facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
SpellForce 2: Shadow Wars
Ревю | 30.04.2006 | автор: Владимир Тодоров


оценка:
Производител:
Phenomic
Издател:
JoWooD
Жанр:
Ролева игра, Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

Phenomic го направиха отново – SpellForce 2: Shadow Wars е все така добър микс между RPG и реалновремева стратегия. Макар и не чак толкова феноменален, колкото се надявах, него все пак го бива. Тук ще откриете от всичко по малко – сякаш две напълно различни игри са слети в едно. Уви, точно това е и най-големият проблем. В желанието си да ги обединят, разработчиците са ощетили до известна степен и едната, и другата част. А можеше да се получи нещо наистина невероятно. Но да видим защо не са успели…
 
Шайкан – полудракон, получовек

Ако сте се привързали към руническите воини от SpellForce: The Order of Dawn, ще останете леко разочаровани. Те са отстъпили място на нов тип герои/аватари. Става въпрос за т.нар. шайкани (свободни, безбожни на езика на тъмните елфи). Това са потомците на фанатичния алхимист Малкай, който преди много години спасил живота на дракона Ур. И тогава се случило нещо нечувано. Двамата встъпили в кървав пакт и се обрекли един на друг на раболепие. Днес шайканите, в чийто вени тече течността на благородното крилато животно, живеят в мир на границата с хората. Но жестоко им минало, и най-вече склонността им към неподчинение и предателство, ги прави омразни на повечето раси. Те не са нито добри, нито лоши. А, фактът, че не могат да умрат ги прави още по-страховити. Ако някой техен другар загине, могат да изпълнят специален ритуал и да го съживят (нещо изключително полезно в геймплея на SpellForce 2). Разбира се, трябва да побързат. Ако се забавят повече от три минути, ще бъде фатално. Гейм оувър.

Светът след Руническите воини

С унищожението на Кръга на магьосниците, който тормозел света на Ео в продължение на цели петстотин години, и пробуждането на феникса, Руническите войни най-накрая приключили. И магията на лудите заклинатели започнала да чезне. Руническите воини се освободили от оковите на безсмъртието, но едновременно с това загубили силите си, благодарение на които се прославили в далечното минало като смели пълководци. Никой не знае какво точно е станало с Носителя на Меча сянка. Но мнозина вярват, че в крайна сметка острието го погълнало. Що се отнася до Пазителя на Камъка на феникса, той се върнал в Емпирия и започнал да възстановява Ордена на Зората…

Така общият враг бил елиминиран и народите на земята заживели в мир и спокойствие. И тъй като нямало срещу кого да се бият, конфликтите помежду и назрели отново…Сега обаче родината на шайканите е застрашена от един зловещ пакт – сенките са се обединили с част от тъмните елфи и никой не знае каква точно е тяхната цел. Новообразуваната армия обаче пристъпва с все сили към поклонниците на Светлината и много скоро ще обгърне в мрак цял Ео, ако някой не се противопостави.

RPG, защото…

Като че ли сега този елемент е взел превес над всичко останало. Из множеството градове в сингълплейър кампанията ще срещнете доста хора, които се нуждаят от помощ. Например в Sevenkeeps няма да ви стигнат и няколко часа, за да изпълните всичките им поръки. Куестовете са разнообразни и забавни и предлагат няколко начина за тяхното разрешаване (в съответствие с двойнствената природа на шайканите), а някои от тях изискват и логическа мисъл. Ще може да разцъкате и една мини игра, наречена дракар. Въобще – време за скука няма.

Трябва задължително да отбележим, че сега уменията не се купуват. Те са разпределени в една клонестоподобна система и са групирани в два вида – бойни и магически. Това ви позволява известна свобода при развитието на вашия аватар. Но не и на неговите герои, които разпределят натрупаните скил пойнтс автоматично. Дори и да изключите тази опция, те пак няма да ви позволяват да им давате тон в живота през цялото време и да им казвате кое точно умение да изучат. Което в крайна сметка ми се стори малко странно.

Онези от вас пък, които са фенове гледната точка от трето лице на аватара, вероятно ще се зарадват да разберат, че сега контролът над армиите от тази перспектива е далеч по-улеснен и наистина може да се почувствате като истински пълководец. Ако преди тя бе просто за кеф – един по-естетичен начин да си размотаете задника из прекрасните градчета – то сега тя е далеч по-важен елемент в играта.

RTS, защото…

Доста от онова, което правеше първия SpellForce уникален, сега липсва. RTS частта не се отличава по нищо от повечето реалновремеви стратегии. Руните, които ви даваха достъп до по-добри работници или по-мощни герои, са изчезнали наред с плановете за конструкцията на новите сгради. Докато това би могло да допадне повече на онези от вас, които залагат на класиката, мен лично ме подразни, защото точно това придаваше на играта един по-чаровен и уникален вид.

В SpellForce 2 няма да може да командвате расите на Ео поотделно, защото те са се обединили в три фракции. Първата е Царството. Това са поклонниците на Светлината. В тях ще откриете познатите ви отпреди хора, джуджета и елфи. Единиците им са разнообразни – пешаци, стрелци с арбалети или на кон, паладини, друиди, рейнджъри, както и гигантските енти. Другата фракция пък са Клановете. Тук се подвизават орките, троловете и варварите. Тези типове разчитат на бруталната сила и шаманските си вярвания, за да се справят с враговете. Последната група от раси, която ще командвате, са Пакта – съглашение между тъмни елфи, сенки и летящите гарголити. Което ме навежда на мисълта, че този път ще получите контрол и над въздушни единици, което малко или много увеличава стратегическия елемент в играта. Грифоните на Царството, възседнати от гордите магове, определено изглеждат внушително.
Като цяло са нанесени и дребни козметични промени по интерфейса. Сега може да наемате специализирани работници, които с излизането си от централната сграда, ще започнат директно да събират ресурса, за който са предназначени – например камък, сребро или ления. Да, точно така – вече няма да се налага да сечете красивите дръвчета из Ео. Което, от своя страна, е просто поредната стъпка към един по-опростен геймплей.

Титаните

Това са едни от най-интересните единици в играта – майсторите на бойното поле. Подобно на първия SpellForce и тук те са поне пет-шест пъти по-големи от обикновените воини и още толкова пъти по-силни и ефикасни в битка. Разбира се, не са и евтини. На страната на Царството стои Светлоносеца – нещо средно между паладин и ангел, обвит в бляскави доспехи и въоръжен с два гигантски меча. Клановете пък са привлекли Огненояростния. Ако кажете, че прилича на Диабло, няма да сгрешите. Това е страховито черно чудовище, обвито от пламък, което жъне душите на войните не по-зле от самата Смърт. И накрая идва ред на Пакта. Сред техните бойни редици се подвизава грозноватият Долнозвяр. В гнева си това същество, което има два огромни бръснача, вместо ръце, би могло да погълне всичко. Сенките се възползват от въпросния му глад и го оставят да изяждат всички поклонници на Светлината, дръзнали да излязат на бойното поле.

Общо взето SpellForce 2 можеше да бъде далеч по-добра. Графично и музикално е все така прекрасна, макар че изискванията са се покачили неимоверно, а качеството на текстурите не оправдава този гигантски скок. И все пак ако сте обикнали първата част, наред с нейните експанжъни, може би ще се разочаровате от това продължение. Всички останали обаче ще открият в лицето на тази геймка един що-годе приличен опит да се слеят два от най-популярните жанрове в гейм-индустрията. 

 
системни изисквания
P4 1,5 GHz, 512 MB RAM, GeForce 4 TI+, Win 2k/XP
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
SpellForce 2: Dragon Storm
SpellForce: The Order of Dawn
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78