Warhammer Quest

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

 Четиримата ви герои са притиснати до стените на тесните коридори на поредната тъмница.Чуват се писъци на гигантски паяци,а смрадта на зеленокожите  орки се усеща, дори още да не сте влезли в залата,в която сганта се е насъбрала, пазейки съкровището си.Именно то дава сили на групата ви от упорити бойци да продължи напред. След един дълъг търкал успявате да надвиете съперниците си и отнасяте всичката плячка в близкия град, където да профукате парите в механата и да се екипирате за следващата тъмница.

Това може да очаквате от Warhammer Quest, но поднесено в един бордгейм-like dungeon crawler вариант. Вдъхновена от едноименната хитова игра на Games Workshop, създадена през 90-те, Warhammer Quest представлява прехода от настолна към видео игра. Първоначално излезе за iOS през 2013, а сега бе портната и за компютър. Ще наблюдавате случващото се отгоре, както подобава в настолните игри. Може да завъртите гледката си на 360 градуса или да приближите.Тези елементи правят играта 2D с някои 3D елементи, като анимациите на героите и съществата по полето.

Главен сюжет, към който да се придържа приключението ви няма. Кръстосвайки “The Old World” групата ви от четирима герои ще пребродва дънджън след дънджън в търсене на съкровища и слава. Единственото, което ще получите като история е кратък бекстори на героите, които управлявате.Картата не Стария Свят е осеяна с множество градове, от които да вземате куестове. Там може и да посетите пазара и дори да се помолите на боговете(само за 50 злато),които могат да ви благословят с повече сила или здраве,но и могат да не се вслушат в молитвите ви. Бидейки в град или село, често ще ви сполитат, така наречените случайни събития. Например някои от героите ви да бъде обран или ударен от каруца,намалявайки силата му за следващия дънджън. Всеки град разполага с един главен куест от сорта на „Магарето ни се изгуби в близката тъмница,идете го намерете.” или „На път за града каруцата с провизии бе нападната от разбойници,вижте им сметката.” Идеята за липса на основна цел е играта да наподобява,колкото се може повече настолния ѝ вариант, който създава впечатление, че сте на собствено пътешествие.Жалко, че това е почти недостижима точка за играта, тъй като предназначението на настолните игри е да се играят с приятели, а в Warhammer Quest мултиплейър НЯМА – но за това по-нататък.

Ако преди сте играли подобни настолни игри правилата(геймплея) ще са ви ясни. Всеки герои от партито ви има определен брой стъпки и пъти на атака в един ход. Полето винаги ще е дънджън с няколко зали свързани с тесни коридори изградени от по две плочки(позиции), всяка от която може да бъде заета от един герой. А какви точно са героите, с които разполагате.С нормалното издание получавате четири класа, но при покупка на DLC може да получите още няколко различни класа и също така още врагове. Базовите герои са четири, както вече разбрахте, а именно Сивия Магьосник, Елфка Стрелец, Мародер и Джудже Железотрошач. Първите два са ranged класове, така че ще е добре да ги държите по-назад. Вместо мана магът получава “Winds of Magic” всеки ход, с които може да каства различни магии.Стрелецът ви ще може да нанася щета от далеч,а с вдигането на ниво ще придобие и лечебни способности. Джуджето и Мародерът ще играят ролята на tank-ове, като ще нанасят и поемат повечето щета. Общо взето това е философията на геймплея, никак не е сложно, а дори на моменти ми се прииска нещо по-комплексно и предизвикателно,тъй като след време се усеща известна монотонност.

Всички вероятности, като например броя на получени Winds of Magic от магьосника,точността на стрелеца и тем подобни се определят на случаен принцип.Така един вид се пресъздава хвърлянето на зар в настолния вид на играта.

Фактът, че играта е порт от iOS е причина за не малко от недостатъците ѝ. Въпреки добрата визия на телефонния екран, графиката е с изключително ниска резолюция за PC.Rodeo Games със сигурност са способни на по-добро визуално оформление – пример за това е Space Hulk, но изглежда този път не са се постарали допълнително. Контролите от  touch screen към PC също са недоизпипани. Много пъти tile-a, на които кликвате няма да се активира или ще ви е нужен спам.

Добре де, ако преглътнем тези недостатъци пак си остава най-големия проблем със заглавието – липсата на мултиплейър режим. Цялата концепция, около която се градят настолните игри е наличието на няколко играча. Дали те ще са част от екипа ви или ще бъдат dungeon master-а,(управляващия враговете) няма значение стига да са с вас в играта,правейки я по-интригуваща и стойностна.

В крайна сметка Warhammer Quest e гейм „екранизацията” на една обичана настолна игра, но въпреки добрата интерпретация на Rodeo Games някои неща липсват или остават недопълнени. Ако желаете да разпуснете без да си натоварвате мозъка или пък  да наваксате някой друг подкаст, Warhammer Quest ще ви послужи перфектно,но не търсете нещо повече от това.

 

Оригиналния ключ на играта ни беше осигурен от www.fast2play.bg – където можете да намерите дигитални ключове за всички платформи.

 

 

 

 

Автор: Стефан Райков