The Punisher

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 06 мар. 2005

Когато за първи път попаднах на информация, в която се споменаваше за започване на работата по тази игра, много се зарадвах – веднага се сетих за една от първите геймки, по-която се запалих истински. Естествено, че става въпрос за аркадната версия на The Punisher, която преди около две петилетки беше същински хит на машините с жетони. Още по-отдавна, преди повече от петнадесет години, се появи и първият игрален филм по темата, а наскоро по кината в България се завъртя и чисто нов холивудски продукт, наречен „The Punisher”, от който най-добре става ясно какво се случва с Франк Касъл и каква е причината той да се превърне във Възмездителя. В играта, която ще ви представя, са събрани най-добрите моменти от комиксите, филмите и въобще от всичко, правено някога по темата.

Франк Касъл = The Punisher

Той е едно от най-добрите ченгета, работещи в нюйоркската полиция. Дълги години се бори срещу престъпността, но в крайна сметка това коства живота на семейството му. Самият той оцелява по чудо. След този фатален поврат на Франк не му остава нищо друго, освен да се отдаде напълно на гнева и омразата и да потърси отмъщение, влизайки в ролята на Възмездителя. Дълго време експолицаят се възстановява от физическите рани и психическия шок, в който изпада след загубата на близките си. Когато стъпва отново на крака, в главата му има само една мисъл – тази за кървавата разплата. Тя ще бъде движеща сила за всички по-нататъшни действия на нашия герой, който ще направи всичко възможно, за да отмъсти за близките си и да прати в отвъдното колкото се може повече гангстери. Във войната, която обявява на подземния свят, Франк Касъл ще се натъкне на редица известни комикс-герои.
Проследявайки заплетената история, ще се срещнете с гиганта Кинг Пин и самия Тони Старк.

Скривалището на Касъл

Първото нещо, което ми направи впечатление, бе апартаментът на Възмездителя, който изглежда почти като този, който можете да видите в последния филм по темата. Тази бърлога представлява главното меню на играта, в което са включени няколко различни секции. По-интересните са: Upgrades, Armory, War Zone и War Journal. За последните две няма кой знае какво да се каже. Това са картата, която ви препраща на бойното поле, и архивът, в който старателно ще събирате изрезки от вестници и ще зачерквате с червен маркер физиономиите на мъртвите си врагове. Определено по-интересни са другите две категории, за които ще стане въпрос след малко.

Екшън, стелт и още нещо

Създателите на The Punisher като цяло са заложили на екшъна, но въпреки това в тяхната игра се прокрадват и достатъчно стелт-елементи, за да не изглежда всичко твърде скучно и еднотипно. Това обаче не е всичко, което ни предлагат разработчиците от Volition. Те са се погрижили геймката да бъде колкото се може по-зарибяваща, включвайки точкова система и статистика, която можем да видим след всяко успешно преминато ниво. В нея ще намерите информация за това колко противници сте пратили в преизподнята, колко точни сте били, какъв брой невинни хора сте спасили и т.н.

Естествено, ще разберете и колко точки сте успели да натрупате. Най-сигурният начин за печеленето им е убиването на противници. Размерът на бонификациите зависи от това как ще се справяте с въпросните гадини. Най-много ще натрупате при премахването на босове или когато изпълнявате така наречените „специални убийства”, които могат да се правят само на определени за тази цел места. При измъчване на враг и quick kill също ще получавате повечко точки.

Предизвикателства и ъпгрейди

Дойде и моментът да преминем към секцията Upgrades. В нея, както може да се очаква, ще подобрявате уменията на вашия герой. За целта ще са ви нужни точно тези точки, за които вече стана въпрос малко по-нагоре. Имате възможност да коригирате във възходяща посока издръжливостта, точността, количеството амуниции, които може да носи героят ви, и още редица показатели. Някои от уменията, които ще можете да придобивате, ще се ъпгрейдват само по веднъж, но други ще трябва да напомпате на части, като всяка следваща става все по-скъпа.
Ако не успявате да събирате достатъчно точки от изиграването на мисиите, можете да се пробвате в двата допълнителни режима на игра – Challenge и Punishment Mode. Първият е истинско и непосилно за някои по-несъсредоточени геймъри предизвикателство. То се състои в различни задачи, които можете да изпълните, след като вече сте минали определена мисия. Например да убиете някой бос само с изстрели в главата или да премахнете шестима бандюги по шест различни садистични начина. С тези предизвикателства и най-коравите геймъри ще видят зор, защото са доста трудни за изпълнение. За да се пробвате в Punishment Mode, трябва да се сдобиете поне със сребърен медал (тези екстри се печелят на определен брой точки в зависимост от мисията, която изпълнявате) при изиграването на някое ниво. В противен случай нямате право.

Skills

Interrogation е умението на героя ви, което ви помага да се сдобиете с информация за някои жизненоважни за вас факти, пароли, скрити врати и т.н. То се дели на две части и се състои в различни хватки за развързване на езиците на лошите. Първият вид мъчения са тези, които можете да използвате по всяко време. Те са четири на брой и се прилагат посредством налични средства, като ръце, крака и пушката, с които можете достатъчно добре да стресирате противника, така че да си изпее всичко. Другите, които са доста по-зрелищни, са тези, които зависят от това къде се намирате и каква е заобикалящата ви околна среда. В зависимост от нея ще можете да надвесвате гангстерите през прозорци, да ги изгаряте в пещ, да ги нарязвате на парченца с помоща на циркуляр, да ги набутвате в огромни въртящи се перки и т.н. Когато решите, че сте получили информацията, която ви е трябвала, можете да използвате разпитвания за жив щит срещу огъня на неговите другари, което в доста от случаите върши чудесна работа.

Slaughter Mode е „специалното” умение на Възмездителя, което ви прави неуязвими за определен период от време. Освен че ставате недосегаеми, ще увеличавате и скоростта си и по този начин можете да се справите по-лесно, ако се озовете в центъра на някое меле. Интересното в този режим е, че влизайки в него, оставяте огнестрелните си оръжия настрана и започвате да боравите с ножове, които се оказват особено смъртоносни, попаднали веднъж в ръцете ви. Най-добрият начин за разчистване на насъбралите се около вас гадове е след като влезете в Slaughter Mode, да се приближите колкото се може повече до противниците и да ги убивате посредством „Quick kill”. Това е възможност за различни видове екзекуции, които можете да прилагате на врагове, намиращи се в непосредствена близост до вас. По този начин за по-кратко време ще пратите повече гадове на оня свят.

Противниците и тяхното AI

Както вече споменах малко по-нагоре, ще имате възможността да се изправите срещу главнокомандуващите на цели престъпни кланове, които ще изпълняват ролите на босове. За всеки от тях има различен подход, към който трябва да се придържате, за да успеете да спечелите битката. Освен тези по-специални противници, в света на The Punisher ще срещнете стотици обикновени гангстери, въоръжени с всякакви оръжия и принадлежащи към най-различни групировки. Главните ви врагове ще носят белезите на руската мафия и Якудза. За да можете да се справяте по най-добър начин с тях, разработчиците от Volition са предвидили и опцията за прицелване, която освен че се отразява на точността на вашия герой, влияе и на положението на камерата, от която гледате.
Изкуственият интелект на противниците е завидно добър. При опасност те се стаяват зад всеки удобен за тази цел предмет. Когато веднъж се скрият, не се показват веднага, а понякога от някой ъгъл се подава само оръжието и малка част от ръката на врага. Докато ги обстрелвате пък, те не седят на едно място, а постоянно се движат и търсят укритие. Често пъти скачат встрани или назад, за да избегнат куршумите ви. Също така на много места ще ви бъдат устройвани засади, които обаче не са дело на високото AI, а по-скоро на добре скриптирани моменти. Естествено, както във всяка игра от този тип, персонажът, с който играете, ще има определено количество здраве. Начините за неговото възвръщане са няколко – най-удобно е да хванете някой противник и да го разпитате. Когато успеете да го склоните да говори, ще получите и жизнени точки. Когато спасявате невинни, също ще наливате допълнителна “кръв” във вените си.

Какво ще видим и чуем, докато стреляме?

Арсеналът, с който ще разполагате, може да бъде видян още преди да сте започнали игра. Това може да стане в основното меню. Там са показани всички оръжия, които ще имате възможността да използвате по време на войната, в която сте се впуснали. Изборът е доста голям – няколко вида леки картечници, помпа, снайпер, гранатомет, противотанково оръжие, огнехвъргачка, тежка картечница, различни видове пистолети, узита, гранати и т.н.

Още при стартирането на The Punisher се набива на очи и фактът, че играта изглежда доста прилично, а може да се подкара на сравнително поовехтели машини. Въпреки това от визуална гледна точка нямам никакви оплаквания. Бойните терени са много различни – ще преминете през най-различни сгради, охранявани острови, непроходими гори и като за капак на всичко в определен момент ще се озовете в сърцето на самата Старк Ентерпрайсис (който не се кефи на Железния човек, да не мърмори много – нивото не е много дълго). Противниците изглеждат детайлни и се движат плавно, а взривовете, пушекът и повечето визуални ефекти не отстъпват на високото ниво на останалите елементи.

Айде стига ви толкова!

Остана ми още едно ниво от играта, на което запецнах много сериозно и нямам търпение да го мина, така че стига ви толкова информация. За да усетите страхотната атмосфера на The Punisher и да се впуснете в интересната история, трябва само да си намерите въпросните три диска, да инсталирате съдържанието им върху харда си и да се залепите за мониторите (както се получи с мен).

Автор: Асен Георгиев