Star Wars: Battle for Naboo

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 16 апр. 2001

Приемам, че сте гледали Star Wars: Episode I (че как да не сте!). Действието на Star Wars: Battle for Naboo се развива по времето, когато кралица Амидала напуска планетата Набу в търсене на помощ от Сената. Но докато тя отсъства, нейният свят е в смъртна опасност. Вие поемате ролята на лейтенант Гавин Сайкс от кралската гвардия. Задачата е да помогнете за създаването на съпротива, която да се опълчи срещу Търговската федерация.

И за секунда не допускайте, че BfN има нещо общо със симулаторите. Играта си е

чист аркаден екшън

Управлението (и за съжаление не само то) е едно към едно с това на Rogue Squadron. За тези, които не са попадали на предишното творение на Factor 5, трябва да уточня следното – разполагате с клавиши за посоките, два вида стрелба, намаляване и увеличаване на скоростта, въртене по оста на движение и рязък завой. Перфектното решение в случая се нарича шест бутонен джойстик. Можете да се помъчите и с клавиатура, но в този случай точното прицелване ще си остане само мечта. Управлението с мишка е поносим компромис. Възможната гледна точка обаче е само от трето лице в близък и малко по-далечен вариант, което е крайно неудобно за управление на каквото и да е летящо нещо.

Ще имате възможността да командвате седем вида бойни машини, някои от които не се появяват във филма. Те варират от спидери и танкове до изтребители. Преди всяка мисия можете да си изберете с какво ще се хвърлите в боя и да получите кратка техническа информация за него. Отделно по време на самата задача може да попаднете на хангари, където да смените превозното си средство. Мисиите са общо 15 и са разнообразни като сценарии. Всичко се свежда най-вече до бързи рефлекси и точен мерник. След минаването на всяка мисия ще видите точна оценка на действията си в сурови цифри и ще получите медал: бронз, сребро злато (не че въпросното отличие има някакво значение за развитието на историята).

Игрите, издавани от Lucas, винаги са били първокласни по отношение на аудиооформлението. BfN не прави изключение. Музиката, шумът на двигателите, изстрелите, експлозиите – всичко звучи като на големия екран (стига звуковата ви карта да не е отпреди 7-8 години :-)).
Графиката обаче на места е малко разочароваща. Изглежда Factor 5 просто са модифицирали

енджина, останал от Rogue Squadron

По този случай BfN задължително изисква DirectX 8. Освен това можете да играете на 1024х768 с 32-битов цвят и “високо” ниво на детайлите без да усетите каквото и да е видимо забавяне. Ще забележите обаче как главата на героя се състои от два кръстосани sprites. Терените са разнообразни и доста разчленени.

Първата битка се води в града. После продължавате по огромни тучни поляни, тресавища, покрити със сняг планини, реки, древни руини и разбира се, в космоса. Теренът се вижда на голяма дистанция и няма появяващи се от нищото планини. За сметка на това подобни номера ви правят обектите по терена – гледате река в далечината, приближавате се малко и… хоп, върху нея изниква масивен стомано-бетонен мост. На външен вид някои нива изглеждат доста добре, докато други говорят за пълна липса на въобръжение.

За съжаление Battle for Naboo не предлага почти нищо ново като геймплей. Въпреки това, ако ви липсва алтернатива или пък нямате време за някоя по-ангажираща игра, определено ще прекарате си добре, изтребвайки друидите на Търговската федерация в битка за свободата на Набу.

Автор: Борис Цветков