The Walking Dead Season 2: Episode 1

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 26 дек. 2013

Големият проблем с епизодичния формат е, че понякога е трудно да разгледаш обективно и критично дадена част, тъй като нямаш възможност да я сравниш с цялата серия. Първият сезон на The Walking Dead се оказа една от най-хвалените игри в последно време, но епизод 1 на втория сезон е просто една пета от цялата игра и като такъв почти всичко, което може да се каже за него спада по-скоро в категорията „Превю“. Освен това задачата се утежнява още повече от това, че Telltale поставя акцента върху историята на героите, а както феновете добре знаят развитието на сюжета около – да речем – Лий и Клементайн се очертава най-добре, когато имаме възможност да видим целия сезон, напаснат заедно.

Това обяснява защо при дебюта си All That Remains получи малко по-предпазливи

ревюта и оценки в сравнение с пълния формат на предния сезон. За да можем да разгледаме обективно новия епизод трябва да се отговорим на няколко ключови въпроса като това как продължава в него историята и канона, установени от първия сезон, дали тук се поставя основа за нова вълнуваща серия от епизоди и как се отразява на сюжета промяната от Лий към Клементайн.

Кратките отговори на тези въпроси съответно биха били „доста добре“, „до известна степен“ и „по интересен начин“. Докато в началото на първия сезон Telltale имаше практически карт бланш да работи така, както иска, този път сцената вече е сложена и основните постановки са зададени. Ето защо в много отношения All That Remains прилича на своего рода послепис на първия сезон отколкото на начало на втория. И последните връзки на Клементайн със старата група са прекъснати и тя навлиза в нова и потенциално опасна среда. Между тези две ключови събития имаме няколко сцени, където младата героиня трябва да се брани от нови опасности и всичко това е включено в епизод с продължителност не повече от два часа. Както обикновено и All That Remains ни предоставя няколко емоционални и напрегнати момента, но в известна степен ни оставя с усещането, че малко насила наложеното темпо идва за сметка на правилното въвеждане на новите герои.

Това, разбира се, без съмнение ще бъде поправено в следващите епизоди,

но цялостното чувство е, че All That Remains е епилог, а не начало. Това обаче не прави епизода по-малко внушителен и емоционален. Доста малко игри могат да се мерят с драмата и натурализма на зомби приключението. Клементайн определено попада в доста тежки ситуации и някой дори може да се разтревожи докъде ще стигне смелостта на Telltale в предначертаването на съдбата на своята малка героиня. Извън това присъстват и обичайните мини игри, пъзели и моменти тип „point-and-click “ при все, че те все по-малко изискват сериозна мисъл при решаването им. Може би най-интересното обаче е промяната в самата Клементайн – от поддържащ герой и вид морален компас за Лий тя става главно действащо лице. Средата на The Walking Dead е сурова и малкото момиче се е превърнало в борец за оцеляване. В един момент от епизода дори има интересна съпоставка между малката, но доста опитна Клем и по-голямо, но очевидно наивно момиче.

На този етап е прекалено рано да определяме новия сезон като достойно

продължение на оригинала, но очевидните интересни нишки без съмнение са на лице. Познавайки майсторството на Telltale най-вероятно няма съмнение, че с останалите епизоди те е бъдат идентифицирани правилно и развити подобаващо така, че Клем и новите й спътници отново да се окажат в центъра на напрегната и емоционална история за борбата да запазиш човешкото у себе си.

Автор: Александър Рангелов