Tribes 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Tribes 2 rulez !!! По принцип не зачитам Team Arena, но за мен вече и UT си намери майстора. Е, може би малко преувеличавам, а вече си представям тълпата от разгневени фенове на гореспоменатите заглавия, която напредва към мен с викове “Дръжте сквернословеца! Да го линчуваме!”…:-) Моята молба е просто да прочетете статията, преди да протегнете ръка към най-близкия остър или тежкък предмет.

В България Dinamix са известни с двете игри EarthSiege и тяхното продължение StarSiege. Въпреки че набра световна слава, първата част на Tribes като че ли остана малко настрани от вниманието на геймърите у нас. Може би пренебрежението към нея се дължеше на факта, че през 1998 игрите, предвидени само за масивна игра в мрежа, и то предимно в кооперативен вариант, тук не бяха на мода. Но сега положението е различно. Сигурен съм, че Tribes 2 няма да остане незабелязана.

Няма да ви тормозя с историята на играта. Който е попадал на предишните творения на Dinamix, има представа за какво става дума. Историята е добра, но така или иначе при този тип игри това едва ли е решаващият фактор.

Не може да се каже, че Tribes 2 има истински режим на единична игра. Предлагат се няколко тренировъчни мисии, освен че ви дават минималната необходима подготовка за истинската игра, не са нито скучни, нито лесни. Другия вариант е да се биете срещу ботове в същите режими, който са достъпни и за мрежова игра. Ваиантите за мултиплеър-сражение са общо осем и те са:

Deathmatch – Всеки знае за какво е това. Опитвате се да надупчите къде каквото шава, преди то да ви порази.

Bounty – Всеки играч има точно определена жертва, която трябва да прати на “ония свят”. За ликвидирането на играч, който не е ваша мишена, се отнемат точки. Изключение се прави в случаите, когато това е играчът, който се опитва да затрие вас. Все пак в този случай действате при самозащита :-).

Capture the Flag – отново няма нужда от обяснение.

Capture and Hold – подобно на Dominion от Unreal Tournament. Целта е да завземете и запазите контрола над определени позиции колкото може по-дълго.

Flag Hunters – Всеки носи флаг и го изпуска, когато падне в битка. Печели този, който най-ефективно събира и носи вражески флагове до точката “Nexus” (мястото, където си получавате наградата за труда).

Team Hunters – Също като предишния вариант, но се играе отборно.

Rabbid – В този случай има само един флаг. Целта е да го вземете. Точки се печелят, докато държите знамето при себе си. Проблемът е, че всеки иска флага за себе си и щом някой го вземе, всички задружно му се нахвърлят. Вземете ли знамето, най-добре си плюйте на петите. Можете да бягате, но не можете да се скриете. Винаги има индикатор, който показва в коя посока се намира “заека”.

Siege – Преведено на български това ще рече “обсада”. Има два отбора. Играе се два рунда. В първата част единия отбор трябва да защитава укрепление, а другия отбор трябва да го превземе. Във втория рунд ролите се разменят. Печели отборът, действал по-бързо.

Сега сигурно ще кажете, че всичко това би могло да се направи и като модификация за Half-Life. Да, ама не. Tribes 2 предлага съвършено различен геймплей, абсолютно ново усещане. Това дори би могло да ви откаже в самото начало, в случай че сте малко по-консервативен геймър. Ако не сте попадали на първата част и пускате играта за пръв път, ще се почувствате адски сконфузено.

Tribes 2 е по-комплексен от всеки виждан досега шутър. Тук побеждава този, който умее бързо да адаптира тактиката си. Има инвентарни станции, където можете бързо да промените цялата си екипировка. Има три типа брони, а изборът на защита определя достъпните оръжия и екипировка. Снабденият с лека броня е уязвима цел, но е адски подвижен и това го прави идеално пригоден за разузнаване, промъкване или отмъкване на противниковия флаг. Тази броня е задължителна за вманиачените снайперисти, защото само при нея можете да се възползвате от единственото оръжие, пригодено за целта. Вторият тип броня е от среден клас. Предлага добра подвижност и прилична огнева мощ. Тежката броня ви превръща в подвижна крепост. Разполагате с арсенал, който има внушителна разрушителна сила. Скоростта, с която се предвижвате, обаче, ви превръща в лесна плячка за точните стрелци.
Освен с броня и оръжия, можете да се екипирате с гранати и мини.
Отделно от това ще трябва да си изберете и дали да носите енергиен щит, комплект сензори, допълнителна банка енергия или муниции, преносима оръдейна установка и т.н.

Играта ви предлага възможност да управлявате и няколко вида бойни машини.

Shrike е едноместен самолет, въоръжен с две тежки картечници. В случай че го пилотирате, трябва да разчитате на маневреността и добрата скорост, а не на слабите му щитове, за да оцелеете. Добър е за разузнаване и сваляне на други летящи машини.

Thundersword е бомбардировач с тричленен екипаж – пилот и двама стрелци. Единият боец може да направлява оръдията и да дарява враговете с килотонни подаръци, а другия използва въоръжението на бронята си. Този самолет е много по-здрав от Shrike, но и по-бавен.

Havoc е транспортен самолет. Много издръжлив , но бавен и без собствено въоръжение. Освен пилот, той превозва още пет пътници, който могат да стрелят на воля. Натъпкайте го с напълно екипирани бойци в тежки брони и ще го превърнете в истинско страшилище за противниковия отбор.

Wildcat е нещо като мотоциклет, който се носи на гравитационно поле. Страшно бърз е и управлението му може да ви се стори като занимание за психопати. Той позволява бърза промяна на позицията и е идеален помощник при отмъкването на флагове.

Beowulf е танк с двучленен екипаж (шофьор и стрелец) и значителна разрушителна мощ.

Jericho е превозно средство без въоръжение, със силен щит и един шофьор. На борда си има инвентарна станция за презареждане и сензорен заглушител. Представлява сериозно тактическо предимство.

Можете да спечелите битка, и без да произведете дори един изстрел. Разполагате с команден екран, от който можете да определяте задачите на другите бойци в отбора и да поемате директен контрола над всички защитни съоръжения.

Имайте предвид, че битките на открито са доста продължителни. Това се дължи се на факта, че всяка броня разполага с ракетна раница и на спецификата на въоръжението, кето преобладава в Tribes 2. Битките на закрито пък са бързи, свирепи и смъртоносни за по-слабите играчи.

Звуците в Tribes 2 са много добри. Има дори вградена система за гласова комуникация. Музиката е доста твърда и самия факт, че Sierra я издават и на отделно CD, трябва да ви говори достатъчно. Графичния енджин е собствена разработка и позволява изобразяването на огромни открити пространства. Качеството на графиката е високо, въпреки че се срещат някои дребни визуални бъгове, които малко развалят иначе отличното впечатление.

Tribes 2 предлага огромна свобода за тактически импровизации. В мрежов режим играта поддържа над 60 човека едновременно. Получават се наистина епични битки. Има само две неща, който могат да попречат на Tribes 2 да стане хит на българска земя. Първото са сравнително високите системни изисквания, а второто е традиционализма на преобладаващата част от българските геймъри.

Автор: Борис Цветков