Real Myst

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 23 дек. 2000

Eдва ли има някой, който не е чувал за MYST. Навремето, още преди появата на легендарната игра, дузина досадни критици я определиха като красиво слайд шоу или по-скоро като низ от хубави картинки. Буквално седмици след това играта присъстваше на всеки компютър по света и прерастна в невероятна мания. Какво ли предизвиква такъв интерес към нея? Дали официално продадените шест милиона копия /без да се броят пиратските издания/ или фактът, че подобно произведение на изкуството буквално надмина възможностите на тогавашните технологии? Със сигурност мога да кажа само, че суперлативите, които бяха отправени към MYST през всичките тези години от всевъзможни анализатори на пазара на компютърни игри и милиони геймъри, са напълно основателни.

Не знам защо, но точно в този момент се сещам за искричката, която блещука в погледа на всеки фен на STAR WARS, когато се заговори за повторното издаване на култовата трилогия, но вече с обновени спецефекти. Създателите на филма бяха уцелили възможно най-подходящия момент да предложат на феновете “нов прочит на книгата” през погледа на съвременните технологии. И
уцелиха в десетката!

Най-сетне и създателите на MYST от фирмата CYAN решиха, че е настъпил моментът да възродят една легенда и свободно да реализират старите си мечти, без да се съобразяват с ограниченията на стария хардуер. Така те обединиха усилия с японските си колеги от SunSoft и се заловиха здраво за работа. В продължение на около година и половина кипя усилен труд. През това време CYAN успяха да привлекат към себе си или по-точно буквално да погълнат създателите на използвания в играта HEADSPIN-енджин, като превърнат в реалност мечтите на всеки MYST-маниак.
Rand Miller – един от авторите на оригиналната версия на играта – споделя: “MYST си бе чиста игра на зарове. Ние просто не знаехме как хората ще я възприемат. Тя се появи по времето, когато на мода излезе компактдискът. Ние решихме да се възползваме от това, създавайки нещо много интересно за времето си”.

2D-изображенията, невероятните художествени качества на Myst, интригуващият сюжет и сюрреализмът определено спечелиха невероятно много фенове, независимо от скромността на екипа, създал играта, и твърденията, че тя в никакъв случай не е направена от гении. Дори и продължението “RIVEN” с умопомрачителните си пейзажи и находчиви пъзели обаче не успя напълно да задоволи глада на геймърите към повече свобода на действие и интерактивност. Някои от тях дори мечтаеха за версия на играта, създадена с енджина на QUAKE, без дори да се замислят колко налудничава по това време бе тази идея.

Оттогава обаче минаха няколко години и дойде моментът, в който съвсем логично

статичните картинки “оживяха” в римейка Real MYST

точно както всички искаха, точно когато освирепелите за куест-игри интелектуалци бяха обзети от отчаяние поради липса на “материал”.

Въпреки че от създаването на оригинала са изминали повече от 7 години, историята на MYST изглежда все така интригуваща. Странна магическа книга ви пренася на сюрреалистичен запустял остров, където ви предстои нелеката задача да сглобите частите на огромен пъзел, който ще ви помогне да разберете за какво всъщност става въпрос. За да ви разясня историята, ще са ми нужни поне още десетина страници. Като включим и новата част, добавена в играта, REALMYST се превръща в истинско предизвикателство и за тези, които са преминали през първата й версия. Не се усеща дори и най-малък привкус на досада.

Приключвайки Real MYST, мога с радост да кажа, че не се забелязват никакви бъгове, нито пък пропуски и недоизпипани неща. Финалът е прекрасен, освен това е леко променен в сравнение с оригинала. Той определено ще бъде изненада за всички!

Мисля си, че спорът, който изникна около това дали играта не губи от чара си като използва 3D-рендирана графика в реално време, е общо взето излишен. В това са се убедили всички, които до този момент са успели да изиграят поне демото на играта. Real MYST изглежда доста по-внушително от предшественика си без да носи в себе си порока на “новото” и без да спекулира с него.

Музиката на играта

е създадена от небезизвестния Тим Ларкин. Той е работил повече от шест месеца върху нея и е успял да създаде истински шедьовър от Еймбиънт звуци и умопомрачителни музикални пиеси. Особено впечатляваща е музиката в “допълнението” към играта – за радост на истинските MYST-почитатели е създадена нова ера, наречена NEW AGE. В нея са включени нови загадки под формата на изключително оригинални пъзели, над които – уверявам ви – доста ще се мъчите.

Кофти новината в случая е, че ще ви трябва наистина добра машина, за да се насладите пълноценно на играта. Просто си представете, че най-лошите текстури в Real MYST са по-добри и от тези на UNREAL TOURNAMENT да речем! Да, имаме си истински океан, истински дъжд, невероятна архитектура, сложни машинарии и… нужда от изключително бърз процесор, мощен видеоускорител и повечко RAM.

И докато се чудим дали ще има римейк и на RIVEN, идват новините за това, че на пазара ще се появят MYST III: Exile и още една нова игра на CYAN, която е озаглавена MUDPIE. Засега липсва всякаква информация относно този проект, освен че върху играта се работи вече повече от година. В началото на декември на официалния сайт на CYAN (www.cyan.com) ще бъдат публикувани детайли около фабулата и геймплея на MUDPIE.
И така – гасете осветлението, подсигурете се с качествен саунд и се върнете за към едно ново/старо и истинско приключение!

Автор: Роро