The Elder Scrolls IV:Oblivion Shivering Isles

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Този експанд е лудница! Напълно буквално!

След като известно време залъгвахме глада си за още Elder Scrolls само с модове и дребни адони а ла Knights of the Nine, най-накрая дочакахме и първия напълно официален експаншън за Oblivion. Нека не се радваме отрано обаче – надеждите ми за чисто нова иконка и тонове промени по всички направления останаха попарени и този път. Не че The Shivering Isles не си струва, напротив. Ето какво точно ни предлага въпросният expansion pack…

Can I Play with Madness – Iron Maiden

Малко след инсталирането на Shivering Isles ще получите съобщение за слух, че близо до град Бравил от нищото се е появил остров с мистериозен портал на него. Когато отидете да разследвате, един местен страж упорито ви приканва да не влизате в портала, което разбира се е покана за вас да направите точно обратното.

Прекрачвайки тайнствената врата се озовавате в света на дейдрическия принц Шеогорат (Sheogorath) – принцът на Лудостта. Това са островите, (по-точно островът), за който става дума в заглавието. Той е разделен на две части – шарената и многоцветна Мания (Mania) и тъмната и неприветлива Деменция (Dementia). След като доказвате, че сте достоен да влезете, пребивайки един триметров изрод, приличащ малко на отвързан мутирал персиец от “300”, започвате служба при Шеогорат. Постепенно ще се издигате в йерархията на подчинените му, стигайки до титлата Дук на Мания или Деменция, а накрая ще можете да премерите сили и със самия Madgod.

Всички новости са съсредоточени само и единствено на Острова, така че Shivering Isles в никакъв случай не е задължителна покупка. Не е променен дори сантиметър от оригиналното съдържание на Oblivion, в това число не са пипнати и проблемите с адски неудобния интерфейс. Добре че има модове, които оправят нещата – те работят без никакви проблеми с новата версия. Иначе има какво да се види – новите земи са с размерите на приблизително една четвърт от старите и си заслужава да се разгледат.

PC Mania, ъ-ъ-ъ… така де, Мания например е шарена и приятна за окото. Би била чудесно място за живот, ако всичките й обитатели не бяха неизлечимо луди (то и в PC Mania е горе-долу така, ама не сте го чули от мен ;)). От другата страна на монетата е Деменция, която е мрачна и не особено приятна за разходки. Двете са разделени от не особено високи, но все пак непроходими скали. Това е един от недостатъците на експанжъна – Островът и двете му провинции са оригинални като концепция, но доста досадни за обикаляне при пълната липса на преки пътища и коне. Но това са дреболии.

Задачки-закачки

Основната линия от куестове ще ви отнеме между двадесет и тридесет часа, като по това съперничи на някой от най-добрите куестове в оригинала. Когато говорим за забавлението при изпълнението им обаче, новите задачи вземат превес. Една от първите ви задачи например е да активирате наново едно от любимите “развлекателни” места на Шеогорат. Това всъщност се оказва лабиринт – капан за любопитни изследователи, търсещи богатство в света на Лудостта.

Докато малка група смелчаци изследва дълбините на подземието, вие можете да им правите всевъзможни номера – да пускате подире им чудовища, да отваряте капани около тях и т.н. – докато накрая не оцелее нито един. Докато завършите основния куест, ще се наложи да ограбите гроб, да построите чудовище, да накарате сърцето на човек да се пръсне от радост (само че доста буквално), докато накрая не се окаже, че сте предали почти всички на острова. Голям кеф!

От друга страна, в случай че искате, можете да изпълнявате и странични куестове от различните NPC-та в градовете. Повечето са доста скучни и са от типа “иди еди къде си и ми донеси еди си какво, пък аз ще ти дам тая хубава дървена пръчка”, но има и някои интересни. Например един от жителите е уморен от живота си и ви поръчва да го убиете, но да изглежда като инцидент. Задачките от този вид поне успяват да ви разведрят от обикалянето по мазета, някои от които са доста неприятни и никаква карта не може да ви помогне да се ориентирате в тях.

Сред новите ви противници ще откриете разнообразни насекоми, ходещи дървета, които се подхранват от магия, цяла армия от рицари, подвизаващи се под името The Order и какво ли още не. Интересен нов момент е възможността да събирате различни (но не особено разнообразни) материали и да ги давате на ковач, който пък ще ви изкове някакъв специален предмет. Тези предмети не са особено мощни, но пък се продават за добри пари. Много е вероятно, когато приключите заниманията си на Острова, да сте доста по-богат от преди. Особено ми хареса оформлението на оръжията и броните, които в повечето случаи изглеждат наистина героично. Заслужава да се спомене мечът Dawnfang/Duskfang, който има две форми – за през деня и за през нощта.

Общо взето, бих казал, че е добра идея да си вземете Shivering Isles. Макар да не внася никакви подобрения в основната игра, той добавя още тридесет часа първокласно забавление към една и без това страхотна игра. И гледайте да не се побъркате съвсем от джиткане, ей!

Автор: Пламен Димитров