The Crew

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 05 дек. 2014

Няма съмнение, че Ubisoft е достатъчно голяма и богата компания, че да може да си позволи да налее огромни ресурси във всяко едно свое заглавие. В това влиза и създаването на прекалено амбициозен проект, разгърнат върху подробна карта на целите Съединени щати. Въпросният проект се нарича The Crew и наистина ви дава възможност да обиколите страната в почти всяка една посока – от пустините на Невада до красивите плажове на Маями – в един огромен отворен свят, доминиран от мощни автомобили.

Защо обаче ще правите това?

По традиция историята никога не е била важен или пък силен елемент от рейсърите и The Crew не е изключение. Тук влизате в ролята на Алекс, озвучаван от Трой Бейкър, който прави сериозна заявка за измести Нолън Норт като Гласа зад кадър в гейм индустрията. Алекс е натопен за убийството на брат си и за да се измъкне, той трябва да направи кариера на автомобилен състезател, балансирайки между различните гангстерски групи и ФБР. Започвайки от Детройт, той постепенно обикаля цялата страна в изпълняването на различни мисии. Историята е елементарна, а някои от репликите и постоянните напомняния от чаровната агентка Зои са откровено дразнещи.

Ако искате да се доберете до ядрото на The Crew, което се състои в онлайн рейсинг с приятели в голям отворен свят, ще ви се наложи да преглътнете не само досадните диалози, но и някъде към 5-6 часа сингъл кампания, преди играта наистина да се отвори и да ви предложи нещо по-сериозно. Напредъкът е бавен и ще трябва упорито да отмятате състезание след състезание, за да натрупате достатъчно пари за нови коли. Присъединяването към някоя от т.нар. фракции ускорява този процес, но освен с бавния прогрес ще трябва да се примирите и с невероятно скъпите цени за естетичните ъпгрейди, с които може да искате да украсите автомобила си. Разбира се, присъстват омразните микротранзакции, което неминуемо е лош сигнал за посоката, в която се запътват традиционните видео игри.

По отношение на структурата на мисиите,

The Crew предлага това, което може да очаквате от модерен аркаден рейсър с акцент върху онлайн играта. Имате състезания с чекпойнтове, бягства, унищожаване на противникови коли, надпревари с часовника и др. За игра с 65 главни мисии, The Crew балансира внимателно между разнообразието и повтаряемостта. Някои от задачите са елементарни и повтарящи се, но пък други като състезанието в един пещерен комплекс, изпъкват. Трябва обаче да знаете, че дори тези мисии не са създадени, за да се играят от сам човек, а от още няколко приятели.

Фактът, че The Crew е преди всичко онлайн заглавие създава известни проблеми. Понякога сървърите ви изхвърлят по неизвестна причина, а друг път времето за зареждане сякаш замръзва в една безкрайност. Това определено е адски гадно, особено когато току що сте завършили дълга и трудна мисия, само за да бъдете изхвърлени преди играта да запише постижението ви. Онлайн присъствието и социалното общуване без съмнение е важно, но наистина няма причина играта да иска непрекъсната връзка дори когато играете напълно сами.

Що се отнася до самите състезания, също има известни забележки

AI-то често е небалансирано, а дизайнът на трасетата на моменти изглежда съзнателно ограничаващ високите скорости и атрактивното шофиране. Физиката на колите е специфична и изисква известно привикване, особено предвид факта, че различният терен налага различни типове коли, ако искате да сте наистина конкурентноспособни. Отделното развитие на героя и на колите означава, че дори когато най-сетне съберете достатъчно ХР, може пак да не отключите следващото състезание, тъй като нивото на колата ви не е високо.

От техническа гледна точка, The Crew е добро постижение. Въпреки че реалната карта не е възпроизведена едно към едно и градовете се броят на пръстите на двете ръце, светът е голям, красив и със сигурност най-амбициозната част от играта. От Източното до Западното крайбрежие може да стигнете за около 45 минути реално време и това е само в едната посока. Пейзажите се менят непрекъснато и повечето радват окото.

При добро стечение на обстоятелствата, The Crew може да бъде забавна игра

Светът е красив и достатъчно голям и интересен, а състезанията с други хора по традиция са по-динамични от самостоятелната кариера. От друга страна онлайн проблемите и нуждата от непрекъсната връзка не са за подценяване и можем да се надяваме, че нещата ще бъдат изгладени в скоро време. Към това трябва да добавим и някои противоречиви решения като включването на микротранзакции, претрупания интерфейс в стил ММО игра, който обаче е противоестествен за рейсър и др. Ubisoft вече пусна пач за играта в деня на нейната премиера, но очевидно има какво още да се направи. При всички положения The Crew е направена, за да се играе в компанията на поне още един човек, в противен случай голяма част от атмосферата на играта се губи и имаме само една прекалено амбициозна игра, която не успява да оправдае обещанията на своите създатели и издатели.

Автор: Александър Рангелов