Unreal: Return to Na Pali

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 04 авг. 1999

“Нереалната” игра се завърна! Точно една година след излизането на оригиналния Unreal феновете на 3D-екшъните бяха зарадвани и с дългоочаквания mission pack Return to Na Pali. Ако сте следили новините на PC Mania, вероятно сте забелязали, че това заглавие трябваше да излезе още през март, но желанието на програмистите да направят действително качествен продукт доведе до станалото вече обичайно в бранша закъснение от няколко месеца. В случая това явно е било оправдано, защото Return to Na Pali предлага наистина много нови неща спрямо оригинала и доста други компании сериозно биха се изкушили да го продават направо като Unreal 2.

Първото нещо, което прави впечатление след инсталацията, е, че играта не е правена от Epic Megagames. Mission Pack-ът е дело на Legend Entertaiment, които са по-известни в геймърските среди с превъзходните си quests и скоро ще зарадват феновете на този жанр с Wheel of Time (епичен quest с графичната система на Unreal!). Фактът, че Epic са им се доверили да направят не само Return to Na Pali, но и истинския Unreal 2, говори достатъчно красноречиво за качествата и амбициите на хората от Legend.

Превъртелите Unreal вероятно си спомнят, че накрая успявате да избягате от планетата Na Pali с извънземен кораб. Поради лошо стечение на обстоятелствата горивото ви свършва доста бързо и започвате да се реете безцелно из космоса с плахата надежда, че някой ще ви намери и спаси. И чудото действително се случва – земният космически крайцер UMS Bodega Bay се намира в същата звездна система и вашето корабче бива прибрано на борда. Там обаче вместо цветя и поздравления за щастливото избавление ви чакат лоши новини. UMS Bodega Bay се намира на път за Na Pali, където трябва да открие и евакуира останките от строго секретния земен военен звездолет Prometheus, който е катастрофирал там преди няколко седмици. Капитанът естествено бързо разбира, че вие сте бившият затворник 849, който така или иначе се води мъртъв и ви прави една доста интересна оферта. Или отивате сам на Na Pali и довеждате спасителната мисия до успешен край, или заминавате на безплатна и не съвсем доброволна разходка без скафандър в открития космос. Естествено при така поставени условия изборът е лесен и само няколко часа по-късно отново сте в кошмарния ад на чуждата планета, който уж завинаги беше останал зад гърба ви.

И тук започват новостите. Първата е, че Legend Entertaiment сериозно са наблегнали на сюжета на играта. За разлика от оригиналния Unreal, в Return to Na Pali си има истинско интро, а преди всяко ниво се показва кратко филмче с монолог на главния герой, който описва накратко видяното, оплаква нерадостната си съдба и се подготвя за следващия етап от смъртоносната операция. Иначе в самите нива отново ще намирате десетки кратки съобщения от екипажа на авариралия кораб и местни жители, които ще ви ориентират в обстановката и ще ви дадат представа за предстоящите трудности. А те въобще не са малко. Като цяло освен познатите вече от Unreal гадини има и няколко съвсем нови извънземни чудовища. Поне според мен най-оригинални са едни малки гущерчета, които нападат в групи от по 4-5 и ако не внимавате много, бързо ще ви превърнат в безжизнена биомаса, която става само за суровина във фабриките за рециклиране на зловещите Skaarj или муниция за Gex Biorifle. Има и един тип огромни оси (подобни на тези в оригиналния Unreal, но по-едри!), които особено в по-големи количества могат да бъдат адски неприятни. Проблеми ще ви създадат и гигантските паяци, които са се превърнали в страшна напаст за местните жители. Тъй като те все още ви разглеждат като “Спасител” и очакват вашата подкрепа за борба с нашествениците Skaarj, ще трябва по принуда да помогнете и при битката с отровните паяци. В замяна туземците отново ще ви покажат цял куп тайници с най-различни благинки като муниции, брони и т.н. В по-късните нива се срещат и едни съвсем неочаквани противници, с които обаче ще ви оставя да се запознаете сами. За радост са предвидени и няколко нови пушкала, които сериозно ще ви помогнат да оцелеете на повърхността на чуждата планета. В играта отново е включен целият арсенал от Unreal като към него са добавени Assault Rifle (много ефективна щурмова карабина, която обаче хаби муниции на поразия), Grenade Launcher (гранатомет – това май е достатъчно като обяснение) и Rocket Launcher (това оръжие е по-слабо от познатия вече Eight Ball, но също върши добра работа, а и хаби доста по-малко муниции!).

От гледна точка на обема Return to Na Pali също не разочарова. В кампанията са включени 14 нови нива за солови играчи. Повечето от тях са направо гигантски (Spire Valley примерно обхваща площ от поне 10 квадратни километъра!) и ще изненадат положително феновете с доста интересни хрумвания. Приятен е и фактът, че Legend са използвали нарасналата мощ на PC-тата и 3D-ускорителите и са включили много повече нива на открито, които поне според мен са доста по-забавни от стандартното лутане из най-различни мрачни коридори, което се среща в останалите 3D-екшъни. Докато играх mission pack-a забелязах, че в повечето случаи можете да минете нивата сравнително бързо, но тогава ще пропуснете най-интересното от играта, защото повечето от бонусите, а и някои от най-красивите графични ефекти, обикновено се намират встрани от вашия главен маршрут. Почти на всяка карта има гигантски области, които никога няма да видите ако веднага хукнете към изхода!
Така че си заслужава да се поразходите на спокойствие, ако не за друго, то поне, за да се изкефите максимално на феноменалната графика.
Разбира се, на CD-то ще намерите и цял куп multiplayer-карти. Като отворих дума за multiplayer искам задължително да подчертая, че mission pack-ът е правен с версия 2.24 на Unreal, а това гарантира, че всички проблеми с мрежовата игра принадлежат към миналото. Другото, което прави впечатление, са ботовете, с които можете да потренирате у дома преди поредния deathmatch в най-близкия геймклуб. Те са с невероятно AI и без особен проблем декласират всички ботове за Quake II, които съм виждал. Въобще този компонент от играта е изключително пипнат и само допълнително подсили очакването на Unreal Tournament, който също вече е във фаза на финално тестване и вероятно ще се появи до 1-2 месеца на пазара.

Миналата година Unreal освен с феноменална графика и геймплей се прочу и с направо “нереалните” изисквания към системата. Като се има предвид, че графиката и звукът на Return to Na Pali са дори на малко по-високо ниво от оригиналната игра, едва ли е кой знае каква изненада, че отново задължително ще ви трябва Pentium II 300, 64 MB RAM и добра 3D-карта, за да се насладите на невероятните ефекти, които и днес без проблеми оставят цялата конкуреция на светлинни години.

Автор: Никола Дърпатов