facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Remember Me
Интервю | 07.05.2013 | автор: PlayStation Magazine; превод - Иво Цеков


Производител:
Dontnod Entertainment
Издател:
Capcom
Жанр:
Екшън от трето лице
Платформа:
PC
сайт на играта »

Remember Me се очертава като една доста интересно sci-fi заглавие и
поредната игра, която Capcom ще даде на западно студио. В случая това са французите от Dontnod Entertainment, а фактът че студиото е базирано в Париж донякъде обяснява защо и действието в играта се развива именно във френската столица.

Главната героиня в Remember Me e се нарича Nilin и има необикновената мисия да събира чужди спомени от жителите на мегаполиса. Годината е 2084 и докато изпълнява своите мисии Nilin ще трябва да върне и собствената си памет, което пък може да я накара да си спомни доста вълнуващи неща. Творческият директор на Remember Me Жан-Максим Морис ни дава повече подробности за това какво можем да очакваме от героите в този научно-фантастичен трилър.

PSM: До момента демо клиповете на Remember Me изглеждат доста екшън ориентирани. Това ли е основната част от геймплея, която играчите могат да очакват?

Ж-М М: Remember Me е подчинена най-вече на историята и на линейното
развитие на сюжета. Това беше съзнателен избор, който направихме в
началото. Искаме да запазим колкото се може по-голям контрол над случващото се и над емоциите, през които ще преминат геймърите. Като жанр става въпрос за екшън приключение от трето лице, в което 50 процента са чисти битки - обикновени врагове, босове и преследвания - а останалите са приключение, в което влизате в човешките мозъци, изплъзвате се от враговете и т.н. Геймплей механиките са разнообразни, но се съчетават добре заедно.

PSM: В последно време видяхме доста киберпънк игри. Къде е мястото на вашият проект?

Ж-М М: И тук киберпънкът е основната движеща сила зад нашата история.
Годината е 2084-та, което определено бе повлияно от Джордж Оруел и неговия роман "1984". Смятаме, че до 2084 г. може да се появи нова форма на контрол. Дори и в момента хората губят контрола над голяма част от личните си данни. Правителствата знаят кои сте, с кого сте свързани, къде отивате, какви са вашите политически и религиозни убеждения, каква музика слушате и т.н. Дори реално няма нужда някой да ви следи, защото вашият GPS и смартфон сами ви издават. Докато си мислите, че сте свободни, всъщност вие сте ваш собствен пазач. Това, което е по-страшно не е самата технология, а фактът, че прекалено малко хора обръщат внимание на това, което става.

Всичко това представлява една доста вълнуваща тема за дискусия и ако
играчите се замислят за момент какво се случва с тяхната лична информация, значи сме постигнали нещо. Определено се влияем от романите на Филип К. Дик. Той е най-големият авторитет в света на модерната научна фантастика.

PSM: Защо решихте, че трябва да карате играчите да се замислят? Та нали най-популярните игри изобщо са онези, в които просто стреляте наред?

Ж-М М: А защо не? Видео игрите са разнообразни, но си остават един от най-силните начини за внушение изобщо. А това само ще се увеличава занапред. Просто искаме да правим нещата по различен начин. Гейм индустрията е залята от стереотипи и играчите свикват да виждат едни и същи герои. От друга страна нашата главна героиня е жена, при това от смесен произход, а сексуалната й ориентация също е интересна. Тя върши мистериозни неща, краде спомени, но убива едва няколко души. В играта пък практически няма кръв. Направихме всичко това, защото искахме да покажем, че е възможно да създадеш оригинален екшън с готина главна героиня без той задължително да е пълен с насилие.

Remember Me излиза на 7 юни за PC, PS3 и XBOX360. 

 
системни изисквания
-
напиши коментар
 

748 мнения
профил »
rosniak каза на 08.05.2013, 18:30 ?. :

Звучи доста интересно и новаторско. Ще я видим като излезе, а така като гледам май и ще се купува.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 08.05.2013, 20:36 ?. :

Това ще е една доста посредствена игра, помнете ми думата. Ще си говорим пак като излезе ревюто на ПЦМания за нея.

С интерес очаквам отзивите на масовия геймър и продажбите. Също така - и недоволството на Капкон от масовия геймър и продажбите, в този ред на мисли.

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 09.05.2013, 11:47 ?. :
Редактиран на 09.05.2013, 11:48 ?.

Аз също съм скептичен понеже не са показали кой знае какво и заради неприятната тенденция в последно време игрите да са посредствени. А те Капком, че ще мрънкат туй си е ясно. В наши дни е на мода дивелпърите да изяждат парите на инвеститора, да проспиват работният ден и на края на дедлайнът да обвинят потребителя и пиратството за собственият си провал - модерна икономика =)

1 мнения
профил »
Nuclear Rabbit каза на 13.12.2013, 10:18 ?. :

А пък то взе че се оказа, че Remember me е уникална игра! УНИКАЛНА!!!

748 мнения
профил »
rosniak каза на 09.05.2013, 07:17 ?. :

Хайде нека излезе и я изиграем пък тогава ще видим каква ще бъде оценката.

32 мнения
профил »
LethianDream каза на 09.05.2013, 08:38 ?. :

Чакам играта с нескрит интерес, първо ще я пробвам на PC, след което по всяка вероятност ще си я купя за PS3. Колега Дракон, при цялото ми уважение към теб като един от малкото, пишещи смислени коментари, ще си позволя рязко и открито да не се съглася с теб. За мен като почитател на екшъна в трето лице, очаквам тази игра да бъде образец в жанра като Лара Крофт и Макс Пейн. В крайна сметка всеки си има предпочитания, но няма нужда да се плюе предварително по едно заглавие, което има всички шансове ако не да е GOTY, то поне да ни предложи интересна история и много часове с главната героиня. :)

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 09.05.2013, 15:16 ?. :

Колега, вероятно изобщо не си ме виждал да плюя по дадена игра, щом приемаш сдържаната ми предварителна оценка за "плюене". :)

Освен това, забележи - ти имаш "очаквания" за играта, аз имам мнение. Твоето мнение е предварително позитивно, моето - предварително негативно. Ти се надяваш това да е хит, аз се съмнявам, че ще е хит. Ти си недоволен, че аз недоволствам в аванс; аз бих могъл да се зачудя - защо, след като ти самият си надъхан - също в аванс. :)

В най-добрия случай двамата с теб интерпретираме едно и също чуто и видяно от играта, пречупвайки го през призмата на личните си разбирания. Кой е бил по-близко до истината ще разберем до седмица след излизането на играта. Съгласен?




32 мнения
профил »
LethianDream каза на 10.05.2013, 09:23 ?. :

Идеята е, че едно и също нещо може да е добро за един (например за мен, защото играя много екшъни от 3 лице) и лошо за друг (доколкото съм чел по коментарите предпочиташ основно стратегии- или се лъжа?). Примерно много исках да играя една GTA4, която я сцепиха от положителни оценки. Каква беше изненадата ми, когато започнах играта и ..тя не ме затрогна хич. Добре, че не си я бях купил, а един приятел ми я даде..
Ще изчакам да излезе, ще я тествам и ще си проличи дали ми харесва или не. Надявам се повечето геймъри да постъпят по този начин, а не да се доверяват на оценки на критиката и прочие.
Пак казвам- нищо лично спрямо теб, дори бих казал, че следя твоите коментари с интерес, защото имаш deep knowledge за гейминг сцената.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 10.05.2013, 17:36 ?. :

Не се притеснявай, през ум не ми е минало да приемам нашата дискусия на лично ниво. Просто си споделяме/защитаваме личните позиции.

Разбирам идеята ти, че нещо, което е добро за един може да е лошо за друг, но не това беше моята първоначална позиция. То... да казвам, че на мен тази игра няма да ми хареса е безсмислено - не вярвам някой да дава пукната пара какво ми харесва на мен и какво не. :)

В първия коментар споделих, че според наблюденията ми тази игра като цяло няма да е толкова успешна, колкото се надяват създателите и и колкото се очаква от нея. Не че на мен няма да ми допадне. Затова и те репликирах - защото измести фокуса на моите думи.

Но, да, в личен план важи правилото дали на човека си му харесва дадена геймка, с това съм съгласен. Както Гоблина каза - какво му пука, че критиката не одобрила DmC и RE6, щом той им се кефи.


466 мнения
профил »
Ronaldo9 каза на 09.05.2013, 14:24 ?. :

Четох няколко превюта и всичките бяха положителни.Това разбира се не е критерий,но ще изчакам преди да давам оценки.Аз се надявам да излезе силно заглавие.Една от малкото игри,които имат добри идеи.

11 мнения
профил »
DearFear каза на 09.05.2013, 14:36 ?. :

Tova koeto vidqh ot gameplay-q po razni klipove beshe ot4aivashto. Dialoga e ujasen, vse edno gledam star aziatski film(ama ot nai-starite). Bitkite sa izklu4itelno lesni, combotata sa op a AI-to ne struva(seriozno prosto si stoi tam kato boksova krusha, nikakvo predizvikatelstovo ne davat). Animaciite za dvijenie sa darveni i ne estestveni. Osven viziqta, ozvu4enieto i zadnika na geroinqta nqma drugi plusove.
Rabira se tova e mnenieto mi sled kato samo sam gledal gameplay ot igrata, ako nqkoi ne e saglasen si e svoboden da ne e saglasen


PS
Sorry ama sam na rabota i krilica nema

1296 мнения
профил »
hyper' каза на 09.05.2013, 16:10 ?. :

Кирилица има вградена във всеки Windows.

1335 мнения
профил »
sollider каза на 10.05.2013, 08:49 ?. :
Редактиран на 10.05.2013, 17:04 ?.

Aми ако е на Mac? xD Плюс това критиката му е градивна, но все пак впечатления от трейлъри и геймплей клипове не са определящи за цялата версия на играта. Ще видим какво представлява след месец.

2755 мнения
профил »
Zlob каза на 09.05.2013, 19:45 ?. :

Идея,героиня,атмосфера-всичко това ми харесва.Но не мога да не се съглася че самият трейлър,който гоблина е постнал си е посредствен.Затова може да се каже че всичко е "work in progress" и крайният резултат може да е съвсем различен.Аз също имам очаквания към тази игра след първите информации за нея.Ще видим какво ще сготвят от Capcom.

445 мнения
профил »
goblin каза на 10.05.2013, 10:33 ?. :

Че то ако махнеш външните продукции Capcom имат точно едно РС заглавие в последните години - RE6 която излезе наскоро и е много далеч от определението "буламач" ;)

98 мнения
профил »
Stormheim каза на 20.05.2013, 10:54 ?. :

"..която Capcom ще даде на западно студио."
Нещо си се объркАл, Цеков. Проекта и правата зад него са си на французите, Капком нищо няма да им дават, а ще ги издават.

offtopic: Любопитен съм изключително дървения философ VK_ колко ли игри си е купил през живота.

445 мнения
профил »
goblin каза на 09.06.2013, 17:17 ?. :
Редактиран на 09.06.2013, 17:22 ?.

Определено това е най-противоречиво приетото заглавие от доста време насам.Оценките на критиката варират от 40 до 95/100, а на юзърите от култов шедъовър до тотален боклук. Ще се опитам нашироко да направя сравнително безпристрастно ревю (макар че за мен като изживяване тя затъмни и Dishonored и Bioshock) и да дам добра представа за играта без да спойлвам

Remember me (с първоначално заглавие Adrift) е първа игра на френското студио Dontnod (в което има и 3-ма българи) и след доста неуспешни опити да намерят разпространител сполучват с Капком. Японците виждат потенциала в заглавието и го финансират абстрахирайки се от опасенията на останалите: brawler (тупалките) вече не са особено поулярни (например God of War 4 продаде само 700 000), женски главен герой неминуемо ще доведе да сравнения с TR и съпоставката на едрогърдата кака Лара и клъощава мулатка няма да е добър рекламен ход и т. н.

Исторята се развива в пост-апокалиптичен Нео-Париж през 2084 - свят в който хората са решили проблема с изхранването, всичко се върши от роботи (дори мед-станциите ползват нано-роботи които възстановяват повредени тъкани) и всички имат Директен Неврален Имплант позволчващ контрол дори над спомените, но светът е раздиран от катаклизми поради глобалното затопляне и разрушен от граждански войни. Това е една тъжна, но и красива история в течение на която се потапяме в свят и общество разкривани в голяма дълбочина и от самите разговори, и от документите които намираме. Героинята Нилин е most wanted в Нео-Париж и е спасена от Бастилията от загадъчният Едж малко преди да изтрият и последните и спомени. В течение за историята след неочаквани обрати тя научава цялата истина за себе си, семейството си и света, като темата е 'пътят към ада е постлан с добри намерения', но краят носи със себе си лъч светлина в края на тунела.
Това се поднася доста кинематографично и оставя усещането че се намираш в много силен филм направен в традициите на фрнското кино, цената е че за постигане на това играта е изключително линейна, а и за привикналите към холивудските продукции действието е мудно и безинтересно.

Визията на моменти е зашеметяваща и направо не е за вярване че е правена с UE3 под DX9 на 32 бита.Закритите пространства визуално напомнят Mirror's Edge, но при откритите и особено при панормен изглед артът е за 11/10. Моделите на НПС-тата са леко грубовати, но да не забравяме че играта е правена от 3 дузини хора с бюджет съпоставим с Metro Last Light.

Озвучаване - музиката е убийствена, войс-ектингът поражда разногласия: за мен това че повечето герои са с повече или по-малко забележим френски акцент, а Олга с руски е умело подсилване на атмосферата, но според критиците акцентът дразни доста от геймърите.

Камера и контрол: както при всички игри в трето лице има проблеми ако си плътно до стена, но като цяло горе-долу е ОК, пък и геймърите с опит в 3rd person инстиктивно знаят как да не се завират по ъглите ;). Контролите са много оптостени и се поддържа 5-бутонка. Препоръчвам среден бутон за екшън, 4 за прицелване и 5 за додж/скок. Така остават само WASD за 8-те посоки и имаме перфектен контрол - а и на нормална клавиатура ако доджа е на клавиш няма да можеш да го изпълниш диагонално.

Геймплей: да разгледаме основните 5 компонента, които се редуват за да не стане бързо еднообразно

- платформинг: имплантът на Нилин автоматично маркира най-близките ръбове за които тя може да се хване ако се движи по-пътя към поставената и задача. От една страна това премахва елемента на търсене, но при положение че обикновенно падане от небостъргач е нездравословно, а само един от 3 первази, тръби и т. н. са интерактивни спестява безкрайни рестарти от последния чекпойнт. Вместо това се търси ефект с необходимостта части от паркура да се минават на скорост, с тайминг или с решаване на пъзъл. Все пак тази част оставя леко чувство за постност при неизбежното сравнение с Uncharted.

- експлор: основната мисия е доста линейна, но с напредването се налага да се решават все по-сложни пъзъли включващи заобикалящата среда и новопридобитите умения. Истинският експлор идва от търсенето на различните collecribles - общо 135. Категорията документи е най-лесната обикновенно лежат в близост до основния маршут само човек трябва да се оглежда без да ръшва. Събирането на бустове за Фокус и НР е необходимост, но намирането им е като мини пъзъл. Всеки от тях е подсказан от дисплей по пътя близо до местонахождението им, но достигането им често е неочевидно - например скок от ръб към място недостъпно за камерата (но посказано от анимацията на Нилин), задействане на механизъм в другия край на картата, катерене по немаркирани первази и др. Третият вид са робобръмбарите (Scaramech) които или са на видно място но далеч и което погледът лесно може да игнорира, или зад интерактивен елемент или наистина добре скрити, но пък в близост до пътя така че да сe чуе специфичният им тракащо-пиукаш звук когато си в близост. Те пък нося по 200 ХР с което по-бързо се научават нови техники

- промяна на спомени: има 4 такива сцени. Това са няколкоминутни филмчета в които можеш да повлияеш на 6 различни детайла в комбинации. Промените водят до различни развръзки и трябва да постигнеш желаната. Някои са влюбени в играта заради тях и ги преиграват с часове, други (има и такова малцинство ;) ) ги намират за досадни

- битки с босове - много добре изпипани. Нищо не се решава с груба сила, а с правилен подбор на супер умения и множество доджвания, като всяка битка завършва с QТЕ. С част от босовете се сблъскваш отново следващите нива като минибосове в по-силен вариант

- комбат: основата е взета от Батман Аркам серията, но понеже играта не го обяснява (за разлика от всичко друго), ще се спра по-подробно на темата. Ако не си падате по тупалките, но ви интригуват останалите елементи в играта се препоръчва минималната трудност. Тъй като битките стават наистина интересни чаак на Memory Hunter (Hard) опсанието ще е за този режим

-- Нилин започва със 100 ХР които напълно апгрейднати стигат 200. За сравнение нормалните атаки и причиняват 40 dmg, а повечето специални 80. Противниците започават с мижави 100 но в течение на играта се вдигат на 200/400/600/800 в зависимост от типа, а на NG+ най елементарните 'скоклъовци' започват от 400. Атаките на Нилин са за 10 и за да не се получават монотонни битки с damage sponges стигаш до КОМБО системата
-- налични са 4 комбота - започва се с 3-hit и постепенно се отключват нови като 4-тото е от 8 удара. Те са фиксирани поредици от юмруци и ритници, като в Combo Lab се избират техниките (Pressens) в тях - като всяка техника визуално е различна. Техниките са 4 вида: Power усилват атаката и игнорират блок, Regen влиза в контакт с нанороботчетата в противника и чрез тях възстановява здравето, Cooldown съкращават презареждането на спезиалните умения, а Chain копира свойствата на предната техника и я усилват. Колкото по-дълга серия се реализира толкова по-голям е бонуса. Например 6-хит Power+Chain комбо е за 800 като само 6-тия удар е за 300, а с 5-хита сваляш за около 15 сек 3-4 минутни куулдауни до 0. 6/7/8 комбо носи 20/30/50 ХР което се използва за отключване на нови техники
-- супер умения (S-Pressens) специални умения които са аткивират срещу 1 'Фокус'и навизат в презареждане от 2 да 4 мин. Фокусът се трупа нанасяйки удари и получавайки такива. След всички апгрейди може да стигне до 4 единици. Тези умения са мощни тактически средства и необходимост при отделните битки с босове.
-- Spammer - умението да се стреля с информационни потоци увреждащи роботи, и свалящо 'скоклъовци' от стените. С различните му режими е важна част от пъзълите във втората половина на играта.
-- доджване - ключово умение. Освен за отбягване на удари (но не спасява ако минеш през специална атака) е необходимо и при дълго комбо. Необходимо е когато вкараш удар да пласираш следващия, но обикновенно след 3-хит спешно трябва да се спасяваш от нечия атака. Тук на помощ идва специална форма на додж - в посока през противника с акробатично премятане комбото временно е замразено и можеш да го довършиш без брейк
-- с типично за играта внимамие към детайлите, противник в момента на атака има червена удивителна над главата си, в триъгълник ако е специална, в кръг със стрелка ако е извън полезрението
-- противници - общо 14 вида без да броим босовете, с напредване в играта идват във все по-гадни комбинации и на Хард битките постепенно стават доста тактически.

Технически играта е почти без бъгове и върви изключително гладко на РС

Оценка няма да дам, лично за мен е най-силното заглавие от поне година, но пък гледни точки най различни. За справка Edge и дадоха 8, а IGN които обикновенно са с оценки с по 2 по-високи - 5 и нещо ;). Юзър скор - http://www.metacritic.com/game/pc/remember-me/use r-reviews?sort-by=date&num_items=100 - но да се има в предид че играта излезе на 4-ти, а на 3-ти вечерта вече беше с 1.6 от една десятка и над 20 нули от 'феновете' на DmC и RE ;)
Опитах се да дам обективна информация за играта, пък който прецени че си заслужава пробата - дано му хареса.

202 мнения
профил »
Avempartha каза на 14.06.2013, 20:19 ?. :

Прекрасно ревю за играта. PCmania може чисто и просто да го копира като статия. Лично на мен играта ми хареса много. Превъртях я почти на един дъх и имам само една забележка - трябваше да има повече сцени на открито и през деня, защото именно там се разкриваше истинската красота (чисто визуалната) на играта.

4 мнения
профил »
seazar каза на 31.01.2014, 12:30 ?. :

+1
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Remember Me

новини:
Remember Me бе една приятна изненада, но продължение на футуристичното екшън приключение по всяка вероятност няма да има.
Дойде моментът да видим и екшън приключението Remember Me, в което френското студио Dontnod ще ни пренесе в един изкривен и опасен Париж на бъдещето.
Capcom обяви минималните и препоръчителните изисквания, на които вашият компютър трябва да отговаря, за да се впуснете в това sci-fi приключение в Париж.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Watch_Dogs - видео ревю 149
Star Wars: The Force Unleashed II 125
Tomb Raider 103
The First Templar 91
Assassin's Creed: Revelations 90
Darksiders 2 87
Assassin's Creed 2 81
Grand Theft Auto V - Втори поглед 80
Prince of Persia: The Forgotten Sands 80
Assassin's Creed III 80