Throne of Darkness

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 06 ное. 2001

Мислете каквото си искате, но за мен първото Diablo бе по-забавно от второто. За протокола – предпочитам архаичния Crusader и пред двете. 🙂
Още откакто в края на миналия век дойде новината, че част от екипа на Diablo се е отцепил от Blizzard и възнамерява да направи собствена игра, и то със самураи, чакам Throne of Darkness с нетърпение. Причината не е само интереса ми към Страната на изгряващото слънце. Сега, когато прекрасният резултат вече е налице, наистина си личи основният източник за вдъхновението на авторите – японската митология и анимация.
В Throne of Darkness ще намерите всички добри черти на първото Diablo и някои от достойнствата на второто. Разбира се, нещата са подходящо преработени, а са добавени и много нови елементи.

Историята накратко: Злото се е събудило, а вие трябва да го приспите отново. Набелязаната от вас жертва си има и име – Кира Тсунайоши, бивш шогун и настоящо убежище за душата на демона Заншин. Причините, довели до това положение, се крият в начина му на управление и неприязънта към четирите бога. Недоволни от отношението, боговете решават да го накажат с неизлечима болест. На Тсунайоши обаче не му се мре и отчаяно търси спасение. Намира го в лицето на Силите на мрака. Цената е неговата душа.

Преди да тръгнете на поход срещу злите сили трябва да изберете някой от четирите замъка – Mori, Oda, Tokugawa и Toyotomi. Разликите между тях са описани в ръководството на играта (налично и в pdf-формат на първия диск, в случай че си загубите хартиената версия). Под ваш контрол са седмината последни защитници на избраната крепост, натоварени с нелеката задача да разбият тъмните сили. В битката ще помагат и вашите даймио, ковач и свещеник.

На бойното поле

ще са едновременно до четирима от самураите. Пряко движите един, а другите го следват и атакуват самостоятелно. Отначало може да имате измамното чувство, че не вие контролирате действието. На моменти ще ви се струва, че на екрана цари хаос от цепещи въздуха мечове, прелитащи остри предмети и свистящи заклинания. За да постигане на по-добра ефективност, на ваше разположение са 12 готови формации. Лесно е да си създадете и собствена бойна схема. Така се определя мястото на всеки воин в бойния ред и неговите функции. Можете да променяте поведението на самурая (агресивно, неутрално и дефазивно), както и основния начин, по който се сражава (меле, далечна дистанция или магии).

По всяко време можете да замените някой от вашите воини. Даймио може да телепортира в тронната зала онзи, когото желаете да изтеглите от битката (за да си възстанови силите), и да прати друг в сражението. Дори да се забавите и някой от хората ви да предаде богу дух, може да телепортирате тялото му и да го съживите. Но докато прехвърлянето е лесна работа, съживяването изцежда по-голямата част от силите на вашия даймио и трябва да чакате, докато те се възстановят. Губите сражението веднага, ако в активната група не останат живи бойци.

Самураите

Leader-ът е най-обаятелният от седемте самураи. Той трябва да “разговаря” с ковача и свещеника, ако искате да си спестите пари. Добре върти меча, но изостава във владеенето на другите оръжия.
Brick е човекът-стена. Почитател е на грубата сила и огромните оръжия.

Archer е майстор на Киудо – изкуството на лъка. Справя се отлично и с оръжия, предназначени за хвърляне. Ако се наложи, той си служи добре и с меча.

Swordsman – типичен самурай, въплъщение на Бушидо. Борави перфектно както с един, така и с два меча. Сравнително добър стрелец.

Berserker – още един фен на близкия бой и мелето.

Wizard – всеки от персонажите може да си служи с магии. Малко обаче владеят това умение до съвършенство. От седмината магьосникът разполага с най-разрушителен арсенал от свръхестествени номера. Нека вметна нещо за магиите: четири школи, общо по 40 магии на персонаж, а заклинанията не са еднакви за всички. Въпреки че знае да опъва лък и да държи меч, най-добре е да го пратите да си почива, веднага щом изчерпи своето Ки.

Ninja-та се явява нещо като универсален боец. Това, което го отличава от останалите, е афинитетът му към шурикени, кунай и други метателни оръжия. Окултните му умения отстъпват само на магьосника. Владее отлично ръкопашния бой, мечовете и лъковете също не го затрудняват.

Всички оръжия и брони, които намерите, може да телепортирате на ковача. Няма да ви даде пари за тях, но ще ги използва за направата на нови. Той ремонтира и повредената екипировка. Умее да създава и вълшебни предмети. Почти всичко от инвентара ви подлежи на подобрение. Давате на ковача предмет и желаните екстри и след секунди ефектът е на лице. Съставките са два основни типа: компоненти, влияещи директно на предмета, и такива, които засилват действието на други съставки. Стига да има място, части и злато, можете да правите стотици различни миксове.

Функциите на свещеника също са безценни. Идентифицира предмети, премахва проклятия, продава отвари. Тук идва и възможността да дарявате магически предмети на боговете на земята, водата, огъня и светкавиците. В замяна получавате точки за подобряване на магиите.
Май пропускам нещо…

Показателите

Основните са strength, dexterity, vitality, ki и charisma. При качване на ниво персонажът получава шест точки, които може да разпредели по свое желание и по една точка за всяка магическа школа. Основните показатели влияят на няколко вторични, сред които е и умението в различните бойни дисциплини (Unarmed, Bow, Sword, Dual Swords, Polearm и Thrown Weapon).

Кооперативен или съревнование, multiplayer-ът с малки изключения наподобява Diablo. При съревнованието победителят поема ролята на лошите.

Музикалния фон е японски тип, точно както се очаква. Звуците са си на място и постоянното клане звучи добре. Героите приказват предимно на английски (макар и не много често) и се справят с тази задача доста по-добре от средностатистическия японски турист.

Графиката е фиксирана на 800х600 и е издържана в прекрасно и доста нестандартно 2D. Движенията, както и съществата, са отлично анимирани, пикселите не личат, магиите са красиви.

Throne of Darkness е сред малкото hack & slash, които истински са ми харесали. Има и някои дребни кусури – например начина, по който AI-то борави с магиите, но това не е фатално. Играта има потенциал да стане хит. Лошото е, че има много неща, които исках да кажа, а място не остана…

Автор: Борис Цветков