Tabloid Tycoon

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Любопитството е общочовешка добродетел. Някои хора обаче получават изкривявания от напън да знаят всичко и по всяко време, поради което от простото любопитство те стигат до фазата на отявленото клюкарене. „Чу ли, Гергана си сложила нов силикон?” – „Верно ли? Аз пък разбрах, че бате Бойко ще помпа мускули с Азис – да му държи страх, за да не се отпуска.” – „Ооо, това е нищо! Разстреляха заек с пушка за глигани! От горкото животинче е останало колкото за супа след това. Ей на, чети-чети, истината ти говоря!”. Таблоидите, т.нар. „жълти” вестници, са тук и днес на пазара. Защото така ни харесва. Tabloid Tycoon задоволява вътрешния ни стремеж към това масово удоволствие по отличен начин, като предоставя опция: до излизането на новия брой от „вашето” издание, можете сами да си създавате сензации. Вкъщи, пред монитора.

The name of the game

В заглавието на играта са съчетани двата основни компонента на забавлението, което ви предстои да изживеете. От една страна, е тайкун-елементът, т.е. икономическите аспекти на това колко е тежко и отговорно да поддържаш добре смазана издателска машина, за да публикуваш материалите на своите новинарски копои. От друга, е таблоидното или как се пише с цялото авторово сърце за летящите чинии и извънземни, изяждащи деца.

Но нека започнем с недостатъците на творението на Valusoft. На първо място е ограничеността – нито графично, нито звуково ще получите пълно задоволяване. През цялото време, докато подреждате мазни и сосни “новини” по страниците, ще звучи една и съща мелодия. Което, съгласете се, е малко скучно, особено ако сте подготвили и написали 50-60 броя…

Клюки и инсинуации, но поне малко достоверни

Дотук обаче с критиките. Tabloid Tycoon разполага с очарователен туториал, който ще ви въведе в тънкостите на издателския бизнес. За списването на вестниче, правилно ориентирано към пазара на таксиметрови шофьори и домакини, е нужно да имате будни репортери, добри фотографи и отлични адвокати. След като назначите персонала си, започвате работа по скандалните статии. Общоизвестно е, че най-добрите таблоиди са седмичници. Всяка новина или снимка в тях се оценява по няколко компонента – достоверност, правдоподобност, забавление и драматичност. Тъй като в повечето случаи говорим за подвеждащи материали, има и показател за истината в текста, както и степен на трудност за докопване на още и още факти. Колкото по-висок е процентът на истина, толкова по-ниска е степента на трудност.
Изкуството на качествения жълт репортер е да изкопчва факти от невъзможни места. Така задачата на вашия екип е да работи върху повишаването на цитираните вече компоненти. Колкото са по-опитни и по-кадърни вашите журналисти, толкова по-лесно ще им бъде да направят от новина с 25% истинност качествен пасквил с вярност около 80%. Toва е основата на бизнеса в Tabloid Tycoon. Разбира се, след всеки нов брой вашите адвокати ще трябва да обработват заявки за финансови компенсации или съдебни дела за клевета.

За да има успех в работата си, вашият екип може да бъде оборудван с една дузина допълнителни устройства като скрит микрофон, вграден в часовника фотоапарат, собствен самолет на издателството за репортажи от мястото на събитието и т.н. Тъй като жълтият сегмент е традиционно претрупан с конкурентни издания, на помощ идва отделът „Маркетинг и връзки с обществеността“. Той се занимава със задачи, които няма да прочетете в никой учебник по публични комуникации –

въртене на интриги

и създаване на провокации като подслушане телефони на противниковия вестник или дори директна кражба на кинти. Ако капацитетът на собствените ви автори е недостатъчен, можете да си купите готова «мръсотия» от някой автор на свободна практика. Като цяло това е по-скъпо удоволствие, но пък понякога гладът за новини е по-важен от пълния джоб. В края на всеки следващ брой ще можете да проверявате финансовия си баланс. Както знаем, жълтият вестник се храни от тираж, а не от реклама, затова и броят на читателите трябва да расте в геометрична прогресия.

Автор: Александър Бойчев