facebook facebook
 
 
ИГРИ » PS4
 
   
 
SOCOM: US Navy SEALs
Ревю | 14.08.2003 | автор: Ивелин Иванов


оценка:
Производител:
Zipper Interactive
Издател:
Sony Computer Entertainment
Жанр:
Тактически шутър
Платформа:
PS4

SOCOM: US Navy SEALs е тактически екшън, в който поемате ролята на командир на екип от четирима “тюлени” от (предполагам!) добре познатото ви подразделение на американската армия. Между другото, двете съкращения в заглавието - SOCOM и SEAL, означават съответно “Special Operations Command” и “Sea Air Land”. Основното предназначение на американските “тюлени” е изпълнението на мълниеносни акции, дълбоко в тила на врага, като тяхна мишена най-често е световният тероризъм. Действието се води предимно от трето лице, но в играта е предвидена и камера от първо лице, макар тя да е удобна само за конкретни ситуации. Основен залог за успеха ви в играта е умението да ръководите адекватно своите съекипници с помощта на набор от команди.
Тези команди се подават или чрез игрално меню, или с помощта на специалния “хедсет”, т.е. слушалки с микрофон, включени в оригиналната версия на играта. Да, няма грешка – тази игра разпознава вашите гласови команди. 

Реализъм :)

Преди всичко – това не е Rainbow 6 или SWAT 3. И слава богу! Смазващият реализъм на тези две РС игри така и не ми позволи да ги заиграя по-сериозно. В същото време Socom US Navy Seals не е и Devil May Cry или пък Onimusha. Прилагателното “тактически” в определението на жанра на играта далеч не е случайно. С други думи не очаквайте безкраен купон с безкрайни амуниции, в който враговете ви мрат като мухи, а вие гордо крачите с картечница в ръка, без да се притеснявате особено от изливащия се върху вас порой от олово. Предупреждение – в тази игра също се умира адски бързо! Да не говорим за възможността да не изпълните някоя от подзадачите в мисията, просто защото врагът ви е забелязал и е унищожил документите, до които трябва да се доберете. Авторите на Socom US Navy Seals са напипали почти перфектно баланса между “житейски” реализъм и “игрален” реализъм. Апропо - всички допълнителни “екстри”, които сме свикнали да виждаме в подобен тип игри, също са налице – реални оръжия, реална екипировка, реални ситуации. Дори моделите на вашите “тюлени” са създадени по образ и подобие на реални командоси от легендарното подразделение на американската армия.

Графика :)

Без да е смайващо ефектна, графиката на SOCOM: US Navy SEALs е далеч над средното PlayStation2 ниво. Всяка от 12 single player мисии се развива в различни точки на земното кълбо, при почти драстично различаващи се географски и атмосферни условия. Независимо от това, всеки от “терените” е изпипан чудесно, като на това на практика се дължи и огромна част от удоволствието в играта. Движенията, както на “тюлените”, така и на терористите, са безупречни. Аз лично, бих си пожелал малко по-добри междинни анимации. Но тъй като става въпрос за игра с акцент по-скоро върху multiplаyer режима, това определено е един простим недостатък.

Управление :)

Zipper Interactive са се справили чудесно с нелеката задача да направят командването на екип от четирима командоси възможно най-безпроблемно и интуитивно. Дори да играете SOCOM: US Navy SEALs без прословутия “хедсет”, работата с командните менюта, едва ли ще развали удоволствието ви. Все пак ви препоръчвам да опитате и управлението посредством гласови команди, което също работи… почти безпогрешно. Усещането е невероятно, макар и в началото да е леко объркващо. Естествено, не очаквайте вашите командоси да разбират нещо повече от ограничения набор от команди. Освен това, ще ви се наложи поне да научите правилното произношение на тези команди. Всичко това, обаче, е доста ниска цена за удоволствието, което ви очаква.

Мултиплейър : I

Признавам, че изказването ми в тази част е изцяло преразказ на прочетеното в специализираната преса. За съжаление, единственият начин да изпитате този аспект на играта е да сте… извън България. По възможност в Обединеното кралство. О, да, ще ви е нужен и “broadband” Интернет. Не ме питайте какво точно е това – колкото хора, толкова мнения. Казано на леймърски - става въпрос за мно-о-го добър Интернет достъп. И тъй – очевидци твърдят, че при наличието на гореспоменатите условия, връзването онлайн отнема около 20 секунди. Оттам нататък можете да си изберете някой от наличните в момента сървъри, да създадете клан, да прегледате актуалната класация на играчите, или пък да оставите SOCOM: US Navy SEALs автоматично да открие най-подходящата за вас игра на базата на персоналните ви настройки. Има три различни типа мултиплейър игри -  “demolition” (трябва първо да откриете бомбата и после да я вмъкнете в противниковия лагер), “extraction” (задачата ви е да спасите заложник, пазен от противниковия екип) и “suppression” (стандартен, екипно ориентиран deathmatch). Във всеки екип могат да участват до 8 играча, “тюлени” или терористи. Макар ключът към успеха в SOCOM да е екипната игра, в multiplayer игрите е предвиден и специален бонус за играча, елиминирал най-много противници. Остава да отговоря само на логичния въпрос - защо при всички тези екстри до този раздел в ревюто се мъдри “равнодушна физиономия”? Ами защото не сме в Англия, а в България, ето защо! 

напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
SOCOM: U.S. Navy SEALS Combined Assault