The Walking Dead Episode 3 – Long Road Ahead

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 02 сеп. 2012

Ако случайно не сте почитатели на популярния ТВ сериал The Walking Dead или пък на оригиналната комикс поредица, то третият епизод на играта на Telltale Games едва ли е най-доброто място да се запознаете с историята, героите и – разбира се – самите зомбита. Както подсказва и епизодичния характер на играта, Long Road Ahead всъщност е поредната стъпка в едно прогресивно задълбочаващо се приключение, което за да бъде оценено подобаващо, трябва да се започне от самото начало.

Сюжетът се завързва

Всички онези обаче, които са следили с интерес случващото се в предните два епизода едва ли имат нужда да бъдат убеждавани, че Long Road Ahead е задължителна за тях стъпка. В много отношения епизодът показва как The Walking Dead постепенно и някак тиха се превръща в една от най-добрите игри на годината, а приключенията на Лий, малката Клем и всички останали спокойно могат да ви задържат пред монитора и да ви оставят без дъх.

На края на втория епизод героите бяха в Мейкън, Джорджия, а тягостната атмосфера постепенно се превръщаше в непоносима, тъй като отвън дебнат кръвожадните зомбита, а отвътре малката групичка е всичко друго, но не и сплотена. Лий има своята история зад гърба си, а напрежението между Кени и Лили достига нови висоти. Оттук насетне Long Road Ahead ни превежда през поредната доза емоционални скокове и спадове, които всъщност са и най-силният елемент на играта. Telltale успешно ни показват, че дори и в една РС игра за зомбита може да има смислена история, лични драми и конфликти. Ако светът навън наистина е заплашен от унищожение, то сред оцелелите се проявява цялата палитра от човешки качества.

Нещо ново в геймплея

По отношение на самия геймплей фундаменталната основа на The Walking Dead остава същата, комбинирайки пъзели, кратки екшън сцени и диалози, но специално за Long Road Ahead авторите на играта са подготвили и нещо ново. Такъв например е относително краткия момент, наподобяващ епизод от FPS игра, когато най-сетне имате възможността да излеете отдавна таената виртуална агресия под формата на куршуми. Подобни сцени са доста кратки, но помагат за разнообразяване на темпото.

От друга страна някои от новите пъзели не са толкова интуитивни, колкото би ни се искало. Дори когато знаете какво трябва да направите е възможно да загубите известно време, защото предметите и механизмите не са разположени по най-добрия начин. Съществуват и няколко аудио-визуални бъга, които в никакъв случай не пречат на изиграването, но развалят поне малко удоволствието от него. За щастие озвучението е на обичайното си отлично ниво.

Приключението продължава

Последният засега епизод от The Walking Dead относително може да се раздели на две части, първата от която представлява поредица от по-напрегнати моменти, докато към втората си половина играта значително забавя темпото. Трудните морални решения отново са на лице, а напрежението се покачва стремглаво. Освен това в Long Road Ahead нивата изглеждат с една идея по-големи от предните два епизода, което на свой ред е предпоставка за тяхното по-задълбочено изследване. Предвид формата на поредицата, съставена от общо пет части, няма съмнение, че оставащите два епизода ще бъдат очаквани с голям интерес и Telltale Games ще има възможността и стимула да нанесе няколко особено впечатляващи финални щриха. До този момент студиото очевидно се справя повече от добре с това.

Автор: Филип Станиславов