facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
StarCraft - история на една поредица
Ревю | 28.07.2010 | автор: Иво Цеков


Производител:
Blizzard Entertainment
Издател:
Blizzard Entertainment
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
19.95 лв.
купи играта »

Няма съмнение, че StarCraft II бе очакван със затаен дъх. Цели дванадесет години изминаха, откакто се появи оригиналната игра и макар че тя пожъна доста успехи, много неща се промениха оттогава. Ето защо сметнахме, че за вас, уважаеми читатели, ще бъде интересно да хвърлите поглед назад във времето и да видите как започна цялата сага, наречена StarCraft.

Подобно на Wings of Liberty днес, първият StarCraft излезе в атмосфера на големи очаквания, хайп и емоции. Успехът на WarCraft II бе завишил до небето очакванията за новата реалновремева стратегия на Blizzard. StarCraft оправда голяма част от тези очаквания, а други направо надмина. Играта получи изключително високи оценки и обра редица престижни награди, сред които тези на уважавани издания като PC Gamer и Computer Gaming World.

Популярността на играта растеше бързо

но в известна степен тя стана жертва и на собствения си успех, тъй като феновете бързо започнаха да настояват за продължение. За съжаление, всички знаем, че Blizzard са печално известни с внимателното обмисляне на издателската си политика и не пускат нови игри често. За да отговори на исканията на геймърите, компанията възложи продукцията на един адон, наречен Insurrection: Campaigns на едно студио, което вече не съществува - Aztech New Media. Издаден през лятото на 1998 г., този пакет мисии, който включва три нови кампании, набързо бе заклеймен от гейм пресата. Недоволството бе толкова голямо, че авторитетният сайт Gamespot написа: "този пакет е скалъпен набързо и непрофесионално, като единствената му цел е да вземе парите на онези, които нямат търпение да дочакат истинския експанжън, Brood War".

Още един адон, този път дело на WizardWorks Software, бе издаден към края на същата година. Наречен Retribution, той не бе приет толкова лошо, но според всеобщото мнение представляваше нещо средно и не особено впечатляващо. Blizzard най-сетне заглушиха критиците с

излизането на техния собствен Brood War

Експанжънът пожъна същия комерсиален и критичен успех, благодарение на новите си кампании, музика, допълнителни единици за всяка една раса, както и възможностите за ъпгрейд.

След като отново се доказаха на пазара, Blizzard бързо решиха да се възползват максимално и създадоха порта на играта за Nintendo 64. За мнозина това бе добра игра, въпреки хардуерните ограничения на Nintendo 64. Конзолата просто не бе в състояние да подкара гладко реалновремева стратегия и общото представяне на играта пострада от това. Освен това конторлерът не бе достатъчно удобен и функционален в сравнение с изпитаната комбинация от мишка и клавиатура, въпреки че портът имаше специално пригоден интерфейс. Като цяло обаче Nintendo 64 версията се прие добре и все още има резултат от 80 в Metacritic.

Няколко години по-късно Blizzard отново се обърнаха към конзолния пазар със StarCraft: Ghost. Това екшън/стелт приключение от трето лице имаше голям потенциал, но разработката му бе преследвана от множество проблеми, докато накрая компанията не се отказа изцяло от проекта. Според Blizzard официалната причина за спирането на StarCraft: Ghost бяха харудерните ограничения на платформите, но едва ли някога ще узнаем цялата истина. Но от всичко това се случи и нещо положително: то даде възможност на компанията да се съсредоточи изцяло върху StarCraft II, работата по който започва горе-долу по времето, когато Ghost е спряна.

В следващите години популярността на оригиналния StarCraft не намалява и играта се превръща в звезда на многобройните LAN партите, както и придобива култов статус в Южна Корея. Но едва на 19 май 2007 г. по време на Blizzard Worldwide Invitational в Сеул компанията официално обяви втората част на StarCraft. Първоначалната информация бе, че StarCraft II ще излезе на три отделни части, базирани около трите фракции: Terran, Protoss и Zerg. През юни 2009 г. Blizzard сензационно разкриха, че новата им игра няма да поддържа LAN, което означаваше, че компанията ще хвърли всичките си усилия в Battle.net 2.0. Оттогава до лятото на 2010 г. измина точно една година на напрегнато очакване, което вече е в миналото, защото StarCraft II е факт! От появата на World of WarCraft през 2004 г. Blizzard не бяха издавали пълнокръвна игра (не броим експанжъни) и честта да бъде първата се падна именно на космическата стратегия. Оттук насетне само историята ще покаже дали чакането е било оправдано. 

напиши коментар
 

1220 мнения
профил »
vasito каза на 28.07.2010, 23:03 ?. :

Ghost не е спряна, а замразена.

151 мнения
профил »
Vicarious каза на 28.07.2010, 23:08 ?. :

И то дълбоко, още повече, че ако трябва да я продължат, това означава че трябва да я започнат отначало.

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 29.07.2010, 00:48 ?. :

Съдбата на StarCraft: Ghost наистина е предмет на доста спекулации и надежди сред геймърите. През 2008 г. от Blizzard обявиха, че играта не е "технически прекратена", но работата по нея е "спряна за неопределено време". Година по-късно компанията изненадващо се опита да регистрира марката StarCraft: Ghost като "марка за е-спорт" в Китай. Въпреки това китайската Държавна администрация по промишлеността и индустрията отхвърли искането на основанието, че дума като "призрак" противоречи на обществения морал и може да провокира "феодално суеверие" сред населението. на последната BlizzCon отново не чухме и не видяхме нищо за играта. Тогава сред бъдещите проекти за 2010 г. бяха идентифицирани Starcraft 2 (реализиран) и WoW: Cataclysm (в бета), а Diablo III бе посочено за "по-късно", може би 2011 г. Така за момента изглежда, че играта няма да види скоро бял свят, а дали е "спряна" или "замразена" е по-скоро въпрос на семантика без реално значение за феновете. Доста по-вероятно е да видим реализиран романа StarCraft: Ghost: Spectres, който по последна информация се очаква през пролетта на 2011 г. Към юни тази година авторът на книгата Нейт Кениън обяви, че вече е готов с около половината материал. И за да приключа, в името на носталгията, бих искал да споделя трейлъра на StarCraft: Ghost, показан от Blizzard по време на BlizzCon 2005 - http://www.gametrailers.com/video/blizzcon-2k5-st arcraft-ghost/8305

503 мнения
профил »
The Chameleon каза на 29.07.2010, 11:23 ?. :

Иво, благодаря ти за великолепната статия, хубаво е да видиш обективно и зряло представяне на нещата преди толкова много години! :)

296 мнения
профил »
Dumbaldor каза на 29.07.2010, 12:56 ?. :

+1

143 мнения
профил »
wannabe каза на 29.07.2010, 13:34 ?. :

"От появата на World of WarCraft през 2004 г. Blizzard не бяха издавали пълнокръвна игра"

Еми тя толкова си прилича с 1цата, че дори не бих я нарекъл пълнокръвна :/ Иначе gj добра статия

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 29.07.2010, 14:28 ?. :

Хубава Статия.
Евала! My life for Aiur !

14 мнения
профил »
Ланселот каза на 30.07.2010, 15:30 ?. :

смотаняк

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 30.07.2010, 15:55 ?. :

Лан СЕЛО ОТ !?!?

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 29.07.2010, 17:44 ?. :

За феновета на оригинала, предполагам, че ще се заинтересуват от този мод http://www.moddb.com/mods/starcraft-mod-wea

101 мнения
профил »
ted каза на 30.07.2010, 23:44 ?. :

Nova се появява за картко в историята на SC 2 :)

22 мнения
профил »
kris_dil каза на 31.07.2010, 14:23 ?. :

няма ли да излиза ревю

14 мнения
профил »
Ланселот каза на 31.07.2010, 16:11 ?. :

доста посредствена поредица. графиката на единицата е като отпреди 12 години. новата по ме кефи.

91 мнения
профил »
izroda каза на 31.07.2010, 17:05 ?. :
Редактиран на 31.07.2010, 17:06 ?.

Не го хранете.Той се майтапи!Бтв има и много лош патфайндинг.

379 мнения
профил »
dakovi4 каза на 26.08.2010, 13:37 ?. :

каквото да се говори, за мен StarCraft ще си остане най-добрата стратегия правена някога

51 мнения
профил »
sed каза на 27.08.2010, 11:04 ?. :

StarCraft показа какво означава балансирана игра, затова ще продължи да се играе винаги, когато искаш да поразцъкаш с приятел. Поздрави.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
StarCraft - история на една поредица

Ревю:
Brood War - дългоочакваното разширение на най-добрата реалновремева стратегия за 1998 година! Няма такава мания, няма такава игра!

новини:
Ред ли е на "Дедовото" да получи освежителен ъпдейт, след като това се случи с Diablo 2 и WarCraft 3?
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
Starcraft 9
StarCraft: Brood War 1
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28