профил »
XENOpz каза на 28.11.2014, 00:21 ?. :

Дали искаш да играеш от 1 или от 90 зависи от теб. Ако ти харесва да обикаляш наоколо и да си се кефиш на света, играй от 1. Ако искаш да правиш само нон-стоп рейдове, играй от 90.

От 1 до 100 може да отнеме между две седмици (здраво цъкане) и няколко месеца (ако си заключваш левела през 5 нива да минаваш алтернативните зони както правя аз).

Другият вариант, който е популярен е вдигане на нива само през подземия, но на мен не ми е особено интересно да минавам едно и също нещо повече от 2-3 пъти. Ако не се лъжа може и с PvP да се вдига сега, но това за мен не е вариант заради високото количество twink-ове.

122 мнения
профил »
Demon1990 каза на 28.11.2014, 05:33 ?. :

Може ако имаш приятелче активен в WoW да те покани чрез recruit of a friend. Това ще ти даде бонус експирианс при левелинга, ще може да се съмонвате 2-та където и да сте, но ще трае 2-а месеца. Този който те рекруитне ще получи 1 месец безплатна играта когато си платиш първата месечна такса и при 2-та ще получи избор между спец. маунтове който се дават от този рекруит само. При бустнат герой който преди това е бил 60 левел получава бонус буст на професии първични и вторични, но за целта трябва да има такива заучени. Буста на професии е само по скил до МоП включително, но рецептите ще си ги взимаш сам.

180 мнения
профил »
Grubiqn каза на 28.11.2014, 14:58 ?. :

И аз да се изкажа,вдигнах си мага и паладина на 100 левел и ги облякох с хероик дрехи,дотук добре,света е прекрасен,картите богати,съкровища бол,гарнизона е мега интересен,поне по 3 часа дневно кисна там,кажи речи изпипали са нещата.Да ама не съвсем,мага е толкова много орязан,че направо е смешно,Arcane и Fire са мега слаби,Frost засега се играе от 99% от маговете при това едва едва.Щетите бяха орязани още в препача от страх да не би маговете да са OP(Overpowered) и в момента мага като Pure Damage Class е най-долу в стълбицата по щети.Има дори групи където хората изхвърлят мага преди да стигнат първия бос,защото DPS-a му е по всякаква критика.Най-голямата простотия е,че танк специалността на абсолютно всички класове има по-голям DPS от всеки един DPS Class.А с нововъведението на Гладиатор таланта за война,става танк-дпс в едно.Близард бяха обещали,че хибридните класове винаги ще са с 5% по назад откъм дпс от чистите дпс класове,но това изобщо не присъства в WoD точно обратното,чист дпс клас е с 50% по нисък дмг от хибридния клас.При паладина проблеми няма,мачка си наред,Final Verdict е едно от най-добрите постижения при него.Но специално с мага нещата са много зле.Аз самия не се считам за про в WoW въпреки,че съм много наясно с нещата откъм PVE,не тача особено PVP-то,но много,страшно много ветерани в WoW се оплакват от калпавите механики при мага.Независимо как си подредиш талантите,каква ти е ротацията или какви дрехи използваш,дпс-а ти не се качва над 15-20к.Най-големия ми крит е 38к при 627ilvl докато паладина ми с 608ilvl спокойно си праска 45к критове на поразия.Демиджа на фрост болта е просто смешен,водния ми елементал прави по-големи критове от мен.....някой здраво се е о/рал в този експанджън и това хич не ме радва.Дори Близард признаха,че се налага да прегледат мага и механиките му,досега вкараха малки промени за Fire и Arcane но те не оправят нещата.Проблема е,че демиджа ни беше умишлено нърфнът по незнайни причини,докато останалите класове са си наред.Това естествено не ме отказва да продължавам с мага си,но е страшно досадно да мъчиш един гад на 600к 5 минути докато другите герой си убиват гада за 30 секунди...Надявам се скоро да излезе пач който да оправи проблемите с мага,защото ако не го оправят доста ще намалее процента на маговете в играта.Едно от най-мощните DPS-та на WoW на дъното на стълбата по демидж.....просто е смешно.

94 мнения
профил »
sauron93 каза на 28.11.2014, 15:22 ?. :
Редактиран на 28.11.2014, 18:01 ?.

Войнът също е тотало счупен отвсякъде .На протекшън прави най-добрия дпс wtf ? fury дето се води главен дпс прави най-слабия демидж и това ми е смешно . На Arms е долу горе добре но е ужасно скучен без overpower , скача ти роур и неможеш да го улучиш (lol) . Единственно спамиш мортал страйк , whirlwind (яко се спами) и тук таме някой collosus smash ... BORINNNGGG !!!! Тоя имбав guardian stance незабавно трябва да бъде махнат и да се замени с дефанзивен буф и да се буфне fury-то .Близ да взимат мерки ... Играя от TBC насам с warrior и досега не съм играл по-скучно ПВП особенно на ARMS ...

423 мнения
профил »
Pendi каза на 30.11.2014, 20:05 ?. :

След пандария и ката, Дренор е това, което всички искахме да видим.

FOR THE HORDE! CRUSH THE ALLIANCE SKUMMM!

12 мнения
профил »
timo123top каза на 21.01.2015, 16:17 ?. :

Яка е играта защо кафевие орки седят като на некъв рап албум

180 мнения
профил »
Grubiqn каза на 18.08.2016, 07:40 ?. :

Къде е част 2,къде е статия за Легион,само глупости пишете от 2 години а за WoW само ДДос атаки и кой напуснал кой се изсрал и т.н.Паднахте ми в очите последните месеци(година)!
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
WoW: Warlods of Draenor (част 1)

Ревю:
Освен от вида на расата геймплеят се различава чувствително и от вашия клас. Тук възможностите са доволно много и с всеки един се играе по различен начин.

новини:
Освен това, компанията анонсира World of Warcraft Classic - "класическа" сървърна опция за ММО заглавието.
В най-новия пач за World of Warcraft бе открита интересна следа относно това кой може да е следващият експанжън за ММО-то.
В студиото участва още и творческият дизайнер на Diablo 3: Reaper of Souls Джош Москейра, а първият проект на Bonfire Studios все още не е обявен.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Aion 308
Star Wars: The Old Republic 96
The Elder Scrolls: Online - видео ревю 68
World of WarCraft: Cataclysm 54
World of WarCraft: Mists of Pandaria 46
Guild Wars 2 34
Lord of the Rings Online: Siege of Mirkwood 28
Guild Wars 2: заключението 24
World of WarCraft: Wrath of the Lich King 21
Guild Wars 2: Част 2 20