Resident Evil: Operation Raccoon City

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Resident Evil е име, което не се нуждае от представяне. Няколко поколения геймъри са добре запознати с изкованата от Capcom хорър поредица, която ни стряска в продължение на цели 16 години. Проблемът е, че при толкова дълъг път неминуемо идва моментът, в който нещо ще се обърка.

И то сериозно

На пръв поглед Operation Raccoon City всъщност не е кандидат за провал. В крайна сметка имаме основите на една от най-популярните серии в съвременната гейм история, към тях е добавен солиден екшън елемент, за който вероятно тайничко сте си мечтали, докато трескаво броите куршумите си в традиционния сървайвъл хорър сетинг плюс сериозен кооперативен режим, който да разиграете с приятели. И всичко това като екип Umbrella Security Services, проправящ си път из мрачните улички на Racoon City в опит да се справят с епидемията, заляла градчето. По пътя ще видите както познати места, така и такива локации, които не са били показани в Resident Evil 2. Какво тогава може да се случи?

Ами, оказва се, че доста неща. Но нека не избързваме. Operation Racoon City е опит на Capcom да тества нов разработчик като прехвърли работата по играта на канадското студио Slant Six Games. Почитателите на PlayStation познават студиото най-вече като “другото” лице зад тактическата поредица SOCOM и едва ли биха изненадани, че Slant Six Games са се опитали да пренесат донякъде идеите си от тази серия в Operation Racoon City.

Един наистина слаб опит

Проблемите с играта започват в момента, в който я стартирате поради простата причина, че всичко в нея е безкрайно тъмно. Дали това е евтин опит за засилване на атмосферата или просто не е премислено добре не е ясно, но ако не засилите яркостта на своя монитор или телевизор докрай, трудно ще може да различавате всичко, което се случва на екрана. един от героите има т.нар. Sonar vision, който обаче е истинска мъка да се използва, докато при Heat vision зомбитата са практически невидими, което е истинско безумие.

Подобно на доста други игри напоследък, сингъл кампанията е сложена там само за да създава изкуствено впечатление, че играта има дълбочина. Изиграването на кампанията сам е абсолютно непрепоръчително, първо защото цялостната идея на Operation Raccoon City е да се играе в компания и второ, защото нивото на трудност е крайно неравномерно. Дори обикновените врагове поемат изненадващо голямо количество куршуми, а босовете са неприлично трудни за убиване. В идеалният случай ще изиграете кампанията с още трима приятели и тогава нещата могат да се подобрят, но сам човек, посегнал към копие от играта няма да извлече нищо добро от сингъл режима.

Управлението на героите също е тромаво, като веднага можем да посочим начина, по който влизате в прикритие. Момчетата от Slant Six са решили, че всъщност не трябва да имате никакъв контрол върху това действие, поради което прикриването става автоматично… и естествено пълно с проблеми. В сингъл кампанията това е по-скоро дразнещо, но онлайн може да ви скъса нервите.

Към това трябва да добавим още поредица бъгове, които са недопустими в такова относително известно заглавие и които могат да се появят във всеки един момент. Такива бъгове и изключително слабата механика за прикриване би трябвало да бъдат идентифицирани и оправени още при бета тестовете, но очевидно никой не е помислил за това.

По-добре на теория, отколкото на практика

Някои по-закоравели фенове на поредицата вероятно биха казали, че Operation Racoon City изобщо не заслужава да носи името Resident Evil. Други биха я окачествили като евтин опит печалба от известната серия. Истината е, че в играта има някои потенциално интересни идеи, но те никога не успяват да надскочат фазата на прототипа. Ако беше пусната като дигитално издание Operation Racoon City може би щеше да се приеме по-добре. Ако сингъл кампанията бе извадена напълно за сметка на по-качествен онлайн режим това вероятно също можеше да помогне. В този си вид обаче Resident Evil: Operation Raccoon City е просто добро пожелание с далеч не толкова добра реализация.

Автор: Филип Станилавов