The Last Guardian (Project Trico)

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 24 сеп. 2009

Първо искам да се извиня за един малко нагъл и може би дори обиден, но необходим въпрос – чували ли сте някога за игра, наречена Ico? А за друга на име Shadow of the Colossus? Ако току що ми теглихте една майна, значи всичко е наред. Просто няма как един уважаващ себе си конзолен геймър да не е чувал поне за тези две изключителни творения на развлекателния софтуер. Ако сте сред изключенията – не го приемайте твърде лично.

Имам добра новина

и за вас – предстоят ви едни от най-незабравимите часове, които някога сте прекарвали с геймпад в ръка. Просто намерете тези две игри, дори PlayStation 2, ако се наложи, но не се лишавайте от това изживяване, коeто трудно се поддава на категоризация и описание.
На времето името на Ico като че ли му изигра лоша шега, защото докато се усети навалицата за какво точно става въпрос, играта беше пометена от следващата лавина от скучни до смърт, но полирани до съвършенство „комерсиални заглавия”. Sony като че ли също имат заслуга за почти отчайващите продажби на този безспорен шедьовър. Те така и не се решиха на какъвто и да е по-сериозен ход по промотирането на Ico (ако не броим няколкото старници по специализираните заглавия). Един вид –

тази игра е твърде странна

за масовия потребител, ще я издадем, но няма да се бъркаме много-много, да шумим около нея, пък каквото стане. И преди някой от вас да е захапал въдичката за „странната игра”, нека ви кажа нещо. Ico не само не е „странна”, но е и една от най-достъпните за „непосветените”. Бих я препоръчал с чиста съвест именно на човек, който никога преди не е играл нищо, но много му се иска да опита. Това е игра тъкмо като за него. Както и за всички останали, без съмнение.

Вече поучили се от издънката си и безспорно окуражени от бурните и нестихващи овации на специализираната преса, Sony решиха да дадат зелена светлина на нов проект на същото студио, което междувременно се беше нарекло Team Ico. Играта се казваше Shadow of the Colossus,

неин дизанер и вдъхновител отново беше Фумито Уеда

Годината беше 2005-та, а между излизането на двете игри на Team Ico бяха изминали цели четири години. Този път комерсиалният успех не закъсня, макар Shadow of the Colossus едва ли може да мине за разбивач на класации. Просто геният на Уеда и на екипа зад него беше (отново) толкова размазващ, че масовата публика така и не успя да реагира с подобаващия ентусиазъм.

И ето ни сега, след нови четири години, само няколко месеца след официалното обявяване на новото творение на Team Ico – The Last Guardian. Дълго време за играта се говореше като за

“Project Trico”

по името на (както стана ясно по-късно) единия от героите. Дръжте се здраво за столовете – става въпрос за едно наистина необичайно, митично, подобно на грифон създание, което въпреки вдъхващите си страх размери е нещо като… бебе. ОК, кръстете го пале, ако искате заради полу кучешката, полу птича „муцунка”. Стига да не ви притесняват перата, покрили тялото му между другото. Но не правете грешката да бъркате Trico с гигантски покемон. Фумито Уеда изрично подчерта няколко пъти, че идеята на екипа далеч не е била да направят животинчето „сладко”. Вместо това Team Ico са си поставили за цел да създадат едно изключително убедително и реално изглеждащо животно. И, ей богу, съдейки по официалния дебютен трейлър на играта, тия момчета са успелили. И още как!

Нека набързо ви запозная и с другия герой на нашата история –

момче (засега) без име

на видима възраст 6-7 години. За неговите умения само се загатва във въпросния трейлър, но то очевидно ще може да тича, да скача, да се промъква и… да язди Trico! Едва ли някой от феновете на предишните две игри на Уеда е изненадан от идеята за взаимодействие и дори духовна връзка между двамата главни герои. Всъщност много хора (и аз в това число) щяха да са адски разочаровани, ако беше иначе. И както във всяко истинско приятелство –

нещата не тръгват гладко от първия миг

Trico очевидно е сам и изплашен, а стърчащите от гърба му стрели и копия показват недвусмислено, че хората (ако това са хора) наоколо не го приемат с отворени обятия. Освен това грифонът бебе очевидно си е зверче, а не жадна за ласки булонка. Отначало той е доста враждебно настроен към момчето и една от първите задачи на играещия е да спечели доверието му като се грижи за него. Очевидно двамата ще трябва да си взаимодействат далеч не само като размазват странните, подобни на живи статуи пазачи на загадъчните руини, които служат за декор на трейлъра. Не искам да се впускам в спекулации, но пък съм убеден, че и този път на Уеда, един от най-великите гейм дизайнери от последното десетилетие, едва ли са липсвали свежи идеи.

Все още е трудно да се каже, каква част от E3 трейлъра на The Last Guardian е графика в реално време. Аз лично не бих се учудил, ако всичко в него е рендвано с енджина играта. А

гледката е едновременно трогваща и спираща дъха

Team Ico категорично разполага с някои от най-добрите 3D и 2D артисти в занаята. Колкото до въображението и  креативния гений на Уеда и компания, там каквито и да е суперлативи биха прозвучали кухо и плоско. Неща като The Last Guardian (а същото важи в пълна сила и за Ico, и за Shadow of the Colossus) не трябва да бъдат описвани и разяснявани. Те трябва да бъдат видени и изиграни. Феноменално наистина!

Ние тепърва ще си говорим за това предстоящо събитие в света на игрите. Очаквайте поне още едно превю веднага след излизането на първите „hands-on” кометари. Колкото до датата на премиерата, засега се знае само, че тя е планирата за началото на 2010-та. Споменава се дори 1-ви април като възможен вариант. И дано това да е не е шега.

Автор: Ивелин Г. Иванов