Railroad Tycoon II: The Second Century

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Някои може би ще се запитат защо отделяме отново внимание на Railroad Tycoon II, след като това е само expansion pack и след като бяхме написали подробна статия в края на миналата година? Отговорът е елементарен, въпреки че е малко неочакван – защото всъщност този add-on заслужава да бъде истинската игра Railroad Tycoon II в много по-голяма степен, отколкото оригинала! Основната критика към базовата игра бе еднообразието – наистина ресурсите по картите се разпределяха по случаен начин и можехте да садите банани в Москва и да стреляте по бели мечки в Калифорния, но след като сте превъртяли два-три сценария трудно можеше вече нещо да ви изненада. В това отношение RRT II: The 2-nd Sentury предствалява една огромна и много приятна изненада. В играта са предвидени три кампании, всеки от по шест сценария – от началото на Втората Световна Война до средата на шестдесетте години, съвременните няколко години и недалечното бъдеще. Докато не превъртите всички сценарии от дадена кампания не може да продължите по-нанатък, но тук ще ви издам един голям секрет (но при условие да не го казвате на никого!) – можете да изберете някоя карта и веднага да “кликнете” на опцията “resign” – няма да получите “awards”, но компютъра ви зачита сценария за превъртян!

Един от най-интересните за мен епизоди се нарича “Mother Russia” – ще ръководите съветските железници в самото начало на Втората Световна Война. Целта е да загубите колкото се може по-малко територии в първия месец от сраженията и естествено, в никакъв случай да не позволите на германските танкови армии да превземат Москва. Идеята на сценария изглежда проста – цялата карта е разделена на малки области с военна база (депо) във всяка от тях. Трябва да произведете и транспортирате до фронтовите бази достатъчно количества войници (troops), оръжие, муниции и гориво. Ключовата дума е “произведете” – край големите градове ще намерите казарми (barracks) – снабдете ги с храна и… алкохол и ето ви мобилизирани войници; стомана плюс алуминий и каучук дават оръжие и по подобен начин може да произвеждате и муниции. Всеки превозен вагон до фронтовите бази ви дава +1 точка военна сила; същото обаче се прави и от германците – и ако те успеят да получат военно превъзходство, ще загубите съответната област!

Друг военновременен сценарий е защитата на Великобритания – разузнаването е получило сведения, които разкриват плановете на Хитлер да направи сухопътен десант и разполагате само с дванадесет дена, за да натрупате необходимото количество храни, оръжие и гориво във ключовите градове за да имате шанс да отразите германското нашествие. Проблемът е, че дневно може да полагате САМО шест “tiles” релси и няма откъде да се снабдите с допълнителни локомотиви!

В съвременните сценарии например трябва да построите метрото на град Сиатъл – и въпреки че името  на града също започва с буквичката “С”, то няма никой да ви търпи да строите цели тридесет години като в София и крайният резултат да са само три хърбави спирчици!

Сценариите от бъдещето се въртят около огромната GeoCore Power Plant, построена в Испания. Тази действително огромна електроцентрала черпи своята енергия от дълбините на Земята и произвежда достатъчно електроенергия, за да задоволи нуждите на цяла Европа, Близкия Изток и Северна Африка. Един обаче ден терористите от PAH (People against Humanity) успяват да я взривят и разрушат тотално – резултатът е появата на огромна пукнатина в земната кора, която е дълбока много десетки или дори стотици километри. Неимоверни количества вулканична пепел и газове замърсяват атмосферата и последвалият жесток парников ефект разтопява многовековните полярни ледове. Европа, Северна Африка и всички големи американски градове по крайбрежията са разрушени и потъват дълбоко във водата. Вашите цели са да развиете производството и транспортната мрежа в потъналите в глад и хаос оцелели части от Африка, Америка и Антарктика… и да припечелите добри пари, разбира се!

Автор: Генко Велев