facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Red Faction: Armageddon
Ревю | 09.06.2011 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Volition
Издател:
THQ
Жанр:
Екшън от трето лице
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Динамичен и забавен по детски геймплей

Разнообразен арсенал от интересни оръжия

Перфектна игра за летния сезон

Линейният характер дава повече фокус..

минуси

... но със сигурност няма да се хареса на всички

Историята и героите са безлични

Подземията могат да бъдат наистина клаустрофобични

Откакто първата игра от нея се появи в точно преди десет години, поредицата Red Faction се превърна в умерено успешна серия, разпростряла се на цели 7 платформи. Поредната част от нея Red Faction: Armageddon обаче реши да скъса с някои от традиционните елементи, характеризиращи предните игри и да поеме в относително нова посока. Дали това е успешно решение, зависи най-вече от индивидуалните вкусове на геймърите, но със своя забавен сякаш по детски геймплей, Armageddon е приятна игра, с която може да разнообразите скучноватите лечни месеци.

За честта на един род

Ако някога сте играли на заглавие от серията, значи несъмнено сте наясно с факта, че живот на Червената планета не само има, но при това тя е едно доста опасно място, където е еднакво възможно да попаднете както под някоя ненавременно срутваща се сграда, така и под прицела на тираничните войници на Earth Defense Force. Някогашните съюзници на потиснатите работници се превърнаха във враждебна сила, с която Алек Мейсън успя да се справи по време на събитията от RF: Guerilla. Сега играта отново ни предлага поглед към рода Мейсън, но вече две поколение по-напред във времето.

Този път главният герой в Armageddon е внука на Алек Дариъс, който е един от малцината авантюристи, достатъчно смели, че да рискуват да излязат на повърхността на планетата. Причината за това не е внезапна епидемия от мързел, обхванала населението, е факта, че Марс се е превърнал в смъртоносен коктейл от бури и други природни бедствия. Този катаклизъм, принудил хората да търсят убежище под земята е свързан с избухването на едно огромно съоръжение за трансформация, докарано от Земята. Вина за това има и самия Дариус или поне такова е убеждението у неговите съграждани…

Тук е мястото да отбележим, че подобно на второкачествен научнофантастичен филм, историята в RF: Armageddon е точно толкова, че да дава някакво оправдание за това да не изключите звука и субтитрите, за да не ви разсейват излишно. Глуповати реплики и безлични персонажи (както като визия, така и като озвучение) се срещат под път и над път и при все, че това не е фатално, личи си, че парите, дадени за сценарий е можело да бъдат похарчени на друго място с по-голям успех. Всъщност постната история не е изненадваща, предвид продължаващото партньорство на THQ със SyFy Games. Всеки, който е имал съмнителното щастие да гледа някой от филмите, пускани от компанията-майка SyFy, знае за какво става въпрос. Единствено диалозите могат да ви накарат да се усмихнете от време на време, като главен виновник за това е компютърният интелект, който помага на Дариус.

Смяна на концепцията

Неписано правило в живота на всяка една по-дълга поредица е, че в един момент идва време, когато трябва да се направи промяна в нейната фундаментална концепция. За добро или лошо. Новата ХСОМ игра например ще бъде шутър, а не стратегия, а следващият Resident Evil ще наблегне на отборния екшън вместо на традиционните сървайвъл хорър елементи. При Red Faction промяната може и да не е толкова фундаментална, но все пак е налице в четвъртата част от серията.

Както вероятно вече сте се досетили, става въпрос за дизайна на нивата. Предните игри бяха известни с отворения си свят, който позволяваше на геймърите да се придвижват свободно и да променят градоустройствения план на произволно избрани части от Марс, което безспорно придаваше известна доза колорит на играта.

За сметка на това Armageddon изоставя широките отворени простори и вкарва действието – съвсем буквално, при това – в тунел. Линеен геймплей за сметка на отворен свят? Ясно е, че тук феновете ще се разделят на два лагера и в този на недоволните ще има доста гръмогласни критици. Истината е, че тук попадаме в класическа за всеки гейм журналист дилема – време е за субективност. На мен лично тази идея ми харесва. Въпреки че не е нищо особено, историята дава някакъв фокус и ни кара да знаем къде точно се намираме и какво се иска от нас във всеки един момент.

Естествено, проблемите на линейния дизайн не са пропуснали и играта на Volition. Тъй като огромната част от действието се развива под земята, мястото за маневриране в тесните коридори е доста ограничено. Дизайнерите са направили някое и друго разклонение, което да разсейва постепенно зараждащото се чувство за клаустрофобия, но пътят ви е предварително начертан във всеки един момент. Единствената причина да се отклоните от него е, за да събирате муниции и salvage, който се използва за ъпгрейди в определените станции. Честно казано, това събиране леко дразни, защото преди да напуснете някаква част от картата се налага да надникнете зад всеки един ъгъл, покрив и задънен тунел, ако искате да намерите всичко, разхвърляно наоколо.

На свой ред тунелите понякога могат да бъдат доста тъмни, така че да не виждате практически нищо, освен малка ивица осветено пространство пред вас. Играта не е хорър или нещо подобно, така че тази тъмница не е нито нужна, нито страшна, а просто дразни. А ако очаквате да покарате някое от бъгитата от Guerilla, ще останете разочаровани. За сметка на това Armageddon предлага няколко доста тромави, но много мощни машинарии, които може да контролирате на моменти. 

Дариус е доста пъргав и може да скача, кляка и прави акробатични скокове, но създателите му са го осакатили по отношение на намирането на укритие. Казано на геймърски език, система за прикритие в играта няма. Това не е фатално, но представете си колко готино би било да влезете в престрелка с група врагове, укрили се добре зад нещо, само за да запратите въпросната структура във въздуха с един изстрел. За щастие повечето битки се водят в доста широки пространства, а извънземните са доста пъргави и се движат непрекъснато, така че прикритие тук не е нужно. 

Има ли го, значи може да се руши

Няма съмнение, че сред модерните игри Battlefield поредицата е тази, която сякаш най-често се свързва с деструктивните възможности, които се предлагат на играчите. Въпреки това не трябва да забравяме, че именно игрите с марка Red Faction се превърнаха в едни от пионерите на виртуалното разрушение. И тук това важи с пълна сила, благодарение на осъвременения Geo-Mod 2.5 енджин.

Без разрушението и оръжията Armageddon щеше наистина да бъде посредствена игра, но за щастие има цял арсенал, който да се погрижи винаги да имате с какво да се забавлявате. Като всяка екшън игра, и тук може да откриете стандартни оръжия като пистолети и помпи, но истинското удоволствие идва когато посегнете към някое от по-фантастичните изобретения като Arc Welder, Plasma Cannon, Singularity Cannon, Nano Rifle и новия потенциален фаворит в лицето на Magnet Gun. Последният е доста оригинално хрумване, което вместо муниции използва... ами, магнити. Той изстрелва последователно два магнита, които по законите на физиката веднага се събират. В резултат може да използвате Magnet Gun почти във всеки един момент и върху всичко в играта – от постройки и околна среда до групи врагове, което създава усещане, леко наподобяващо това в Bulletstorm. Мой личен фаворит обаче е Singularity cannon, с чиято помощ може да образувате мини черна дупка, засмукваща всичко в обсега й. Любопитно е, че в играта присъства и добре познатия ни чук от Guerilla, но на фона на останалите далекобойни оръжия той просто бледнее и вероятно почти няма да се сещате за него. 

Nano Forge е другият елемент, който придава интензивен характер на сраженията в играта. Той може да се ъпгрейдва в четири отделни насоки: Impact, Shockwave, Shell и Berserk. Shell например дава допълнителна защита на Мейсън, а Berserk пък усилва временно мощността на оръжията. На свой ред Impact дава възможност за ударна вълна към враговете.  Другата важна характеристика е възможността да използвате Nano Forge за възстановяване на разрушени повърхности. Това е интересно хрумване, което всъщност поставя ударението върху строенето, а не разрушаването. Не че по този начин се разкриват невероятни възможности, тъй като винаги става въпрос за конструкции, които играта иска от вас да оправите, но все пак е интересно. Хубавото е, че всички промени стават в реално време, така че например ако използвате nano rifle (мощна пушка, която буквално изпепелява врагове и конструкции) в дадено помещение, доста вероятно е след това подът и стените да са пълни с дупки, които трябва незабавно да оправите, ако не искате да паднете няколко етажа надолу.

Със студена бира и мишка в ръка

Red Faction: Armageddon е типичната лятна игра. Тя съдържа доста екшън, сполучливо виртуално разрушение, богат арсенал от забавни оръжия и възможности за ъпгрейд, както и слабичка история и линеен дизайн. Без въпросните оръжия играта вероятно нямаше да издържи на критиката, но сега трябва да признаем, че момчетата от Volition са се постарали. На нормална трудност Armageddon моге да бъде изиграна за около седем часа, последният от които става доста монотонна касапница, чийто край със сигурност ще приветствате. Всичко това прави RF: Armageddon малко над средното ниво, благодарение на по детски забавния геймплей и неподправеното разрушително удоволствие. Но пък и самата игра вероятно няма други претенции. Затова грабвайте чука и почвайте – недрата на Марс няма да се разрушат сами! 

 
системни изисквания
OS: Win XP, Vista, 7; CPU: Intel Core 2 Duo или AMD Athlon X2; 2 GB RAM; видео: GeForce 88xx или AMD Radeon HD 30xx с поддръжка на Pixel Shader 3.0
напиши коментар
 

473 мнения
профил »
nomadspy каза на 10.06.2011, 12:27 ?. :

Искаме видео ревюта PCMania !Знаем,че можете !Вие сте The Best !!!

776 мнения
профил »
BaronZlovon каза на 10.06.2011, 14:12 ?. :

+1

1716 мнения
профил »
Danivanov каза на 10.06.2011, 14:50 ?. :

+1

671 мнения
профил »
the_presator каза на 10.06.2011, 18:12 ?. :

+1

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 10.06.2011, 19:17 ?. :

+1

24 мнения
профил »
AllahAkbar каза на 10.06.2011, 19:20 ?. :

+2

77 мнения
профил »
Ulfgar каза на 11.06.2011, 00:01 ?. :

+3

120 мнения
профил »
daninini каза на 11.06.2011, 07:21 ?. :

Хах, и на тях няма да има правописни грешки, както сега във всяко ревю.

42 мнения
профил »
Nomad519 каза на 13.06.2011, 18:30 ?. :

+1

227 мнения
профил »
Brakedown3 каза на 19.06.2011, 18:36 ?. :

+1

261 мнения
профил »
CheGuevara каза на 21.06.2011, 15:02 ?. :

+ 1000000000000000000000000000000000000000
айде бе ПЦ мания феновете скандират
„ВИДЕО ВИДЕО ВИДЕО РЕВЮ !!!“

126 мнения
профил »
Hamilton каза на 22.06.2011, 21:03 ?. :

+1

261 мнения
профил »
bo6kata каза на 10.07.2011, 15:56 ?. :

+1

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 10.06.2011, 12:32 ?. :

Мен ме интересува физичния енджин, престрелките и графиката подобрени ли са? Става дума в мината част точно тези неща много ме кефиха, и ако тук е подобрено това задължително бих я изиграл играта.

1 мнения
профил »
ime каза на 10.06.2011, 13:09 ?. :

OMG iddqd ти от коя планета си бе?

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 10.06.2011, 16:50 ?. :

Е от Марс много ясно! Иначе за кво да питам за тази игра.

151 мнения
профил »
just_gamer каза на 10.06.2011, 21:01 ?. :

Купи си играта и ще разбереш бе нещастник !!!

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 10.06.2011, 22:05 ?. :

Доста по-лесно ще разбера като я изтегля бе щастливец. Или си малоумен и неможе д се сетиш баси балъка

56 мнения
профил »
explod каза на 10.06.2011, 12:41 ?. :
Редактиран на 11.06.2011, 07:42 ?.

Ще има ли ревю на Hunted: the Demon's Forge?

30 мнения
профил »
dubwise_warrior каза на 10.06.2011, 19:11 ?. :

и аз тва щях да питам, играта е излязла пред 1 седмица ...

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 10.06.2011, 22:21 ?. :

Да доста е бесна

188 мнения
профил »
Spook4o каза на 18.07.2011, 11:19 ?. :

Hunted: The Demon's Forge е неграмотна игра ...

1220 мнения
профил »
vasito каза на 10.06.2011, 13:02 ?. :

Kво е тва бе? Виждам една две новини за ред факшън и оп вече излезла

250 мнения
профил »
Little_Nicky каза на 10.06.2011, 13:14 ?. :

Doom 3 с чукове... Fail...

174 мнения
профил »
t3h_MaSt3r каза на 10.06.2011, 18:31 ?. :

Съгласен съм с тебе, въпреки че на мен ми напомня повече на Warhamer 40k: Имаш едновременно бластери и чукове, носиш power armor които ти пази тялото, но шлем не носиш точно като в 40к, всъщност дори култистите много ми приличаха на chaos marines защото бронята им беше рогата и шарена. Общо взето прилича много на новата 40к Space marine, която ще излиза скоро.

332 мнения
профил »
Tranquil каза на 10.06.2011, 13:31 ?. :

Скука. Guerrilla поне даваше свобода да разрушаваш на воля. И тука го има, ама не е толкова забавно. Еднодневка...

355 мнения
профил »
VaL1aKa каза на 10.06.2011, 16:45 ?. :

Интересно как като излезе предишната всички мрън мрън била с отворен свят сега като я направиха линеина пак... Мен лично ми хареса и тази и предишната.

153 мнения
профил »
nephalem каза на 10.06.2011, 18:37 ?. :

Не можах да я играя повече от 2 часа баш защото е линейна и може би защото е изцяло под земята...

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 10.06.2011, 19:18 ?. :

Толкова много игри, а нямам време да ги играя. ;(

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 10.06.2011, 23:16 ?. :

точно така

1107 мнения
профил »
vanmx каза на 11.06.2011, 08:21 ?. :

Първо като видях филмчета от това заглавие си помислих, че ще е фейл спрямо предишното. Обаче щом пак има ЧУК и MASS DESTRUCTION, значи всичко е наред.

942 мнения
профил »
vesko18 каза на 11.06.2011, 20:48 ?. :

Изкефи ме!
End of story!

707 мнения
профил »
sturba каза на 12.06.2011, 04:30 ?. :

Врътнах я преди два дена. Нищо специално, но за едното превъртане си заслужава и е интересна. Определено е по-добра от fail of the king DNF

12 мнения
профил »
MetalGearRex каза на 13.06.2011, 09:22 ?. :

PC Mania авторът явно не е играл първите две игри от поредицата, а само Guerilla, защото твърди, че те били "open world". Такава беше само "Горилата", другите си бяха точно линейни шутъри в (сравнително) затворени пространства.
Мисля да я пробвам тая цъкалка, първият Red Faction ми е една от любимите игри, а Guerilla беше доста добър, макар и малко дълъг, което го направи скучноват накрая.

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 13.06.2011, 10:41 ?. :

Аз вчера я пробвах и мога да кажа че е много яка. Става дума атмосферата е коренно различна от тази в Guerilla не е отворена нали което малко ме разочарова понеже в Gueraillata ме кефеше да влезна в някоя база и да я срина с земята за 2 минути. Тук не е малко по-различно и противниците малко по-ме дразнат понеже войниците не са хора а са някакви като демони с шипове които стрелят с автоматки, ама карай. Разрушенията за сметка на това изглеждат още по-зрелищни и графиката е подобрена, поне за пц. Изумих се когато пуснах играта под дх9 и разрушенията леко циклеха, но когато я пуснеш под дх 11 не смао че изглежда по-яко, ами и движи по-мазно. Не знам какво повече може да иска човек от екшън игра просто това за мен е игра която няма аналог и заслужава по-висока оценка.

130 мнения
профил »
vilza каза на 13.06.2011, 19:36 ?. :

Тая игра я играх на демо от PSN Store , бях решил да си я купя , ама въобще не ми хареса. Ще си взема новото DLC за BLACK OPS .

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 15.06.2011, 12:30 ?. :

аййй

130 мнения
профил »
vilza каза на 13.06.2011, 19:39 ?. :

Пичове , новите игри са FUCKIN'SHIT .

120 мнения
профил »
daninini каза на 29.08.2011, 11:21 ?. :

Колкто предната ред факшън беше яка, толкова тъпа беше тази.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Red Faction: Armageddon

Превю:
По време на E3 2010 THQ показаха кадри от новия марсиански екшън, който се очаква догодина. Концепцията е същата, а Volition правят някои дребни настройки.

новини:
Ново преразглеждане на статуса на играта от далечната 2001 г. е решило, че тя не е "вредна" за младите в страната.
Компанията THQ реши да дръпне шалтера на марсианското разрушение, след като стана ясно, че Armageddon не е успяла да постигне добри финансови резултати.
THQ ще отложи излизането на играта, но кандидатите за виртуално посещение на Марс не трябва да се притесняват, защото забавянето е съвсем кратко.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Red Faction: Guerilla 18
Red Faction: Guerilla 12
Red Faction 2
Red Faction
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Watch_Dogs - видео ревю 149
Star Wars: The Force Unleashed II 125
Tomb Raider 103
The First Templar 91
Assassin's Creed: Revelations 90
Darksiders 2 87
Assassin's Creed 2 81
Assassin's Creed III 80
Grand Theft Auto V - Втори поглед 80
Prince of Persia: The Forgotten Sands 80