Will of Steel

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Реалновремевите стратегии се превърнаха в любим жанр за пресъздаване на повечето военни конфликти. Точно поради тази причина щеше да е нелогично, ако индустрията не ни беше поднесла подобен тип игра, базирана на войниците в Афганистан и Ирак. Will of Steel е точно това – военна стратегия в реално време, която ще ви пренесе в Близкия Изток и ще ви пъхне под кожата на главнокомандуващия William Steel. Ако желаете да се потопите по-надълбоко в сюжета, трябва да спомена, че въпросният Steel е второ поколение военен, наследник на генерал Thomas Steel, участвал активно в първите военни действия около Персийския залив. 🙂 Не си мислете обаче, че с подобна история Will of Steel може да предложи нещо оригинално. За съжаление играта не предлага нищо ново на все по-жадните за иновации геймъри. Поне в моя случай се оказа, че трудно може да привлече вниманието за повече от няколко часа.
GMX Media се гордеят с факта, че тяхната игра, би трябвало, да бъде първата в жанра, която

може да се контролира изцяло с глас

Точно поради това, в оригиналната кутия към Will of Steel има и слушалки с микрофон, които можете да ползвате при геймене. Истината е, че контролът с глас наистина работи, но нещата с него вървят доста по-бавно и по-тромаво. За да накарате някой войник да атакува например, трябва да наредите – “sniper attack”, като за няколкото секунди, за които той реагира, вече може и да не е измежду живите. Замислете се обаче как се командват по единично армии от по 20-30 човека… Точно поради тази причина пичовете от GMX Media са добавили в Will of Steel възможност за групово командване. Например казвате “all tanks guard” или “all medics heal” и те се задействат. Аз ползвах някои от командите, като атаката и защитата например, защото се оказа, че това става по-лесно от натискането на шорткътите по клавиатурата.

Като цяло идеята за стратегия с voice контрол е много добра, но за съжаление съм сигурен, че GMX Media няма да са първите, които ще блеснат с тази иновация. Причина е, че те не са доизкусурили този компонент и за момента той не е напълно използваем. Какво да се прави – иновациите понякога са рискована работа.

Най-разочароващото нещо в Will of Steel за мен е pathfinding-ът. Лично аз не бях виждал по-неориентирани войници от тези, контролирани от William Steel. Танковете се залутват и завъртат около оста си, войниците спират, където си поискат, или казано с други думи

pathfinding-ът един вид го няма

Както сами се досещате, това, едва ли не, е един от най-важните компоненти в реалновремевите стратегии (пък и във всички други игри, свързани с много обхождане). Огромните проблеми в тази насока според мен обричат Will of Steel на провал. Мисля си, че GMX Media можеха да поработят повече върху този компонент, вместо да се потят voice контрола.

Ако трябва да съм обективен, графично игрицата е доста прилична, като гордостта на авторите са атмосферните условия и сенките, които наистина са реализирани на добро ниво. Терените са релефни, като от GMX Media определено са се справили добре и с level дизайна и със замисъла на мисиите. Юнитите са нарисувани и анимирани много приятно като особено внимание заслужават експлозиите, които са моделирани почти перфектно. За съжаление камерата, която авторите са направили доста скована, лимитира част от готините емоции, свързани с графичните фиести. Тя е нединамична и ходът и нагоре-надолу е почти никакъв.

Звукът в тази реално времева стратегия е на добро ниво, но определено не блести с нищо. За съжаление повечето от репликите на юнитите са еднообразни и писват бързо.

Изводът е, че Will of Steel е игра, която трябва да причислим към тип, който можете спокойно да пропуснете. Ако все пак искате да я пробвате, за да опитате как работят гласовите команди, ще ви препоръчам да се въоръжите с голяма доза търпение и воля от стомана, с която ще трябва да се изправите срещу AI-то – то наистина може да ви побърка.

Автор: Орлин Широв