Timesplitters: Future Perfect

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Free Radical успяха да привлекат вниманието към себе си почти мигновено, още с първата си игра. Причината за това беше проста – ключови хора от техния екип бяха работили на времето по култовата FPS игра Golden Eye за Nintendo 64. Оказа се още, че тия момчета и момичета не са забравили как се правят добри шутъри, защото още първият Timesplitters беше приет с бурни адмирации както от пресата, така и от феновете на жанра. Free Radical определено бяха успели да възпроизведат перфектно двата ключови елемента, направили Golden Eye такъв невероятен хит – управлението и динамиката на геймплея. В същото време, в Timesplitters се беше появил и един нов елемент, който принципно присъстваше и в Golden Eye, макар там да му беше отредена по-скоро поддържаща роля. Имам предвид, разбира се, чувството за хумор, подплатено понякога от някои от най-откачените идеи, срещани в този иначе вземащ се твърде на сериозно жанр. Резултатът от всичко това? С една дума – купон! Наистина як купон.

Третият пореден Timesplitters (и първият, издаден от каталога на ЕА), кръстен Future Perfect, възпроизвежда почти педантично утвърдената вече формула. Сингълплейър историята (доколкото може да се говори въобще за такава) отново разказва за премеждията по откриването и събирането на тайнствените кристали, които дават на своите притежатели възможността да пътуват до произволна точка от времето, била тя в миналото или в бъдещето. Главният герой на Future Perfect, Кортез, подскача напред назад из времето като гумена топка, стартирайки от 1924 година, за да се прехвърли оттам в 60-те години на миналия век, след което и в шеметна поредица от по-близки или по-далечни отрязъци от бъдещето. Действието се развива на фона на невероятно разнообразни декори – островна военна база, подземна експериментална лаборатория, населена от призраци и зомбита, извънземна планета и прочее.

Time Perfect въвежда и един доста интересен елемент – кооперативната игра, в рамките на сингълплейър частта, с управлявани от компютъра персонажи, които макар да не са свръхинтелигентни, се справят доста адекватно. Оттук кооперативният режим за двама играчи е наистина на една ръка разстояние и аз мога само да добавя, че в новия Timesplitters той е повече приятна добавка към общата оферта. Нарочно ще прескоча (сещате се защо) онлайн мултиплейъра само с уточнението, че PS2 версията поддържа до 8 участници в мач, а тази за Xbox – 16.

Автор: Ивелин Иванов