Splinter Cell: Blacklist

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 13 фев. 2013

Когато предложи по-бърз и екшън геймплей в една дългогодишна стелт поредица, Splinter Cell Conviction се превърна в доста противоречива игра. И докато повечето критици и някои новаци в серията останаха доволни от трансформацията на Сам Фишър, старите фенове направо оплакаха новата посока, в която е поела играта.

Три години по-късно новосъздаденото студио Ubisoft Toronto

поема юздите на поредицата със Splinter Cell Blacklist

Въпреки че продължението идва от съвсем нов екип, то определено се движи в рамките на установената от Conviction формула. Както предния път, сега отново ще може да използвате Mark and Execute като главен геймплей елемент, но в същото време играта ще се опита да се върне и към корените на поредицата.

Blacklist е разработена около три основни и различни стила на игра. Conviction вече даде началото на това, което екипът нарича “стил Panther” (пантера), при който нанасяте ударите си от сенките. Това е смъртоносно изиграване, при което геймърите използват стелт, за да отстранят враговете си тихо и по най-бързия начин. Казано с други думи, ако Батман беше по-кръвожаден, вероятно това щеше да бъде неговия стил.

Така ако сте свикнали на похватите на Conviction ще може да навлезете бързо в Blacklist. Mark and execute пак ще ви бъде втора природа, а бойната система е все така гъвкава. Сам вече може да изпълнява атаки в движение като например да се спусне по въже или жица направо върху противника. В края на всяко ниво вашето представяне ще бъде оценявано и ще получавате точки на базата на това доколко успешно сте пресъздали стила “Пантера”.

В същото време обаче играта ви оценява и по още два стила

Assault точки получавате, ако отстранявате враговете директно или преминавате през нивото със стрелба. Може би мнозина ще се намръщят на тази възможност, но като опция тя определено присъства, да не говорим, че с подобреното управление стрелбата е по-лесна. Накрая идва и Ghost – правилният начин да играете на Splinter Cell игра, поне според ветераните в поредицата. Останете незабелязани, изчакайте вашия шанс и се движете само в сенките без да привличате внимание като истински призрак.

Получените в края на нивото точки може да използвате за кустомизация на Сам, така че героят ви да отговаря максимално добре на вашите конкретни нужди. Може да записвате различни варианти на екипировка, така че да са подходящи за конкретни мисии според това колко незабележими искате да бъдете. Така например, ако се стремите към Ghost изиграване ще трябва да ъпгрйднете Paladin, за да отключите по-добри радари. С достатъчно кредити на вашата сметка не само ще може да виждате позициите на враговете, но и посоката, в която са обърнати. Ако предпочитате да сте тип Assault най-вероятно ще трябва да ъпгрейднете оръжията си, докато “Пантерите” ще заложат на нови и по-комплексни джаджи.

Всичко в Splinter Cell Blacklist е ориентирано към гъвкавостта

– ситуациите би трябвало да ви позволяват да използвате предпочитания от вас похват, а виртуалната икономика и кустомизация насърчава дори преиграване. След като вече сте си купили по-добро оборудване защо пък да не опитате втори път и с минимален брой жертви? Всяка мисия може да бъде преиграна във всеки един момент чрез Strategic Mission Interface, където виждате не само активните сингъл плейър мисии, но и наличните онлайн такива. Ако ваш приятел играе ко-оп и в сървъра има място, може да влезете в неговата игра все едно, че е още една сингъл мисия. Ако този механизъм работи по предвидения от Ubisoft начин това със сигурност ще бъде елегантна опция за сливане на офлайн и онлайн играта.

Splinter Cell Blacklist излиза за PC, PS3 и ХВОХ360 на 20 август.

Автор: Иво Цеков