facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
The Elder Scrolls V: Skyrim
Превю | 08.01.2011 | автор: Владимир Тодоров


Производител:
Bethesda
Издател:
Bethesda
Жанр:
Ролева игра
Платформа:
PC
Излиза на:
11 ноември 2011

сайт на играта »

Когато Bethesda обяви Skyrim за първи път в края на миналата година, компанията ни демонстрира един-единствен трейлър. И нищо повече. Да, премиерната дата беше обявена. Но каквито и да било детайли за геймплея бяха запазени в тайна. До днес.

Skyrim ще ни пренесе 200 години след събитията в Oblivion


Древните пророчества се сбъдват и драконите се завръщат в северната провинция на Тамриел. Вашата задача – като драконороден, т.е. съдбата ви е предопределила ролята на ловец на зло – е да се изправите срещу драконовия бог и да го победите.

Може би най-забележителната промяна в самото начало на играта ще бъде липсата на клас при създаването на герой. Да, ще може да избирате своята раса измежду общо 10 възможни, но дали ще бъдете воин/маг/крадец или някаква комбинация от трите зависи единствено от вас и от уменията, които ще изучавате по време на игра. Всеки път, когато качите ново ниво, ще  може да подобрявате една от трите си основни статистки – health, stamina и magica – и същевременно да изучавате по един нов perk.

Що се отнася до уменията – в Skyrim те ще бъдат 18. За сравнение – в Oblivion бяха 21, а в Morrowind – 27. Сред махнатите се споменава Mysticism, което включваше магии, които абсорбират, отразяват или премахват заклинания, движат обекти и т.н. Destruction, Alteration, Conjuration, Restoration и Illusion обаче ще се завърнат.

Според Bethesda сега героят ни ще качва нови нива по-бавно отпреди. Но пък за разлика от това няма да има таван на развитие. Също така ще имаме възможност да специализираме в конкретен занаят (готварство, шивачество, ковачество и т.н.), но онези от нас, които обичат да правят от всичко по малко, също ще останат доволни.

Битките се очертават като много по-динамични и тактически отпреди


Може би най-якото е, че ще има довършващи удари. И те ще са различни в зависимост от оръжието и противника, с който се биете. Също така сега и двете ви ръце ще участват активно в сраженията. В едната например ще може да сложите кама, а в другата боздуган – или пък каквито оръжия си пожелаете.

Куестовете също ще бъдат по-динамични и ще се нагаждат спрямо вас – т.е. ще бъдат произволно генерирани. Skyrim съхранява огромна информация за това какво точно правите във виртуалния свят. И същевременно – ви предлага такова съдържание, което съответства най-много на вашите умения и опит. Да речем, че влезете в град през деня и млада дама ви помоли да спасите дъщеря й от похитители. Играта ще „види” кои подземия сте посещавали досега и автоматично ще насочи мисията към място, на което не сте били до този момент и същевременно ще ви изправи срещу опоненти, които пасват най-добре на вашите силни и слаби страни. С други думи – това е своеобразна система Level Scaling 2.0, доразвита и пренесена директно от Oblivion.

Сред по-незначителните подобрения

можем да споменем и по-качествено направена перспектива от трето лице. Досега игрите на Bethesda се славят с изключително красивите си и детайлни светове. Но героите ни се движеха ужасно дървено и неестествено. Можем само да се надяваме, че това – предвид и наличието на нов енджин – е най-накрая оправено.

Диалозите също са претърпели промени. Сега те няма да бъдат водени по стария и статичен начин. Напротив – заговорите ли някого в Skyrim, той ще се държи така, сякаш приказвате с истински човек. Понякога ще ви гледа в очите, друг път ще ходи напред-назад около вас или просто ще си върши работата, която е правел, преди да го заговорите и т.н.

Също така може да забравите за стария навик да изхвърляте оръжията си на земята в града временно, за да освободите място в инвентара си. Вие пак можете, но този път ще има последствия. Някой може да ги намери и да ви ги върне. Или пък да предизвикате бой между хора, които искат да ги вземат.

Въобще – Skyrim се очертава като едно страхотно приключение. Level scaling-ът може и да се завръща, което едва ли ще се понрави на най-старите фенове на поредицата. Но всичко останало звучи страхотно. Поне на теория. Остава да го видим и на практика, което ще стане на 11 ноември тази година. 

напиши коментар
 

30 мнения
профил »
dubwise_warrior каза на 09.01.2011, 09:41 ?. :

леле потекоха ми лигите :)

348 мнения
профил »
dprime каза на 12.07.2011, 14:31 ?. :

+1000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000 0000000000000000000000000

801 мнения
профил »
Ajax fen каза на 09.01.2011, 11:06 ?. :

Имам чувството,че това ще е нещо голямо и епично!

407 мнения
профил »
Theron Fears каза на 09.01.2011, 12:22 ?. :

настръхнах само като го чета
Oblivion и Morrowind са 2 от любимите ми рпг
като Обливион за мен е ненадминато досега

всичко звучи супер яко
особено, че най-накрая ще има Dual Wield, нещо което поне на мен ми липсваше в предните игри

само 1 недостатък има за мен и това е липсата на избор на клас, въвеждат схемата от Fallout 3 и FNV един вид, но това не е чак толкова съществено

спомянм си как с нетърпение чаках Oblivion, как четях по няколко пъти всяка статийка и новина в PC Mania и PC Club (тогава нямах интернет)

73 мнения
профил »
Reaver каза на 09.01.2011, 21:04 ?. :

Интересно, обикновено Morrowind се казва, че е ненадминатата :)

407 мнения
профил »
Theron Fears каза на 10.01.2011, 13:24 ?. :

на мен просто Oblivion ми допадна повече

24 мнения
профил »
vlive каза на 11.01.2011, 12:11 ?. :

super

407 мнения
профил »
Theron Fears каза на 09.01.2011, 12:26 ?. :

и по всичко личи, че този път ще поемем ролята на баш баш главния герой, който се изправя срещу злото, докато в Oblivion бяхме един вид дясната ръка/оръжието на главния герой (Мартин) и накрая бяхме само зрители на епичната битка между него Даедрическият принц

247 мнения
профил »
ivaillo.asenov каза на 10.01.2011, 11:18 ?. :

Помня арената и яките битки вътре

2187 мнения
профил »
iddqd каза на 09.01.2011, 13:40 ?. :

Абе старите части ми бяха скучни заради безкрайното лутане из празни локации, но тук системата за куестове звучи обещаващо. Да те насочва към места които не си изследвал и да ти пуска гадове с които да ти е най забавно да се биеш това ще разчупи много геимплея.

32 мнения
профил »
Xan_Dragonhand каза на 09.01.2011, 14:56 ?. :

Аз обаче много се надявам да не ми се налага да си купувам нов компютър че нямам пари. Моля се двупроцесорния ми 4-годишен компютър да ми стигне.....

2187 мнения
профил »
iddqd каза на 09.01.2011, 14:58 ?. :

Абе на лоу не си е работа да игареш.

679 мнения
профил »
torrin каза на 11.01.2011, 20:20 ?. :
Редактиран на 11.01.2011, 20:21 ?.

споко, няма начин да не я пуснат и за конзола, така че нормален компютър отпреди 5-6 години ще върши работа

32 мнения
профил »
Xan_Dragonhand каза на 13.01.2011, 19:01 ?. :

Ха дано, torrin. От твоята уста в божийте уши.

332 мнения
профил »
Tranquil каза на 09.01.2011, 15:00 ?. :

Супер! Благодаря за превюто :) Наточих лиги. Определено звучи обещаващо. :)

77 мнения
профил »
Ulfgar каза на 09.01.2011, 15:35 ?. :

Само гледайте да не ви осьдят заради тези magazine-scans.

407 мнения
профил »
Theron Fears каза на 09.01.2011, 15:54 ?. :

умик нали пише източника
ти гледай да не те осъдят за аватара ти, че не съм сигурен дали имаш права над кръста и черепа

77 мнения
профил »
Ulfgar каза на 09.01.2011, 16:24 ?. :
Редактиран на 09.01.2011, 16:25 ?.

Първо се поинтересувай какво са казали GI относно каквито и да било сканове, където и да било, и под каквато и да е форма , и след това ми отговаряй.

23 мнения
профил »
MechaBuilder каза на 09.01.2011, 20:28 ?. :

Звучи обещаващо! Играл съм само Oblivion ама наскоро си инсталирах Daggerfall под DOSBox и смятам и нея да я разуча. Надявам се играта да бъде modable с някакъв едитор ли construction set ли, нещо такова. Това поддържа фенската аудитория заинтересувана към играта (погледнете Thief - след толкова години интересът към играта не стихва, а фен мисии продължават да се творят). Според мен това е най-съществената разлика между PC-то и конзолите.
Колкото до адресиране на проблеми от миналата игра най-много се ядосах на противниците като вълци, Imperial guard-ове и други уж слаби противници, които вдигат левели с теб.

679 мнения
профил »
torrin каза на 10.01.2011, 09:34 ?. :

ако се абстрахираме от хайпа, 2 неща не звучат доста притеснително:
- автоматично генерирани куестове
- level scaling

1565 мнения
профил »
n00b каза на 10.01.2011, 14:35 ?. :

level scaling sucks some serious ass

1121 мнения
профил »
vanmx каза на 14.01.2011, 23:56 ?. :

Принципно RPG-та не играя. Доскоро ги намирах за скучни, еднообразни и затапяващи. Обаче преди около 5-6 месеца се зарибих на Oblivion. Доста интересна зарибявка се оказа. Затова очаквам следващата част с интерес. Незнам какво ново като изживяване ще донесе, но само да оправят бъговете като нереалистичните сенки, размазаните текстури на далечни обекти и повтарящите се като визия NPC-та и растителност, и играта ще придобие за мене must have статус :)

17 мнения
профил »
rattle каза на 16.01.2011, 12:30 ?. :

Oblivion e на 5 години,нормално е да не е съвсем по нашите представи за текстури.И все пак бе изключително красива и изпипана игра,която си купих преди много много време и още не съм довършил всичко.Уникално фентъзи,персонажи,места.Стотици куестове и всичките (макар и от 2-3ма човека) озвучени.Страхотна магическа система и изпипани места.
А сега самата изтекла информация за петицата не ми вдъхва доверие..Просто като чуя "динамични битки" и си представям fable,dragon age..Много хубави игри,но прекалено кратки и дори уникалните довършващи удари сто процента ще ми омръзнат след 30 минути.Не знам откога работят по играта, но предварителна дата само след няколко месеца също не ме радва..Дано не са се комерсиализирали като останалите студия и не получим 20-часов продукт с възможност за разширение 15DLC-та

1121 мнения
профил »
vanmx каза на 16.01.2011, 12:38 ?. :

Когато излезе Oblivion, нямаше компютър който да я подкара на максимална детайлност с прилични кадри в секунда. Много други игри от това време има, в които нямаше такива размазвания по графиката. Например, HL2, FarCry, Max Payne 2, Painkilller... а сега кажи че тия игри имат грозна графика.

3 мнения
профил »
blazer каза на 21.01.2011, 18:58 ?. :

Визията много ми хареса, определено я очаквам с нетърпение!

126 мнения
профил »
Hamilton каза на 23.01.2011, 19:21 ?. :

Искам.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
The Elder Scrolls V: Skyrim

Ревю:
Епичен шедьовър, който надскача Oblivion неколкократно и който ще ви отведе в един зимен свят, пълен с дракони и безгранични приключения.

новини:
На Е3 2017 Bethesda анонсира появата на VR версия на Skyrim за PlayStation 4, но пропусна да даде точна дата на премиерата на ролевата игра за Switch.
Заглавието ще се бори за дял от привлекателния пазар на CCG игрите на стойност 1.4 милиарда долара, където лидер е Hearthstone.
Преработената версия Skyrim's Special Edition е била еднократна инициатива и Bethesda не планира да се връща към други стари заглавия.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
The Elder Scrolls: Online - видео ревю 68
The Elder Scrolls IV: Oblivion 9
The Elder Scrolls IV:Oblivion Shivering Isles
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78