StarCraft II – очаквания

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Когато очакваш една игра близо 10 години, шансът тя да оправдае всички твои очаквания, е меко казано минимален. До голяма степен StarCraft II ще предложи просто един подобрен мултиплейър с красиви експлозии. А и нормално – кой човек с всичкия си акъл би се нагърбил със задачата да промени нещо, което хем работи, хем се е превърнало в национален електронен спорт.

Когато става дума за сингълплейър обаче

това може би ще бъде най-великото изживяване на годината. Тук са всички свежи концепции, които, когато StarCraft II се появи на пазара утре, най-вероятно ще променят разказваческия елемент в стратегиите в реално време.

„Имам чувството, че доста играчи възприемат бетата като демо на StarCraft II – казва Крис Сигати от Blizzard. – Това обаче не е нейният замисъл. Единственото нещо, което прави, е да ни помогне да балансираме играта преди нейната премиера.”

Очевидно е, че желанието да Blizzard да раздели сингълплейър кампанията на три части не е свързано единствено и само с факта, че историята е твърде епична, за да се побере в един цялостен пакет. Те искат да ни предложат игра, която всеки може да хване и да играе. Формулата лесна за разцъкване, трудна за усвояване е отведенa буквално до нови висини. Това, което StarCraft II най-вероятно ще направи, е да махне печата, с който всички RTS заглавия са жигосани през последните години – че са трудни и достъпни само за определен тип хардкор играчи.

„Искам да кажа нещо на онези хора, които намират бетата за твърде хардкор – тя е просто една дребна част от целия StarCraft II пакет.

Според мен с тази игра сме уцелили идеалната среда

Даваме по малко на всеки или по малко от всичко за всички. Наясно сме с факта, че много геймъри харесват повече сингълплейър елемента от една игра и не искат да се съревновават с други играчи” – допълва Сигати.

И въпреки това сингълплейър частта ще ви подготви до колкото е възможно за онова, което ви очаква в Battle.net 2.0. Освен сюжетните мисии, Blizzard са въвели и поредица от предизвикателства за всяка една от трите раси. В някои от тях например ще трябва да използвате определена комбинация от единици, за да оцелеете по време на все по-трудни вълни от нападатели. По този начин ще усвоите много по-бързо и по-ефикасно тънкостите на отделните юнити. Не на последно място – всяко предизвикателство ще ви даде бронзов, сребърен или златен медал; то е обвързано пряко и със системата за „постижения” в StarCraft II, в която ще открием буквално стотици задачи и цели, с които да си губим времето до появата на центрираната около зергите кампания Heart of the Swarm.

Ако не искате обаче да дълбаете в изпълняването на всевъзможните постижения, винаги може да пробвате уменията си в редактора на карти. „Очаквам да видя наистина шантави неща от къстъм игрите – казва Сигати. – Момчетата от екипа създадоха аркадата The Lost Viking само за две седмици. Това е шутър с перспектива от птичи поглед, подобно на Raiden или 1942, и е наистина див. И всичко това – само с енждина на StarCraft II”.

Наистина – очакванията могат да бъдат опасно нещо. И каква степен от тях ще бъдат оправдани утре – можем само да гадаем. А какви са вашите очаквания от StarCraft II – сега е моментът да ги споделите с нас и помежду си, часове преди премиерата!

Автор: Владимир Тодоров