Wild Metal Country

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Ако искате да се почувствате част от сухопътната война, Wild Metal Country несъмнено е играта, кото трбва да си вземете. Не че е кой знае колко реалистична, но определено е единственит танков екшън, който е излизал напоследък. Малко съм резервиран в оценката си за тази игра – от една страна заради негативното ми отношение към бруталната война като цло (Worms си е друго нещо), а от друга страна още ме гонт спомените от ужасните опити за създаване на танкови симулатори, които все още не са имали истински успех. Въпреки това играта има шансове да се хареса на нкои от вас, защото задължителна предпоставка, за да  изиграете, е да го направите с нкой прител, тъй като управлението е наистина шантаво и е почти невъзможно сам човек да се справи. Освен това играта не е танков симулатор в пълни смисъл на думата, а по-скоро опростен third person view екшън, който графично напомн на Terminal Velocity.

Историта на играта не се открова с нищо. Явно, когато е дошло време да се пише intro-то, авторите са решили да отбит номера по възможно най-лесни начин. Все пак, ако си направите труда да се запознаете с псевдосюжета, ще разберете, че действието се развива в далечното бъдеще (колко скучно…), където в звездната система Техрик

пощръклели машини си вярват, че са на върха на еволюцита

и в резултат на това всичко живо се е омело по най-бързи начин (в небето кръжат нкакви проскубани гарги, но те са грешка на сценариста). По нкое време човешката раса решава, че не може да остави трошките да определт “кое чие ще е” и праща военни сили,  изразващи се в един танк. Той има за цел да смели всичко метално, което дръзне да му се отвар и между другото да открадне забравените енергийни генератори, които са своего рода ахилесова пета на машините.

Единичната кампани се състои от 9 мисии на общо 3 планети, а при мултиплейър-а можете да изберете измежду 10-тина терена. Богат е изборът на танкове – те са общо 5 и са кой от кой по-ненормален, което личи от кодовите им имена – BULDOG, RHINO, CHEETAH, ROAD RUNNER, MANTA. Въобще не си мислете, че това са танкове в буквални смисъл да думата. Например ROAD RUNNER нма вериги или колела, а просто една голма ТОПКА, а Buldog е ходещо чудо с две вериги, което прилича на стар руски прототип (или даже на нещо нецензурно).

След като пуснете играта веднага ще ви направи впечатление неверотното сходство на графичната машина с тази на добре познати стари игри (Comanche например). Теренът си е чисто и просто бабунеста равнина, покрита с тревички, пчелички, танкчета, артилерийки и др. Графиката не впечатлва с нищо и за това можем да благодарим естествено на размазани 3D-стил на “модерните” видеокарти от типа “последен вик на техниката”.

Интерфейсът и управлението на играта са достойно мъчение за всеки посетител на 10-ти кръг на ада. Всеки, който смта да става танкист, дълбоко ще преосмисли това си желание след като изиграе играта. Освен че ще гази машинно масло до колене всеки ден и нма да вижда слънцето по-често от веднъж в седмицата, ще трбва и да си извади шофьорска книжка за категори ‘Т’ (трактори, тролеи, трамваи и танкове). Двете движещи вериги на танка се управлват поотделно и могат да се завъртат както напред, така и назад. Дотук всичко е поносимо, но освен това трбва да насочвате дулото (което пък определ и накъде гледа камерата). Стрелбата е най-сложнит процес, тъй като прицелването става на око, а обсегът на снарда се определ от това колко сте повдигнали дулото (т.е. колко сте задържали клавиша за стрелба). Само недейте да  играете с най-добри си прител, тъй като след 2-3 дни подобно занимание отношенита ви вече нма да са същите. Абсолютно невъзможно е да се определи кой всъщност е виновникът за това, че пак се е обърнал танкът, камерата гледа във възможно най-неправилната посока, а снардите удрт повече ваши танк отколкото каквото и да било друго. С две думи – кеф на буци.

От друга страна, точно това е предизвикателството. Първоначално смтахме да оплюем играта от началото до кра, но не можахме да се отлепим от джойстиците задълго и в крайна сметка се превърнахме в добър танков екипаж. Най-големит майтап е в мултиплейърa, където всеки цели един обект, а съвсем неочаквано уцелва друг. Така без да хабите пари, можете да се почувствате като НАТО-вски летец, запътил се за mission над Сърби, а пускащ бомби в Горна Бан. Когато се съберете 5-6 човека пък, можете да премерите въздушната си подкрепа, състоща се от един изкорубен вертолет, който отвреме навреме се сеща да пуска по нкой друг сандък големи ракети.

Всички красиви изпълнени в играта са придружени от неверотни звукови ефекти, много напомнщи на изпускане на консервна кути, подритване на такава, дрънкане по тенеки, засилване на тенеки в стената, засилване на тенеки по котката и още техни производни.

Вашите машини често попадат в положението на преобърната по гръб костенурка – тогава най-добре е да си изберете най-дебелото оръжие, да го насочите право надолу и да стрелте. Ефектът е поразващ – изхвърчате далеч нагоре и в 50% от случаите се приземвате на крака.

Автор: Георги Пенков, Боян Спасов