Star Wars Battlefront II

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 30 ное. 2005

Хаос. Пълна бъркотия. Щурмувахме един от корабите на въстаниците. Провалът не бе опция. Изричните заповеди на Дарт Вейдър бяха да пленим принцеса Лея. Цяла по възможност. В противен случай щеше да стане лошо. Много при това. А всички бяхме виждали в какъв психопат се превръща, когато изпадне в нервна криза. Особено когато откриеше, че някой по-тъп клониран е запушил за пореден път с дъвката си кислородната тръбичка на шлема му.
Втурнахме се в атака на секундата. Посрещна ни дълъг и тесен бял коридор. Изведнъж вратите наоколо се разтвориха и започнаха да прехвърчат термични детонатори отвсякъде. Въстаниците ни чакаха. Мой колега метна едно такова взривяващо се топче напред, но не прецени силата си. То рикошира в тавана, падна пред нас и изби десетима клонирани. Нападнахме ги отново. Сега нещастник от въстаниците запокити лимонка в краката ни, след което моментално се хвърли в атака с няколко свои приятели. Пристигна точно навреме за взрива. Тя избухна и видя сметката на всички ни.

Трети опит. Този път малко по-успешен. Успяхме да мръднем десетина метра напред, преди някой от нашите да ни претрепе. Започнахме да си вършим работата – така, както само ние си знаехме. Едни от нас стреляха в стената, други в земята, а трети – просто циклиха на едно място. Поне аз започнах безцеремонно да изтребвам тази въстаническа измет. Малко по малко… Но те постоянно изникваха отнякъде. Двама се пръкнаха зад гърба ми от нищото. Трима изникнаха зад ъгъла на отсрещния коридор. А заклевам се, точно преди секунди там се търкаляха единствено крака и ръце. Ама нейсе… Избиваш ги до крак, а те постоянно изникват от нищото.
Всички са изперкали – видях дори как един стормтрупър, с когото си играехме в инкубатора като малки, бе застанал рамо до рамо с ууки и двамата заедно непукистки стреляха напред (само те си знаеха в какво), необезпокоявани от присъствието на противника. Какво им ставаше на всички? Само аз ли имам мозък тука? Ето пак. Лудница – десетина клонирани решиха да минат накратко през една бездна, вместо да я заобиколят. Лошо няма, стига там да имаше мост… Разпльокаха се като развалени яйца. Нервите ми не издържаха! Налапах една граната и натиснах Alt и F4…

Из журнала на 501-ви легион на клонираните

Ето ви една напълно реална ситуация, която, колкото и идиотски да изглежда, е извадена директно от Battlefront II – продължението на може би най-продаваната Star Wars-игра. За съжаление обаче втората част прави една крачка напред и две назад в сравнение със своя предшественик. Не предлага почти нищо кой знае колко различно. А онова, което каминонианците от Pandemic са се опитали да вкарат като иновации, е леко недоклатено. Да видим защо…

Юмрукът на Вейдър

Макар че Battlefront II е мултиплейър ориентирана стрелялка, геймката, подобно на своя предшественик, предлага и солова кампания, която напук на усилията на разработчиците все още представлява една обикновена гонитба с ботове. Тя проследява опитите на 501-ви легион на клонираните, известни още като Юмрука на Вейдър, да запазят реда в Галактиката. Това, което ги отличава от всички останали Джангофетовци, е, че не са обучени на Камино, а в строго секретна база на Корусант, която е известна единствено на най-приближените хора на император Палпатин. Те често биват изпращани на специални мисии отделно от своите събратя и с времето се утвърждават като едни от най-елитните бойци на Империята. Ще кацнете за пореден път на Дженозис, за да вземете участие в първата грандиозна битка от Войната на клонираните. Ще помогнете на Анакин и Оби-Уан да спасят Палпатин, като водите свирепа битка над Корусант. Ще посетите Кашик, за да елиминирате сепаратистите. Ще сринете със земята храма на джедаите… Т.е. все сражения, познати ви от Епизод 3. С тях кампанията обаче няма да свърши. След създаването на Империята ще трябва да се погрижите и за реда в нея. Набу, Мустафар и дори Камино са едни от планетите, на които ще стоварите своя юмрук. Ще защитавате и Звездата на смъртта от нападение на въстаниците и ще ги довършите, като елиминирате техните бази на Явин 4 и Хот, за да си отмъстите за нейното унищожение.

Дотук звучи добре, но повечето мисии в сингъл-кампанията страдат от сериозна липса на разнообразие. През цялото време ще трябва или да разрушите някоя ключова постройка и да убиете определен човек или да отнесете дадено нещо от точка А до точка Б. Понякога ще се наложи и да удържате позициите си за определен период от време, което в повечето случаи се оказва доста дразнещо. Най-вече защото това обикновено е непосилна задача за един човек. А вашите ботчета не успяват да ви помогнат кой знае колко много. Но за тяхната некадърност вече стана дума в началото. Изкуственият интелект би трябвало да бъде подобрен. Но като че ли е с една идея по-изкуфял от първата част.

Междузвездните герои

Може би най-яката екстра в Battlefront II е, че от време на време ще можем да играем директно с любимите си герои и от шестте епизода на “Междузвездни войни”, а не просто да ги гледаме как се размотават край нас. Ще усетите Силата на определени планети с джедаи като Оби-Уан Кеноби, Анакин (и съответно Дарт Вейдър), Мейс Уинду, Люк Скайуокър, Йода, граф Дуку, Дарт Маул, Ки Ади Мунди… Всички те могат направо да летят, вместо да скачат, и знаят по една-две специални умения, най-често срещаните от които са хвърляне на светлинния меч или привличане или отблъскване на някого. Повечето представители на Тъмната страна могат да мятат светкавици и да душат жертвите си от разстояние, което е по-впечатляващо. Но след като се поразмотаете по малко с всеки един герой, ще откриете, че кажи-речи са еднакви. Още повече играта с тях е леко куца и трудно се поддържат живи. А веднъж пукнат ли, втори шанс с тях няма да получите. Единствено Вейдър изглежда по-готино – тромав е, не може да тича, по-издръжлив е и коли всичко наред. Но, разбира се, не е безсмъртен. Само е малко тъпичко да чуеш, играейки с него, как командирът ти изтърсва: “Вейдър не е доволен от твоите действия!”.

Pandemic са решили да ни дадат шанс да участваме и с Лея Органа, Чубака, Хан Соло, Боба Фет и други тем подобни обикновено герои. Те обаче, да си го кажем в прав текст, не са джедаи и не са никак куул. Повечето са въоръжени с бластери – голяма работа. Вярно е – Лея може да прави ненараними войниците около себе си за известно време, но друго си е да видиш как Оби-Уан с гигантски скок и едно бързо, добре премерено движение отсича главата на сепаратистки дроид.

Космически битки

“Междузвездни войни” без битки сред звездите? Що за глупост? Pandemic са се усетили, че нещо не е наред в първия Battlefront и са решили да включат в неговото продължение цял един нов елемент – водене на сражения в открития космос с X-Wing, Tie-Fighter и други подобни, а не просто в някоя база като например Облачния град. Тук всяка враждуваща страна започва от своя флагмански кораб. Може да управлявате марин или пилот. Първия, в случай че искате да защитите кораба си от нападение. А втория, когато предпочитате да се качите на някой изтребител или бомбардировач, да пренесете битката към вражески кораб и да разбиете щитовете и оръдията му например. Или направо да кацнете в хангара му и да го унищожите отвътре. Всяко корабче може да прави по няколко маневри: превъртане встрани, за да избегнете летяща към него ракета или 180-градусово завъртане, което да ви помогне да се обърнете по-бързо. Но като цяло има какво още да се иска по отношение на космическите битки. След известно време тези сражения стават доста предсказуеми и монотонни. Можем само да се надяваме, че от Pandemic ще се сетят да пуснат за даунлоуд малко по-разнообразни карти. Но едва ли ще е скоро.

Свеж полъх

Тук можем да споменем хрумки от типа на това, че всички единици имат енергия, която могат да използват за тичане или летене (при пехотата), увеличаване на скоростта (при корабите и превозните средства) и за изпълняване на специалните умения (при героите). Вкаран е и нов клас юнит тип “командир”, който спомага за по-кооперативна игра. Например този на Републиката увеличава защитата на войниците около себе си, а на Империята – пораженията, който нанасят. Освен това с него, както и със специалната единица за всяка фракция (като например уукито или дриодеката), може да играете едва тогава, когато натрупате определен брой точки. Прочее същото важи и за героите.

Ще получавате и специални ъпгрейди, ако изпълните определени условия. Например убийте дванадесет души с бластерна пушка и воала – заменяте я с елитна. Режимът Galactic Conquest също е леко префасониран, но омръзва бързо.

Въпреки недостатъците си, това си остава Star Wars-игра. И ако се абстрахирате от некадърността на AI-то и решите да я връткате предимно в мултиплейър с живи хора, най-вероятно ще ви се понрави. Защото много от битките са зрелищни и са взети директно от любимите ви филми. Макар и повечето карти да са добре познати на Battlefront ветераните… Но щом Pandemic не успяха да се поучат от грешките си в първата част и направиха една дузина във втората, не бих разчитал на кой знае каква еволюция на тази поредица за в бъдеще. Името й няма да я продава вечно.

Автор: Владимир Тодоров