Resident Evil 6 – впечатления от демото

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Официалната премиера на Resident Evil 6 за PS3 и XBOX360 е едва на 2 октомври 2012 г., докато датата на РС версията на играта и изобщо самото й съществуване е все така забулена в мъгла. Демото на хоръра (а дали изобщо играта все още заслужава да се нарича така?!) е насрочено за 5 септември, но Capcom реши да зарадва онези геймъри, които гласуваха доверие на новото епично RPG Dragon’s Dogma за ХВОХ360 и им предостави ранен достъп до първата публично достъпна версия на играта. Затова без да губим време, нека видим накъде духа вятъра в една от най-старите и обичани поредици.

По малко от всичко

След традиционният предупредителен надпис, че това не е завършена версия на играта и един доста безличен начален екран, демото ни представя възможност да изиграем три кратки сцени от всяко една от трите разклонения на играта. Изборът, който трябва да направите най-напред е между кампанията на Леон Кенеди, Крис Редфийлд или Джейк, като съответно компютърът поема управлението на героя или неговия респективен партньор – Хелена, Пиърс и Шери.

Откъсът с Леон ни пренася в напрегната ситуация – тържествен прием е брутално превърнат в кърваво пиршество благодарение на поредния изблик на зомби епидемията, а още в началната кътсцена Леон застрелва… президента. Оправданието на стария ни познайник е желязно – държавният глава също е сред заразените.

Оттук насетне започва едно постепенно промъкване от зала в зала и от коридор в коридор, като очевидното желание на играта е да ни внуши чувство за страх и неизвестност. Скоро след това Леон и Хелена откриват един оцелял служител, който напразно панически издирва дъщеря си. Двамата му помагат да я открие, но тъкмо родител и потомство са се събрали, когато нещата закономерно и никак неочаквано взимат лош обрат. Оказва се, че щерката вече е заразена и тесният асансьор, в който четиримата се возят, се превръща в гробното място на бащата.  Вие, естествено, застрелвате това, в което се е превърнало момичето и след още един кратък сблъсък с група озверели зомбита сцената приключва.

Източна Европа каквато не сте виждали

Вторият откъс ни поставя в ролята на Крис, когото откриваме в западнал бар в неназована източноевропейска страна. Там някогашният герой очевидно се опитва да удави мъката, когато е открит от старите си познайници от BSAA и последва една безумна екшън сцена по покривите. Подобно на посредствен шутър от трето лице, вие управлявате Крис, докато той си пробива път из безкрайна на вид плетеница от стълби и въоръжен с автомат, пистолет и нож коли пълчища от мутирали врагове. Последните са изключително нелепи и приличат на нездрава кръстоска между сръбски националисти, враговете от посредствения шутър Bodycount и демони, чиито ръце се превръщат в помитащи всичко крайници. Каквото и да говорим, последното нещо, което повечето геймъри биха искали да видят в сървайвъл хорър игра е демони, въоръжени с автоматично оръжие и RPG-та. Определено неубедителен сегмент.

Финалната сцена изглеждаше най-интересна, макар и само заради огромното чудовище, с което Джейк и Шери трябваше да се справят. Джейк, между другото, е син на небезизвестният Албърт Уескър, и присъствието му в играта показва желанието на Ейширо Сасаки и екипът му да разгърнат в няколко разклонения историята в Resident Evil 6.

Иначе какво ново?

Желанието на Capcom да въведе различни стилове геймплей е очевидно, но какво друго ново можем да кажем за Resident Evil 6? Управлението изглжда достатъчно гъвкаво, като се прицелвате с левия тригър и стреляте с десния. Тогава на екрана се появява за кратко полупрозрачно интерактивно меню, показващо здравето, куршумите и бутоните, които може да натиснете. Ако оръжието ви не е извадено, пак десният тригър играе ролята на ръкопашен удар (ритник при Леон и Джейк и шут при Крис). Интересна е възможността да натиснете едновременно левия и десния тригър, при което героят ви автоматично отправя един светкавичен изстрел. Комбинацията от ляв тригър, бутона А и движение на левия стик настрани пък претъркулва героя ви в съответната посока, за да избегне противников удар. Движението е доста ефектно, тъй като камерата проследява ситуацията от доста ниска гледна точка, която почти се доближава до зрителното поле на търкалящия се.

От видяното до момента личи, че Resident Evil 6 е замислена по-скоро като кооп игра. Ако я играете сами ролята на вашия партньор се поема от компютъра, но доколко той ще е в състояние да бъде адекватен, е друг и засега мистериозен въпрос. Играта предвижда да давате различни команди на другаря си като тази да ви следва плътно, да спре или тръгне, както и да го похвалите или му благодарите. Ако пък бъдете изпратени в нокдаун на земята, следва задължителната спасителна инжекция.

Трябва да признаем, че демото на Resident Evil 6 ни остави доста неубедени. Екшън сцените приличат на посредствен шутър от трето лице, а напрегнатите моменти, с които някога познавахме поредицата, изглеждат направо безобидни. Визуално играта също не впечатлява с нищо. До октомври тази година все още има достатъчно време, но екипът на Capcom може би ще трябва да пипа доста смело и кардинално, ако иска да ни представи един завършен и качествен продукт в духа на Resident Evil.

Автор: Иво Цеков