Unreal Tournament 2004

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 09 апр. 2004

2362 година. Бившите миньорски, сега професионални гладиаторски турнири на Liandri Corporation вече са с 25-годишна история и навлизат поредната си фаза. Войните, който са останали, са най-добрите и най-подготвените. Всеки тим има една-единствена цел: победа на финалния тур. Но до него има много и нелеки битки. За играта е писано доста (включително превю в PC Mania брой 10 от 2003-та), из Интернет има доста информация, излезе и демо (има го на диска от миналия брой), което е всеки фен е разцъкал. Преди броени дни се появи и финалната версия на шест CD-та (или едно DVD), както и special edition на две DVD-та. Затова нека започнем по същество и да ви представя отборите.

The Corrupt: Xan Kriegor дълго време беше непреодолим. По-точно до загубата си от Маlcom в четвъртите финали. Но ето че сега той отново е лидер на официалния отбор на Liandri. Xan няма да участва в по-ранните турнири, за да се пази за решаващата битка.

Thunder Crash: След известно прекъсване Маlcolm се завръща в стария си тим. Напълно възстановен от контузиите, получени при битките в миналия турнамент, надъхан и готов за финалите.

Iron Guard: Бившите съекипници на Мalcolm от последните битки Brock и Lauren тази година също се завръщат в стария си отбор. Поотделно те са страховити, а като комбинация са зловещи.

Juggernauts: Gorge е твърдо решен да докаже, че победата му в последното състезание не е случайност. Той е събрал отново екипа си и с помощта на Axon Research Corporation е направил сериозен ъпгрейд на екипировката и биомеханиката. Повече от всякога е ready for action!

Iron Skull: Taзи година империята на скаарджовете е представена от този отбор, който произлизат oт клана на железните черепи. Те са косвено виновни за загубата на флагманския скаардж кораб по време на войната им с човешката раса. Тазгодишния турнамент за тях е единственият начин да измият това петно от честта си.

Sun Blade: Този екип включва основателя на клана Temple Guardians и ветерани от Desert Legion. За тях победата означава сигурни места във Валхала на дигиталните войни, известен още като Valley of Kings на планетата Luxor IV.

Super Nova: Платени бойци от Седми наемнически флот. Принудени са да участват в турнира, за да си изплатят дълговете към Izanagi Corporation.

Black Legion: Съставен е от мутарали, въоръжени до зъби същества, останали живи след генетични тестове и опити. Новият им лидер Abaddon е върховото успешно постижение на тези експерименти.

Fire Storm: Mokara са уважавани и страховити войни. Техният боен елит излъчва най-добрите от тях за тазгодишните битки след серия вътрешни турнири.

Hellions: Обвинени и набедени от хората за пирати и грабители, расата на хелионите решават да се преквалифицират във волнонаемни бойци. Те се записват за турнирите с идеята да рекламират новото си амплоа.

Blood Fist: Единственият напълно кибернетичен (механичен) отбор. Програмирани и ъпгрейдвани ежегодно, те стават все по-смъртоносни, хитри и жестоки.

Goliath: След успеха на отбора на Gorge в последните схватки Аxon Research Corporation решават да финансират и този отбор с идеята да се борят за генерално спонсорство на игрите. Той е събран от всякаква войнстваща паплач, която има минимум сто убийства зад гърба си.

Това са екипите, с които ще се срещнете в тазгодишния турнир. След като минете един вид квалификации по познатата ни от UT’2003 система, ставате все по-добър и скъпо платен, минавайки нагоре в класацията за играчи.

Режимите

в които ще можете да потренирате и после да играете в мрежа, са седем. От тях два са нови, а останалите пет са ни познати от предишни части. Другото, което ни поднасят от Еpic и Digital Extreme, e приятното обстоятелство, че ще добавят още режими на игра с някои от ъпдейтите.

За Deathmatch, Team Deathmatch, Capture The Flag, кoй не е чувал? Кой не е играл в тези режими…?

Double Domination е малко по-различен. Всяко ниво има по две Domination Points. За да отбележите точка, трябва да “прихванете” и двете позиции. Това става като преминете през нея и не дадете на другия отбор да я овладее за десет секунди. След отбелязването на резултат, двете контролни точки стават отново неутрални. След още десет секунди играта продължава. Според мен има нещо общо с тениса на маса или волейбола – за да направиш точка, трябва да спечелиш правото да биеш сервиз.

Разликата на режимите Capture the Flag и Double Domination в сравнение с 2003 е в това, че като натиснете N и М, се показват ясни индикатори кой тим къде се намира. Bombing Run също странен режим, познат ни опреди – по средата на картата има сфера и ако я занесете и простреляте на вражеска територия, печелите точка. Ако ви убият, губите топката и врагът я носи във вашата база. Забавен вариант, но омръзва с времето.
Mutant е интересен режим на игра. Който пролее

първа кръв

става мутант, носител на всички оръжия, екстра амуниции, невидимост, ловкост (agility) и берсерк. За да има лек баланс, кръвта на мутанта пада леко и може да бъде регенерирана с допълнителни убийства на противници (тук веднага ми идва на ум за адреналина – като сте събрали 100 при натискане 4 пъти бързо напред, кръвта бавно започва да регенерира). Точки отбелязва само мутиралият гад, а останалите се коалират срещу него и трябва да го изпотрепят. Този, който е с най-малко точки, става BottomFeeder – той може убива всички други играчи без мутанта, за да трупа точки.

Tипът игра Last Man Standing е познат още от оригиналния UT – кръвта регенерира, само когато правите фрагове, а ако спрете на едно място за по-дълго, всички останали разбират къде на картата сте и идват да ви млатят, разбира се. В Invasion пък всички се биете срещу нонстоп пристигащи вълни от гадини. Ако умрете по време на вражески наплив, не може да започнете битка пак преди да дойде следващата вълна. Last Man Standing, Invasion, and Mutant ползват картите за DM, което не е най-доброто според мен, но при толкова екстри ще го преживеем някакси…

За финал оставих двата нови режима в сравнение с предната версия – Assault и Onslaught. Първият режим е познат и любим, но за първи път се вижда в UT. В Assault идеята е защита и/или нападение на защитени бази, влакове и т.н. Из пустини и снежни хълмове. Има дори мисия на главния кораб на скарджовете! И ето че дойде и времето за черешката на тортата, върха на сладоледа и маслинката от мартинито – Onslaught! Този режим на игра определено повдига летвата на тийм мултиплейъра много високо! Номерът е следният: два отбора са на една карта. На нея има пръснати точки, които в определен ред трябва да превземете и задържите, за да може да атакувате и разрушите вражеското енергийно ядро. Действието се развива на гигантски терени и имате възможност да управлявате превозни средства и то

по въздух и земя!

Освен това има и мобилни бойни станции, които могат да служат като платформи за излитане или кацане, както и да бъдат ползвани за плацдарм за разрушителни атаки. Може би на хартия това не звучи достатъчно силно и зарибяващо, но ако го пробвате веднъж, трудно ще се разделите с него. Аз лично си го включих уж на майтап в нашия LAN и откарах цяла неделя.

Превозните средства, които ще ползвате в играта, са девет. Като за начало – Goliath Tank. Той има две места – за мерач и шофьор. Защитен с двойна карбоново-дураниева броня и има две фронтални атакуващи оръдия, изстрелващи 140 мм уранови снаряда на една миля за по-малко от секунда! Не е бърз, но за сметка на това е известен и като Brute Force. Нали се сещате защо? ;]  Друго огромно негово предимство е системата от четири стабилизатора, които позволяват на купола да прихване и следи целта на средни и дълги разстояния. Освен това единият от екипажа може да излезе и да използва 50-милиметровата картечница за поддържащ огън. В тандем двете оръжия имат много сериозно покритие при наземни и въздушни атаки.

Hellbender. Има три места. Предназначен за противовъздушни и наземни атаки, той предлага маневреност, тежка броня и огнева мощ. Захранвани от неутронен реактор, двете му оръжия нанасят огромни щети за малко време. Разположените отзад двойни плазмени оръдия, въпреки бавното си презареждане имат опустошителен ефект върху всякакви превозни средства. Страничните пък са подобни на шоковата пушка ASMD. Макар и леко нестабилни, предлагат точна алтернативна стрелба. Първото превозно средство, което демонстрира

леки наченки на летене

е Manta. Едноместен, правен за военни действия в блата и тресавища, той леко се носи на въздушна възглавница. Много малък и маневрен, респективно – труден за уцелване. Едновременно с това е с корпус от алумекс (сплав, предназначена за космически кораби) и въоръжен с две многостепенни плазмохвъргачки. Неефективен само срещу тежко бронирани цели.

Scorpion е едноместен тежък брониран джип. Високопроходим, маневрен и въоръжен с плазмено оръдие, което изстрелва магнитни самонасочващи се снаряди, и леки оръжия. Много е полезен, но за жалост е и лесно поразим. Към надземните средства спада и Raptor-ът. Отново е за един човек, отново лек, защитен и маневрен. Въоръжен е с двойка плазмени оръжия и самонасочващи се среднокалибрени оръдия. Характеризира се с много бърз прицел и изстрел, но лесно се сваля с самонасочващи се ракети.

Най-тежко превозно средство в UT 2004 е Leviathan. Ненапразно е кръстено на това библейско чудовище – има екипаж от 5 човека. Конструирано за потушаване на градски безредици, то влиза в идеална работа по време на войната между хора и скаарджове. Екипажът се разделя на шофьор (който може да стреля с нещо като зенитни ракети) и четирима души екипаж – по един на всяко ъглово оръдие. Когато водачът стреля, машината обаче трябва да е спряла. Но за сметка на това при използване на въпросното оръдие има регистрирани случаи на изпаряване на цели градове само с един двоен изстрел.

Human Space Fighter и Skaarj Space Fighter са едноместни, леки и безшумни. Използват се за разузнаване и саботаж. Безспорно

най-интересната машина

в UT 2004 обаче е Phoenix. Той се използва в комбинация с оръжието Ion Painter. Когато маркирате с оръжието място или обект, фениксът вижда това означение и отива на въпросното място. Дали ще нанесе масиран удар или ще достави въоръжение, зависи от вас. Машината се задвижва с много мощни турбини и има силна броня.

Соловата игра, както и в UT 2003 е просто тренинг за мултиплея. Започвате с един бот на лека карта карате и нагоре до края. Добро впечатление прави AI-то на ботовете, които дори и на Experienced могат да ви накарат да се поизпотите, особено в Onslaught. Kaртите в играта са сто и осемнадесет – бройка, способна да задоволи и най-лакомия геймър. Разделени са по режими и големини. От тези, на които играх, не намерих нито една, от която да се оплача или към която да имам претенции. А имайки предвид и UnRealEd, който се инсталира с играта, аз лично тръпна в очакване на маповете, които ще залеят Интернет в най-скоро време. Много интересна функция, от която не можах да се възползвам (кучето ми изяде слушалките, гадта недна), е възможността да ползвате voice-over-ip технологията в играта. Това, особено в тийм мултиплей, ще е перфектна екстра.

Относно визията

аз лично никога не съм имал претенции към играта. И този път Еpic и Digital Extreme са успели да направят няколко стъпки, с които са оставили конкурентните графични машини години назад. И, разбира се, са се погрижили да няма оплаквания от геймъри с по-слаби машини – след десет минути експерименти докарахме играта да върви много приятно и на процесор AMD на 900 МHz с Radeon 7000.

Колкото и да ми не се иска, трябва да отбележа, че музиката и особено звукът, не са се променили кои знае колко от UT 2003 насам. Гласовете са почти същите, звуците и при колони 5.1 не правят кой знае какво впечатление. Музиката си е на обикновеното добро ниво, но също без промяна спрямо предишните части. Е, но тя и там си беше супер, нали? ;]

Новите оръжия

в играта, са само четири. За сметка на това до едно са безценни, когато ги овладеете. Mine Layer-ът е правен за поставяне на самопридвижващи се мини, еднакво ефективни спрямо жива сила и машини, както и за атака и защита. Anti-Vehicle Rocket Launcher или AVRiL изстрелва самонасочващи се снаряди. Полезен е в Оnslaught и останалите отборни режими. Другото нововъведение е Grenade Launcher-а. Става дума за ракетомет, осигуряващ перфектен контрол върху придвижващи се противникови сили. И последното ново оръжие е дългоочакваният (поне от мен) снайпер! Увеличение десет пъти, точна стрелба, малък откат. Перфектен за headshots…

Спирам дотук поради две причини. Не искам да развалям елемента на изненада от играта. А и толкова ми се играе вече, че не ми се седи пред тоя NotePad…

Автор: Пеню Дачев