Remember Me

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Remember Me се очертава като една доста интересно sci-fi заглавие и
поредната игра, която Capcom ще даде на западно студио. В случая това са французите от Dontnod Entertainment, а фактът че студиото е базирано в Париж донякъде обяснява защо и действието в играта се развива именно във френската столица.

Главната героиня в Remember Me e се нарича Nilin и има необикновената мисия да събира чужди спомени от жителите на мегаполиса. Годината е 2084 и докато изпълнява своите мисии Nilin ще трябва да върне и собствената си памет, което пък може да я накара да си спомни доста вълнуващи неща. Творческият директор на Remember Me Жан-Максим Морис ни дава повече подробности за това какво можем да очакваме от героите в този научно-фантастичен трилър.

PSM: До момента демо клиповете на Remember Me изглеждат доста екшън ориентирани. Това ли е основната част от геймплея, която играчите могат да очакват?

Ж-М М: Remember Me е подчинена най-вече на историята и на линейното
развитие на сюжета. Това беше съзнателен избор, който направихме в
началото. Искаме да запазим колкото се може по-голям контрол над случващото се и над емоциите, през които ще преминат геймърите. Като жанр става въпрос за екшън приключение от трето лице, в което 50 процента са чисти битки – обикновени врагове, босове и преследвания – а останалите са приключение, в което влизате в човешките мозъци, изплъзвате се от враговете и т.н. Геймплей механиките са разнообразни, но се съчетават добре заедно.

PSM: В последно време видяхме доста киберпънк игри. Къде е мястото на вашият проект?

Ж-М М: И тук киберпънкът е основната движеща сила зад нашата история.
Годината е 2084-та, което определено бе повлияно от Джордж Оруел и неговия роман “1984”. Смятаме, че до 2084 г. може да се появи нова форма на контрол. Дори и в момента хората губят контрола над голяма част от личните си данни. Правителствата знаят кои сте, с кого сте свързани, къде отивате, какви са вашите политически и религиозни убеждения, каква музика слушате и т.н. Дори реално няма нужда някой да ви следи, защото вашият GPS и смартфон сами ви издават. Докато си мислите, че сте свободни, всъщност вие сте ваш собствен пазач. Това, което е по-страшно не е самата технология, а фактът, че прекалено малко хора обръщат внимание на това, което става.

Всичко това представлява една доста вълнуваща тема за дискусия и ако
играчите се замислят за момент какво се случва с тяхната лична информация, значи сме постигнали нещо. Определено се влияем от романите на Филип К. Дик. Той е най-големият авторитет в света на модерната научна фантастика.

PSM: Защо решихте, че трябва да карате играчите да се замислят? Та нали най-популярните игри изобщо са онези, в които просто стреляте наред?

Ж-М М: А защо не? Видео игрите са разнообразни, но си остават един от най-силните начини за внушение изобщо. А това само ще се увеличава занапред. Просто искаме да правим нещата по различен начин. Гейм индустрията е залята от стереотипи и играчите свикват да виждат едни и същи герои. От друга страна нашата главна героиня е жена, при това от смесен произход, а сексуалната й ориентация също е интересна. Тя върши мистериозни неща, краде спомени, но убива едва няколко души. В играта пък практически няма кръв. Направихме всичко това, защото искахме да покажем, че е възможно да създадеш оригинален екшън с готина главна героиня без той задължително да е пълен с насилие.

Remember Me излиза на 7 юни за PC, PS3 и XBOX360.

Автор: PlayStation Magazine; превод – Иво Цеков