Sacred 2: Ice & Blood

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 28 ное. 2009

Последната игра на Ascaron. Тъжно, но факт. Сигурно сте чули – студиото, създало поредицата Sacred, затвори врата в началото на август тази година. От тях остана единствено Ice & Blood – един не лош адон, който ще увеличи хек-енд-слеш манията с поне още няколко часа. Но само за PC, не и за конзоли.

Ако сте отегчени от старите територии в Анкария, е време да посетите двете допълнителни места в света, пълни с нови противници и мощни босове. От една страна – на северозапад ще откриете прословутата „кристална“ област – ловните полета на серафимите, а на югоизток – една брутална и прокълната гора, скрита през последните векове от непроходима джунгла. Освен с атрактивната си визия, тези територии няма да ви изненадат с нищо кой знае какво. Куестовете не са особено трогателни. Гостуването си заслужава единствено заради евентуалната плячка. Хубавото в случая е, че може да се гмурнете и в гората, и в кристалната област веднага – дори и героят ви да е първо ниво. Достатъчно е да се дотътрите до Thylysium – столицата на елфското кралство – и да си наемете съответния транспорт на пристанището.

Това, с което Ice & Blood изпъква най-много, е

новият Dragon Mage клас

Този герой е член на таен култ, уважаван и напълно приеман от драконите в света. Само малцина получават възможността да бъдат обучени от тези древни същества. При това на магия, която идва буквално от други измерения.

Това прави Dragon Mage истинска опустошителна стихия. Освен, че замеря противниците си с огньове, енергийни заклинания и торнадота, той може да приема различни драконови форми. Например на здраво стъпило на земята двукрако червендалесто същество, което раздира враговете си с гигантските си нокти. Или пък на летящ огнедишащ дракон. Естествено – времето, което ще прекарате в подобна форма, е ограничено, но получавате набор от унищожителни умения, иначе недостъпни за човешкия ви вид.

Когато положението става твърде напечено, този герой може да вика и въздушно подкрепление! В случая един гигантски дракон, който ще прелети над бойното поле и ще стовари на земята гигантска огнена топка. Сякаш авторите са създали Dragon Mage и всички негови умения с една-единствена идея – да бъдат зрелищни. Същото важи и за неговия маунт – драконикона. Наподобяващо кон същество с огнени копита и очи, опашка, осята с шипове, и глава на дракон с кървавочервени рога. Може би най-готиното яздитно същество в цяла Анкария.

С Ice & Blood ще откриете и

едно озъбено импче

което ще ви носи онази екипировка, за която няма място в торбата. Макар и на пръв поглед тази идея да изглежда интересна, тя е отмъкната от Dungeon Siege и тамошните мулета. Е, не едно към едно. Импчето не се тътри постоянно с вас, а се появява само тогава, когато го повикате. Освен това не се бие, както животните в Dungeon Siege 2, и реално сандъкът, който носи на гърба си, е същият онзи, разположен из всички централни места в Анкария.

Sacred 2 в никакъв случай не бе лоша игра. Но от друга – не бе и наистина добра. Отговорът е някъде по средата и Ice & Blood не променя тази ситуация. Той просто предлага още от същото и макар и да е четвъртото RPG през последния месец, посветено на дракони (тук влизат Dragon Age: Origins, Divinty II: Ego Draconis и A Farewell to Dragons), заслужава внимание. Особено ако сте фенове на поредицата. В случай обаче че решите да го пренебрегнете, няма да изпуснете много.

Автор: Владимир Тодоров