Silent Hill: Origins

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Вие вярвате ли на тази реклама на Coca-Cola Light, твърдяща, че вкусът си бил все същият. Ако вярвате, значи просто сте прекалили с „Лайта”. Казвам ви всичко това, защото ситуацията с Origins е доста сходна. Има ли в играта градче, което да се нарича Сайлънт Хил? Има! Има ли в него някакъв самотник, независимо от пола, който попада във въпросното градче? Има! Изсипват ли му се на главата куп кошмарни създания? Ми да! Еха-а-а, значи играта е наистина Silent Hill!

Да, ама не съвсем… Какво точно имам предвид. Вероятно сте чули, че Origins беше разработена за PSP. ОК, нетипично решение, но защо пък не? А знаете ли, че това е първата игра от поредицата, разработена от екип извън Konami? И още, че въпросният „разработчик” дори не е японско студио? Не? Не сте забелязали? Е, като поиграете, ще забележете.

Иначе всичко си започва повече от нормално. Новият герой, шофьорът на камион Травис Грейди, решава да потърси пряк път, минаващ през…. я, да видим – леле, Сайлънт Хил!!! А бе тоя човек, няма ли си PlayStation2? Не е ли ходил на кино? Не знае ли какви чудесии се случват в това забравено от бога място? Очевидно не. Е, мно-о-о кофти за него! Мистър Грейди обаче, не е някакъв разглезен интелектуалец като някои от своите предшественици. Освен това по безкрайните пътища на Щатите човек може да срещне такива фрийкове, дето Сайлънт Хил им е до коляно. Та Травис знае явно едно друго – оправя се супер с юмруците, стреля като флотски „тюлен” и се оправя с подръчни премети не по-зле от фен от агитката Рейнджърс.

Така, а видим какво означава всичко това за геймплея на играта. Преди всичко, меле оръжията (всевъзможни крикове, лостове, бутилки и прочее) в Origins се скапват от употреба. Чудесно! Да, ама никое от тях няма да ви липсва твърде, защото тонове от тях се търкалят навсякъде около Травис. А… не чак толкова чудесно. Част от тези оръжия могат да бъдат използвани за атака от разстояние. Добре! Хубаво, ама атаките от разстояние се случват толкова бавно, че нашият човек остава открит за атаки. Сякаш не хвърля бутилка, ами огнеупорна каса. М-м, не чак толкова добре значи. После – огнестрелни оръжия! Ние обичаме огнестрелни оръжия! Ама пустият ми Сайлънт Хил в Origins се е превърнал в нещо като склад за муниции – търкалят си се патрони като трябва и където не трябва. Че на всичко отгоре на геймъра е дадена екстрата на автоматичното прицелване. Леле, спукана им е работата на гадовете! Опа, то това май не беше много Silent Hill…

Най-“доброто” обаче тепърва предстои (днес ми е тръгнало на рекламни слогани). Сигурно сте забелязали, че Origins беше разработена за PlayStation Portable. С всеки следващ PSP порт за PlayStation2 ставам все по-скептичен и все по-скептичен на тази тема. Има все пак портове и портове. Origins е от скапаните, скалъпени набързо, неинтересуващи се ни най-малко от особеностите на новата платформа.

Не знам кому в Konami е хрумнала гениалната идея да изнесе една от най-успешните поредици на този издател извън Япония. Струва ми се наистина безумно. В края на краищата, кой би могъл да е по-добър от японците в създаването на такъв тип хорър?! Още по-лошото е, че същата участ грози и следващото Silent Hill издание, наречено Homecoming и поверено на The Collective.

Автор: Ивелин Иванов