The Mark of Kri

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Накратко

The Mark of Kri е екшън-приключение с гледна точка от трето лице, геймплей със сериозен акцент върху промъкването и специфична “анимационна” графика. Само не се оставяйте ярките цветове и Disney стила на героите да ви подведат – дозата насилие, с която е пропита тази игра, определено не е подходяща за деца под 12-годишна (аз бих казал дори 16-годишна!) възраст!

Насилие 🙂

Бързам да разясня ситуацията с нивото на насилието в Mark of Kri. Както сигурно вече сте прочели, това не е игра за малки дечица. Извиването на вратове, рязането на глави, нанизването на меч и други прочее дисекционни техники осигуряват солидна част от купона в това заглавие. (Още повече, че всяка от тези техники и добре замислена, перфектно анимирана и допълнена от интуитивно управление.) Да, звучи садистично, но хайде да бъдем искрени поне пред себе си и да си признаем, че подобни неща все пак доставят удоволствие… КОГАТО СА В КОМПЮТЪРНА ИЛИ ВИДЕО ИГРА! За целта, разбира се, трябва да си достатъчно зрял, за да направиш разликата между реалния свят и измисления свят на електронните развлечения.

Нововъведения 🙂 🙂

Най-после! След толкова години тъпкане на място някой да дръзне да направи нещо наистина ново и различно в този започващ да смърди на мухъл жанр. Мястото не ми позволява да изпадам в подробности, но ще кажа само, че системата на ръкопашните битки е почти гениална в своята простота, находчивост и не на последно място в предизвикателството, пред което ще се изправяте при всеки сблъсък. Специални адмирации заслужава и идеята за птицата на главния герой, която на практика играе ролята на допълнителна камера, която можете да поставите в определени точки на нивото, за да огледате така позициите на своите противници и да задействате иначе недостъпни за Рау механизми.

Графика :)/:(

Вече споменах в предварителния преглед, че в студиото на Sony в Сан Диего работят някои наистина талантливи илюстратори и аниматори. Резултатът от всичко това е впечатляващата… на моменти графика на Mark of Kri. Защо “на моменти”? В интерес на истината, същия въпрос бих искал да задам и аз на авторите на играта, макар да се досещам за причината. Графиката на Mark of Kri демонстрира куп признаци на синдрома “прегорен сладкиш”. Ще рече, че рецептата е била страхотна, качествените продукти и добрият готвач са били налице, но накрая клиентът (разбирай – издателят на играта) не издържал на подлудяващия аромат и поискал да си получи поръчката на мига. Готвачът въздъхнал и ще не ще щракнал ключа на фурната на 4, пък да става каквото ще. За тия, които не успяха да ми проследят мисълта – Mark of Kri вероятно щеше да се превърне в истински шедьовър, ако Sony бяха дали на хората си в Сан Диего още малко време за работа.

Автор: Ивелин Иванов