Watch_Dogs

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 24 апр. 2014

Хайп. Ама, че мръсна дума! В последно време я чуваме доста често и по всякакви поводи. В развлекателната индустрия често пъти с нея отбелязваме прекомерното и често пъти изкуствено напомпано посредством агресивна реклама и нереалистични обещания очакване на дадено заглавие. През годините, за съжаление, сме видели твърде много игри, които стават жертва на хайпа, предизвикан от техните разработчици и разпространители. Ubisoft са едни от първенците в това маркетингово изкуство и още си спомняме с прискърбие преекспонирането на физичния модел в първия Splinter Cell, “огромното разнообразие” от исторически задачки в първия Assassin’s Creed, както и “напълно отвореният свят” в Driver: San Francisco.

Заглавието, което ще представя на вниманието ви в следващите редове, е на път да стане именно такава жертва на големите очаквания към него. Когато на Е3 през 2012 французите показаха за пръв път тяхната “next-gen” игра, критици и геймъри едновременно спуснаха мандибулите си до пода и останаха така по време на цялата презентация. Как само се мяташе шлиферът на главния герой. О, Боже, ама в това си хакер… и контролираш цял град през телефона си… и се и биеш… и караш кола… и… и… В месеците след това обещанията заваляха сякаш по график – по едно на всеки 40 дни. След това, с типичното за тях мислене за всички, Ubi пуснаха геймплей трейлър, който визуално изглеждаше много далеч от първоначално показаното. И за Watch_Dogs внезапно се заговори повече от всякога. Остава месец, докато видим “на живо” играта и преценим доколко си е заслужавало чакането. Нека видим преди това какво са ни обещали.

Какво знаем?

Започваме от фабулата – действието в Watch_Dogs ще се развива в алтернативна реалност, в която повечето американски градове въвеждат унифицирана компютърна система за контрол над всички технологии и елементи от ежедневието на редовия гражданин. Тя се нарича CtOS – абревиатура на Централна Операционна Система и нашият главен герой – благороден хактивист, именуващ се Ейдън Пиърс, има достъп до повечето нейни функции през едно от технологичните чудеса на съвременния свят, а именно – своя смартфон. Той обаче е хакер от тези, които официално се наричат “grey hat” – неутрални и незлонамерени компютърни спецове, които не търсят печалба или материална облага чрез действията си.

Нашият човек е натопен за неуспешен обир и пичагите с дебели вратове, от които уж се е опитал да открадне, поръчват убийството му. Автомобилът, предназначен да блъсне него обаче предизвиква ПТП в голям мащаб, в което загива 6-годишната племенница на Ейдън. 11 месеца по-късно играта започва и заварваме бившия чичо да използва хакерските си умения, за да разкрие кой е отговорен за смъртта на малката. Историята ще е разделена на пет действия, с общо 30 мисии в тях. Допълнително са предвидени 80 допълнителни задачки, както и 53 мини-разследвания на дребни престъпления из Чикаго – градът, в който се развива действието. Ubisoft се тупат в гърдите, че “това е само началото” и че ще добавят още времегубки през месеците след излизането на играта. Дотук добре.

А геймплей, нещо?

Действието ще наблюдаваме от традиционното за жанра трето лице, като механиката на играта е изградена около максималното сливане с околния свят. Това не значи, че не може и няма да има екшън – такъв има дори в строги стелт заглавия като Metal Gear Solid. Ubi даже обещават цели мисии, в които ще се налага да постреляме, като геймплеят в тях ще е точно копие на този в последната част от поредицата Ghost Recon. Ейдън ще може да влачи със себе си почти всеки вид оръжие, което може да се сетите – пистолети, пушки-помпи, снайпери… Наличните ви пушкала ще са подредени в любимите на разработчиците в последно време радиални менюта, които повече от очевидно са ориентирани към аналоговият стик на конзолните джойпадове. Ще има и крафтинг система, с която ще можете да си сглабяте експлозиви от съставки, които намирате из света, подобно на миналогодишния хит The Last of Us.

Градът е ваш – в добрия смисъл на думата. Достъпът до CtOS ще ви позволи (и на моменти задължи) да правите всякакви мизерии – те варират от обикновено преравяне на инфото за даден човек по улиците на Чикаго и дори последните SMS-и, които е пратил с телефона си, до кражба на PIN-кодове за дебитни карти и управляване на автоматизираните защитни системи на града във ваша полза. Самият метрополис е разделен на шест големи и коренно различни една от друга като визия и изискуем стил на игра местности. За да разкриете картата на всяка от тях, ще се наложи първо да хакнете съответната радио кула – познато? Е, да, Far Cry 3.

Но това не е всичко! О, не!

Колкото пъти решим, че сме видели достатъчно за да можем да си изградим мнение за играта, толкова пъти Ubisoft показват някакъв нов елемент от нея. Отдавна знаем, че ще има „асиметричен“ мултиплейър. Преди два дни обаче французите показаха един прекрасен 9-минутен трейлър, в който ни разкриха и няколко режима от въпросния. Досега знаехме за така наречението „Online Hacking Contracts“, които като идея са заемка от Assassinate режима на мултито на Assassin’s Creed III – ако не знаете за какво иде реч, в него се иска да разпознаете другите геймъри сред тълпата от NPC-та и да им светите маслото. Тук е същото, но целта е да ги хакнете, а самото действие не се развива на малки отрязъци от карти, а в цели квартали на виртуалното Чикаго, с всички функции от сингълплей режима.

Има друг режим, подобен на класическия Capture the Flag, в който геймърите ще се състезават кой пръв ще намери и разкодира скрит някъде в света файл. Това обаче не е най-якото – последният представен от Ubisoft мултиплей вариант се нарича “CtOS Mobile App Competitors” и представлява горе-долу следното – чрез придружаващото играта приложение за Android и iOS ще можете да предизвиквате приятели или случайни геймъри на нещо, което изглежда като излязло от произволна част на „Убийствен пъзел“. През мобилното приложение избирате начална и крайна точка, времеви лимит на предизвикателството и можете да следите, саботирате и затруднявате всячески този, за който е предназначено то, в реално време през смарфона си.

Заключение?

Това е едва малка част от океана предварителна информация, който се изсипа покрай играта. Предпочитам да ви кажа обаче само нещата, които съм видял с очите си – в геймплей клипове, скрийншотове и прочее. Всичко останало, поне за момента, е в сферата на догадките – но ще почакаме още месец и ще разберем със сигурност дали Watch_Dogs ще стане поредната жертва на хайпа или ще отведе развлекателната индустрия в изцяло нова посока, както обещават от Ubisoft.

 


Автор: Диян Каролев