Robocop

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Една от малкото игри, която е успяла да постигне успех както на големия екран, така и на монитора на геймъра, е Aliens versus Predator. Наскоро излезе поредната геймка, която изглежда по всичко, че разчита на средния успех на Robocop.

Сигурно вече се досещате, че играта вероятно няма да ви грабне и да ви “закотви” пред монитора за няколко дни, тъй че да резюмирам историята. Действието се развива в близкото бъдеще в Нов Детройт (Neo-Detroit). Наближават избори за кмет. Директорите на OCP (Omni Consumer Products) виждат в това добра възможност да установят контрол над града. За целта те излъчват свой кандидат, Едуард Демарко, чийто връзки с OCP уж са тайна. Междувременно Робокоп започва разследване около съмнителна сделка между един от най-големите криминални босове в града – Уилиам Некс и един от младите шефове на OCP Джим Манели…

Историята едва ли ще грабне Оскар

така че да продължим със самия геймплей. Robocop е триизмерен екшън, където вие влизате в ролята на супер ченгето на бъдещето и започвате да раздавате правосъдие из улиците на Нов Детройт. Още със стартирането на играта ще забележите, че нямате обичайния индикатор за здраве и броня, а вместо това те са заменени, съответно с индикатори за мощ (power) и щит (shield). Щитът замества обичайната броня, но с една малка разлика – тя издържа на температури от -80 до 8000 градуса по целзий. Тъй че ако ви пърлят с огнехвъргачка (а това се случва доста често в мисиите) и имате поне една точка на shield, няма да получите и драскотина. Мощта е идентична на добре познатото ни health, но ако ви оставят на по-малко от 25%, всеки изстрел ще ви заслепява за около 3 секунди (достатъчно време да ви надробят с няколко ракети).

Лошковците, които ще срещате, се делят в три групи – киборги, машини и най-обикновени хора. Киборгите и хората са идентични с единствената разлика, че първите са по-издръжливи, докато вторите са по-умни (например използват по-умело укритията). Машините вече са друго нещо. Доста по-глупави са от киборгите, но имат по-голяма огнева мощ. Единственото нещо, което може да ви препоръчам, когато се изправите срещу една от тях, е да се целите в оръдията, защото тогава имате шанс да ги извадите от строя, а без оръжие те не са такава заплаха. Има и превозни средства като багери, камиони, огнехвъргачки и други, които се управляват от хора или киборги (за съжаление нямате възможност да застанете зад волана на някое МПС), опитващи да ви превърнат във вторични суровини. В този случай е хубаво да застреляте шофьора.

Арсеналът е по-скоро беден

Имате точно 6 оръжия – полуавтоматичен пистолет, картечница, гранатомет, базука, бластер и йонно оръжие. Първите 4 са напълно стандартни, докато последните 2 са малко необичайни. Бластерът е еднакво добър както срещу хора, така и срещу машини. А йонното “пушкало” е идеално срещу машини, но не и срещу хора и киборги.
Графиката е на ниско ниво. Графичната система не предлага някакви кой знае какви красоти, но затова пък е страшно тежка. Unreal II на средни графични настройки вървеше прилично добре при наличието на около 5-6 гадини, докато Robocop на същата конфигурация засича при 3-4 противници. Звукът поне е по-задоволителен. Репликите са добре озвучени, а музиката не дразни.

Но ако трябва да направим равносметка на всичко това, трябва да се съгласим, че в момента на пазара има много по-качествени шутъри.

Автор: Кирил Илиев