SIM Coaster

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 16 мар. 2001

Малко или много всеки от нас е мечтал да посети я Дисниленд, я някой друг подобен лунапарк. На малцина обаче им се отдавала възможността да минат през десетките (да не казвам стотици) забавления, които се предлагат на такива места. Причината е, че тук в България просто няма вдигащи адреналина атракции (е, може би, с изключение на гондолата. :-)) Най-много може да се качите на някоя мудна люлка или евентуално да се повозите на блъскащите се колички. Така че ако мечтите от детството все още ви преследват, ако искате да построите свой собствен парк, да се повозите на влакче на ужасите и да изпитате (горе-долу) що за изживяване е това, SIM Coaster ще ви качи в машината на времето и ще ви запрати в магическия свят на увеселителните паркове. Но да не забравяме и факта, че това е само една игра. 🙂

Bullfrog не са новатори в областта на икономическите симулации. Тяхното творение, се води за

продължение на SIM Theme Park

– игра, която имаше своите недостатъци, но и притежаваше голяма доза чар, с който спечели достатъчно верни почитатели. А там, където има печалба, е логично да има и продължение. И ето че на бял свят се пръкна SIM Coaster. Тя е запазила в себе си всичко онова, което направи предишната част известна. Да погледнем по-отблизо какво всъщност представлява новата игра.

Стартирате като помощник-мениджър на компания, работеща в сферата на забавленията. Вашата цел е да строите нови лунапаркове, да печелите все повече и повече пари и популярност. За разлика от SIM Theme Park, в Sim Coaster е наблегнато на реализма. Вместо четирите фентъзи-терена от предишната част, сега разполагате само с три – Land of Invention (тревна площ), Polar Zone (лед) и Arabian Nights (пустиня). Липсва и отвореният край на играта – т.е. наред със старите предизвикателства (които ви носеха златни билети), са въведени и цели – например да напълните парка с определен брой хора, да спечелите награда за чистота и т.н. Ако съумеете да построите най-добрия, най-чистия и най-доходоносния парк, получавате допълнителни акции в компанията, отключвате нови зони, печелите някоя специална награда или атракция.

Какво ви трябва, за да направите един лунапарк преуспяващ? На първо място това са атракциите. Все пак е желателно да забавлявате с нещо хората, които между другото вече не са само малчугани. В парка ви идват също и техните родители, както и стари и прегърбени баби и дядовци. Изглежда

годините не заличават младежкия дух 🙂

Ще строите въртележки, виенски колела, люлки и, естествено, невероятните влакчета (цели осемнайсет на брой).  Все пак какво е един парк без тях. Те се създават по много по-лесен и удобен начин в сравнение с Roller Coaster Tycoon. Просто кликвате на мястото, където желаете да построите релсите, и настройвате височината им като задържате левия бутон на мишката. От Bullfrog са се досетили да въведат и възможността да конструирате влакчетата извън самата игра в т. нар. Coaster design kit. Там на спокойствие създавате свое собствено творение на изкуството и го вкарвате като готов модел в играта.

Обърнете внимание, че климатичните условия влияят върху атракциите ви. Например в някои месеци от годината, част от забавленията ще са по-популярни от други. Тогава няма да е лошо, ако намалите някои от цените, за да имат добра посещаемост. Времето влияе и върху магазините, а те са втори по важност в играта. Например през зимата ще се предпочитат топлите храни, докато в пустинята фаворити ще са безалкохолните напитки. Така SIM Coaster става малко по-техничарска игра. Контролирате и продуктите, които влизат в състава на продаваните от вас храни, тяхното качество и количество. Например определяте процента на мазнини в хот-дога, а това, както знаем, е доста важен проблем за тъпите янки :-).

Да не забравяме, че хората

не им е присъщо опазването на околната среда

Т.е. там, където се яде, се правят и боклуци. В такъв случай се досещате, че няма да минете без поддържащ персонал – общо шест вида. Това са охрана (навсякъде е пълно с хулигани и вашият парк не е изключение), градинари, инженери и разсилни (те почистват парка и тоалетните). Освен това наемате и хора, които се правят на идиоти, само и само за да разсмеят посетителите. Шестият тип персонал са учените – те работят в специални лаборатории и изследват нови атракции, магазини и подобрения за парка ви (например как да пресушите дадено езеро, за да разширите терена, или пък да запълните някое и друго блато).
Естествено, всички работят срещу съответното заплащане и имат ниво на опит, което определя трудоспособността им. С течение на играта ще ги обучавате в специални зали. От един разсилен съвсем спокойно можете да направите добър пожарникар (разбира се, преди това трябва да сте изследвали нужното за случая умение в лабораторията).

Графичното оформление на SIM Coaster е доста по-добро от това на неговия предшественик, макар че всичко е изрисувано в стила на първата част. Обектите са триизмерни – може да приближавате и отдалечавате камерата към някоя конструкция или просто да погледнете целия парк отгоре. В зависимост от терена, на който строите, някои от сградите са изрисувани в тон с него и това внася допълнително разнообразие. И тук са налице елементите, които отличават SIM Theme Park от всички подобни игри. А именно възможността да се качите и повозите на която и да е атракция или пък

да се разхождате във first person mode

из целия парк. Това инжектира на играта допълнителна доза забавление. Атмосферата се допълва и от веселото озвучаване – писъци, крясъци, смехове и т.н. се чуват под път и над път.

Стига толкова хвалби. Да видим и лошите моменти. Подобрената графика определено качва системните изисквания на играта. В началото почти няма да имате проблеми, но когато лунапаркът ви се напълни със стотици жадни за приключения хора и сте построили завиден брой сгради, Sim Coaster започва да се задъхва сериозно. В по-напреднал стадий на развитие почти не ви остава време да се полюбувате на някоя въртележка отблизо, а постоянно ще трябва да следите дали паркът е чист, дали всички са щастливи, дали атракциите са в изправност. С една дума ставате разногледи. Но като цяло изживяването, което ни се предоставя, си го бива. Затова може да направите само едно – хващайте отново торбички за повръщане, време е пак да им припомним SIM Theme Park!

Автор: Владимир Тодоров