WRC 5

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 27 окт. 2015

Въпреки, че никога не е била изявен лидер, поредицата WRC има изненадващо дълго присъствие в гейминга и води началото си още от дните на PlayStation 2. През 2010 г. лицензът за играта бе възстановен от студиото Milestone, а сега то на свой ред го предаде на французите от Kylotonn. Те нямат кой знае какъв опит в правенето на рейсъри, но ако не им липсва едно нещо, то това е желанието да направят истинска next-gen рали игра.

За съжаление, желанието не е всичко.

Основният режим във WRC 5 е кариерата, която ви поставя задачата да преминете през поредица от шампионати, докато най-сетне си проправите път до заветния World Rally Championship. В началото на сезона избирате договор със съответните допълнителни условия като това да запазите колата във възможно най-добро състояние. Ако не ви се занимава с кариерата, може да започнете Quick Rally сесия, както и да пробвате уменията си онлайн. За съжаление, там липсват състезания от типа Rally Cross, които щяха да направят мултиплейъра по-интересен, затова най-вече ще се надпреварвате с резултатите на други играчи. Съществуват и допълнителни предизвикателства като Shakedown Challenge, където се борите за най-бърза обиколка, но с различни ограничения като например липса на ръчна спирачка или на навигатор.

Да започнем с нещо просто – самите трасета. Те са добре моделирани, но всички фенове на спорта бързо ще открият, че те в никакъв случай не са пълни копия на оригиналните трасета, а по-скоро изглеждат като вдъхновени от тях. Това, разбира се, е проблем най-вече за хардкор феновете; за всички останали, петте етапа от всяко състезание осигуряват достатъчно терен за една потенциално интересна игра.

Това, което обаче прави по-неприятно впечатление е самото усещане за трасетата. Те изглеждат почти неестествено гладки, без така очевидните неравности, които съпътстват всяко рали. Това се усеща най-вече при чакъленото покритие, а липсата на достатъчно индивидуалност прави трасетата по-лесни и по-еднообразни, отколкото би трябвало.

За разлика от Dirt Rally например, тук управлението е доста по-аркадно и дори когато изключите повечето помощни средства, то пак не е трудно. Това не е непременно минус срещу играта, тъй като достатъчно геймъри ще я приемат за по-достъпна, просот не очаквайте нещо супер реалистично. Установявайки по-аркаден модел на управление, студиото е успяло да заема една специфична позиция, създавайки рали игра, която е предназначена за доста по-широк кръг геймъри.

Но липсата на автентичност си казва думата и физичният модел търпи доста критика. Взаимодействието между колата и терена просто не е на ниво и независимо от комбинацията пътна настилка/климатични условия, колите продължават да се плъзгат нереално. Ако искате да повишите трудността и реализма, препоръчваме да включите демидж модела, както и износването на гумите, за да има за какво още да мислите.

Критика търпи озвучението, което е доста важно за един рейсър. Не става въпрос за музиката, а за ефектите на двигателя, свистенето на гумите и др., които тук са елементарни или просто отсъстват. В допълнение, досадният глас на навигатора ви е точно това – досаден. Опцията за мъжки и женски глас е добре дошла, но честно казано мног обързо ще се откажете и от двете.

Визуално WRC 5 няма да спечели награди, но със сигурност изглежда прилично. На макссимални настройки при DirectX 11 автомобилите са доста лъскави, а същото може да се каже за някои светлинни ефекти. Климатичните обаче – най-вече дъжда – все още са неугледни и трудно могат да се сравнят с това, което DriveClub например предлага. Да сравняваме двете игри не е нормално, но точно там като че ли се крие и най-големият проблем на WRC 5 – бюджетът и общото изпипване просто са на значително по-ниско ниво. Дори такива дребни елементи като интерфейса и менютата са неугледни и не хващат окото.

Чисто технически, разочарова липсата на поддръжка за някои от най-известните модели волани.

На теория, WRC 5 е добра игра, която предлага достатъчно съдържание за почитателите на рали спорта. Дизайнерите на Kylotonn обаче очевидно не могат да надскочат собствените си възможности, нито пък са разполагали с достатъчен бюджет, за да изпипат и разкрасят много от елементите. Въпреки добрите им намерения, техническите и естетическите недостатъци на играта правят WRC 5 задължителна най-вече за хардкор феновете на този рейсинг поджанр; всички останали по-скоро ще останат крайно невпечатлени от продукта.

Автор: Филип Станиславов