The Sims

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 16 мар. 2003

Дори никога преди да не сте играли на компютър, шансът да не сте чували за The Sims е твърде малък. Най-малкото защото днес – повече от две години след премиерата си – The Sims продължава да чупи рекорди. Преди всичко това е най-продаваната РС игра на всички времена. До момента са издадени цели пет официални продължения (expansion packs) на оригиналната игра. The Sims e единствената игра, при която съотношението при играещите мъже и жени е 50 на 50. В третата си година от излизането на пазара The Sims продължава да е в Top 10 на повечето класации по продажби. И така нататък, и така нататък…

Добре, какво е това? Масова истерия? Епидемия? Не бих казал. В дъното на такъв комерсиален успех не може да не стои една наистина гениална идея. По мое мнение най-краткият начин да се опише геймплеят на The Sims e – “комбинация от тамагочи и сапунена опера”. Играта ви позволява да създадете свой симулиран човек (откъдето идва и името “sim”) и да управлявате почти всеки аспект на неговия живот. Точно като при тамагочито, вашият “сим” трябва да се храни и да спи, да ходи на работа, да се среща с приятели и – бога ми! – дори да ходи до “едното място”. Но грижите за вашето творение далеч не свършват дотук. Вие трябва да му създадете дом и да го обзаведете по подобаващ начин. Именно тук идва ред на другата голяма “кукичка” в играта – многобройните предмети (мебели, уреди, предмети на изкуството и т.н.), с които играещият трябва да се сдобие, изпълнявайки определени условия.

И какъв е смисълът от всичко това? Как се печели в тази игра? Много просто – вашият сим, или вашето сим семейство (защото можете да управлявате и цяло семейство) трябва да се чувства максимално добре, максимално доволен от живота. Звучи доста постно, нали? И наистина щеше да е, ако The Sims не предлагаше такова изумително разнообразие от ситуации, с които трябва да се справите по пътя към пълното щастие на вашето “протеже”. Точно като в една успешна сапунена опера, и тук непрекъснато се случва нещо. Някои от събитията са доста тривиални, други са интригуващи, а трети дори налудничави. Така или иначе, просто няма начин да предвидите какво ще се случи след това. Именно тази “малка” екстра, плюс неоспоримото чувство за хумор на създателите на играта, са в основата на пословичния успех на The Sims.

Появата на PlayStation2 версия на The Sims едва ли е изненадала някого. Изненадващо е по-скоро, че тя се появява чак сега. Защото, като се замисли човек, идеята на играта е по-скоро “конзолна”, отколкото “компютърна”, ако разбирате накъде бия. Чудесно, а дали тогава The Sims не е претърпяла някакви забележителни метаморфози по пътя към екрана на вашия телевизор? Уви, не. Играта си е почти същата с две малки изключения – режимът “Get A Life” и режимът за двама играчи. Get A Life представлява нещо като комбинация от обучаващо ниво, което да ви запознае с механиката на играта, и кратка “мисия”, състояща се от няколко подзадачи. В режима за двама играчи можете да се състезавате със свой приятел, като всеки от вас поема управлението над свой собствен сим и се опитва да изпълни по-добре от другия определено задание.

Колкото до всичко останало в играта, то си е все същото. Може би си струва да спомена и леките графични подобрения, с уговорката, че РС феновете едва ли ще се плеснат по челото при вида им. В управлението също са направени някои козметични промени, най-вече за да се пригоди управлението с мишка към особеностите на PS2 джойпада. Първите ми впечатления са, че хората от Edge of Reality са се справили доста прилично с тази задача.

Дали The Sims ще дублира феноменалния си успех и на конзолния фронт? Почти със 100%-ва сигурност – да. Безспорно бъдещето на електронните развлечения е в игри, които са отворени към далеч по-широка аудитория, вместо да залагат на верните до гроб, но далеч по-малобройни почитатели на една или друга “култова” игра.

Автор: Ивелин Иванов