Scars of Honor

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 22 апр. 2020

Навярно за никого от вас не е тайна, че и малка България е част от голямат{“type”:”block”,”srcClientIds”:[“36ea9b87-b4a9-4689-8a2f-8625348136a6″],”srcRootClientId”:””}а гейминг индустрия. От първите и несигурни стъпки в лицето на Висящият замък и Цар: Тежестта на короната, чак до последните заглавия от каталога на Haemimont Games, Prime Games и Black Sea Games, нашата мила татковина винаги е присъствала в светлината на прожекторите редом с чуждестранните гейм разработчици, макар и посбутана от големите батковци.

Реалността не е чак толкова лоша, колкото се сме свикнали да си мислим. Винаги са се намирали български студия и гейминг ентусиасти, които с променлив успех са реализирали своите виртуални мечти. Към момента на родна територия се помещават редица филиали на западни гейм гиганти като Ubisoft и Creative Assembly, наред с над дузина независими и зависими студия. Светлина в тунела определено има и не, тя не идва от влака, но това е тема за друга статия.

Днес ще си поговорим за едно от най-новите попълнения в българската гейминг сцена – момчетата, разработващи най-новото българско MMORPG – Scars of Honor. Толкова ново, че още не е излязло.

„Малък екип от ентусиасти”

Младите гейм дизайнери описват себе си като „малък екип от ентусиасти”, водени от желанието да направят българска игра, която да се конкурира със световно известните MMORPG- та като World of Warcraft, Guild Wars 2 и The Elder Scrolls Online. Човекът, двигател на проекта е Венелин Василев. Той е главният програмист и се занимава основно с изграждането на кода и системите в играта. Екипът се допълва от Константин – environment дизайнер, чието дело е 3D пре-алфа картата на първия град в играта (който ви показахме през изминалата седмица); Ивайло, който изготвя куестовете, дънджън сценариите, поддържа Discord сървъра на играта и се занимава с ticket системата на Scars of Honor; и на последно място, но не по значение – Юлиан Михайлов. Той казва, че е попаднал случайно на проекта, много е харесал идеята и е решил да помага с каквото може, а именно – рекламата и разпространението на Scars of Honor.

Момчетата поддържат постоянна връзка със своето community. Желанието им е да създадат игра, с всички неща които липсват на геймърите в другите MMORPG- та. За целта са създали своя собствена crowdfunding платформа, която се помещава на сайта им. Идеята е да набират средства за определени елементи от играта, които фенове им искат да видят реализирани. Към момента на сайта им са активни 3-различни кампании.

След като ви разказахме на две – на три историята на бг гейминга и ви запознахме набързо с момчетата от екипа на Scars of Honor, нека сега поговорим и за самата игра.

Планетата Арагон

Действието на Scars of Honor ще се развива на планетата Арагон (всяка прилика със средновековната държава, носеща същото име е случайна).Тя се състои от континентите Mynorath и Grommdor, всеки от които е разделен на няколко основни области. Две са и фракциите, към които ще можете да се присъедините. The Sacred Order – коренните жители на Арагон. Те са миролюбиви, набожни, вярващи в Светия дух и реда, носещ хармония на всички живи същества. От другата страна на монетата е съюзът, наречен The Domination. Сформиран от злия генерал Ингрим, който обича насилието, врявата и да подписва договорите си с кръв. Както сте се досетили, двете фракции са пълни противоположности, нещо като Ин и Ян.

По стар MMO обичай, в зависимост от това към каузата на коя фракция решите да се включите, ще можете да избирате между различни раси. Към момента в света на Scars of Honor съществуват 8 раси. Четири за Свещения ред и четири за Доминацията (за момента можете да прочетете по-подробна информация само за пет от тях). Освен стандартните за MMORPG-тата раси като Human, High Elf, Dwarf, Orc и Undead, разработчиците са създали специално за играта расите Bearanмечкоподобни, свирепи войни служещи на The Sacred Order, ценители на добрата храна и дългите следобедни дрямки, Minotaur и Infernal Demon, които пък членуват в кървавия съюз Ингрим. Уви, за тях все още нямаме подробна информация. Относно класовете, и там ви очакват някои изненади.

„Active Dynamic Weather”

Разработчиците на Scars of Honor ни уверяват, че в играта няма да има неизползваеми босове и дънджъни. Те ще се нагаждат към нивото на героя ви, като на всеки 10 нива възнаграждението и тактиките за преминаването/побеждаването им ще се променят. Също така момчетата имат амбиции да създадат “Active Dynamic Weather” система, чрез която времето в реалния живот да се синхронизира с това в играта – „Искаме да направим така, че каквото е времето извън играта, такова да е и в нея” – поясняват самите те.

Когато Scars of Honor излезе, тя ще бъде напълно безплатна за игра. „Искаме да създадем чист продукт без ограничения за безплатните акаунти и без Pay to Win фактори” – казват разработчиците на Scars of Honor. Планувано е да има онлайн магазин, в който да се търгуват козметични предмети, но нищо което да дава нечестно предимство на играчите. Scars of Honor ще бъде преведена на няколко различни езика, включително и на български. Играта се намира в ранен етап на разработка, но още днес може да се регистрирате за участие в алфата. Ако пък решите да подкрепите младите разработчици още сега и закупите Supporter и Honored акаунти, ще получите достъп до тестовите сървъри на Scars of Honor, за да следите отблизо развитието на играта.

Мнението на всеки е от значение

Ако всичко което четете ви допада, марш към форумите на Scars of Honor! Там ще имате възможност да изразите мнението си относно играта, а ако в главата ви се върти някоя достатъчно добра идея, не се стеснявайте да я споделите. Ако е наистина толкова добра, може да я видите реализирана във финалната игра.

Като за финал
, искам да пожелая на момчетата спорна работа. Да продължават да се вслушват в изграденото от тях community, както са го правили досега (това определено е правилния път) и да реализират идеите си, без да правят компромиси. Нека да продължават да се вдъхновяват от еталоните в MMORPG жанра, но да не се увличат прекалено в копиране на изпитани формули.

А на нас, геймърите, пожелавам да видим Scars of Honor в завършен вид в най-кратки срокове!

Ще следим изкъсо развитието на играта.

Както споменах, Scars of Honor е ранни етапи на разработка, но още отсега може да сверите Hardware часовниците си с изискванията на играта:

Автор: Петър Хайтов