facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Prototype 2
Ревю | 30.07.2012 | автор: Филип Станиславов


оценка:
Производител:
Radical Entertainment
Издател:
Activision
Жанр:
Екшън
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

суперсилите на Хелър са забавни

по принцип е по-добра от първата част...

минуси

... но светът е безжизнен, а мисиите - скучни

историята и героите не будят симпатии

на моменти морално остарял дизайн

портът не е много добър технически

Кои са нещата, които правят една open world игра успешна? Това е въпрос, който продължава да занимава дизайнери, геймъри и журналисти и колкото и да изглежда лесен, отговорът му всъщност е доста труден за постигане, особено за първите. Ако трябва да се обединим около едно максимално кратко определение, отвореният свят трябва да възнаграждава играчите за отделеното време, да бъде интересен за изследване, да не се усеща като изкуствено и празно пространство между два чекпойнта и най-важното: да създава разбирането за това, че реагира адекватно на действията на играча.

В Prototype 2 нещата просто не стоят по този начин

Въпреки че имаше своите технически и дизайнерски проблеми, оригиналният Prototype всъщност не беше лоша игра и закономерно очакванията на феновете за продължението бяха, че Radical Entertainment ще успее да доразвие концепцията в положителна насока. В крайна сметка самата идея, заложена в ядрото на играта - мутирал герой със суперсили, вилнеещ в градската джунгла - изглеждаше страхотна. Проблемът е, че междувременно се появиха двете части на InFamous, където студиото Sucker Punсh взе концепцията и я направи такава, каквато всички искаха тя да бъде. Що се отнася до Prototype 2, чиято РС версия се появява цяла година след втората част от приключенията на Коул МакГрат, тя е просто доизпипан и доизгладен вариант на оригинала. Нищо повече. Оставайки настрана тези преди всичко технически подобрения, новата игра изглежда болезнено повтаряща се, ограничена в свободата на действие и нелепа като история и герои.

Хелър. Джеймс Хелър.

Новият герой в Prototype 2 се нарича Джеймс Хелър и изглежда като подобрена версия на Алекс Мърсър от първата част. В първите минути на играта да управляващ Хелър наистина може да бъде интересно. Неговите способности да превръща крайниците си в унищожителни оръжия, да се прехвърля с животинска ловкост от сграда на сграда и да приема облика на враговете си наистина са забавни в кратки дози. Разбира се, с изключение на последното, Коул МакГрат прави всичко останало, при това може би по-добре (все пак Sucker Punch има предимството да познава отлично платформър жанра с поредицата Sly Cooper), но все пак трябва да уважим старанието на Rаdical.

За съжаление акробатиката и бруталните атаки могат да издържи цялата тежест на играта само  до един момент. След това Prototype 2 е преди всичко скучна и еднообразна. Може би част от проблемът се крие в морално остарелия дизайн. Prototype 2 подозрително напомня някоя от open world игрите на последното поколение, където въпреки че са привидно отворени, трите отделни територии (в случая три острова) са разделени от непреодолими бариери под формата на водни масиви. За да се придвижвате в света на играта трябва последователно да отключвате мисия след мисия, маркирани на картата. Редът, в който трябва да правите това е предварително зададен, което до голяма степен убива удоволствието от иначе безспорно готините умения на Хелър. По време на игра няма никакви значими избори, които трябва да правите и нищо не ви кара да симпатизирате на виртуалния си аватар.

Забавна в кратки дози

Колкото и всемогъщ да е Хелър, уменията му са изкуствено ограничени до задължителните нападения над вражески военни бази, разхвърляни по картата или тълпи от противници по улиците. Проблемът е, че след като унищожите една база, след малко нейните обитатели просто се риспоунват, практически занулявайки усилията ви. Отвореният свят на играта не предлага и никаква територия, която реално да завладявате и да установявате контрол над нея, липсват забавни странични куестове, интересни  NPC-та и изследването на виртуалния свят няма да ви възнагради с почти нищо, освен с някои от т.нар. collectibles. Светът на Prototype 2 е скучен, безжизнен и лишен от емоция и напрежение.

Главните мисии обикновено се състоят в това да убиете определен брой от "лошите", докато страничните са прекалено аркадни и ви карат да се съревновавате с приятелите си, без това да има никакво отношение към историята. Историята между отделните мисии е разказана чрез мрачни кътсцени и досадни телефонни разговори, които всъщност не ви казват нищо наистина интересно. Самият Хелър пък е безкрайно несимпатичен и опитите да му се придаде човешко лице, след като преди това е избил стотици врагове са нелепи. Наистина нищо в Prototype 2 не ви кара да се интересувате от сюжета и героите му.

Порт, и то не много добър

Накрая идва и задължителният технически поглед върху нещата, където също има какво да се желае. Конзолните версии на играта се появиха преди месеци и нямаха проблеми, но РС портът изглежда доста противоречив. Изглежда, че играта е доста своенравна в техническо отношение и доста геймъри потвърждават, че имат проблеми с оптимизация, размазани текстури и бъгове, някои от които могат буквално да спрат прогреса в мисията и да ви накарат да започнете отначало. Освен това преходът от геймпад към мишка и клавиатура не е направен по възможно най-изпипания начин.

Сравнена с оригинала, Prototype 2 е относително подобрение, но това всъщност не е никакъв критерий. Историята и героите са скучни, а отвореният свят е подозрително безличен.  В концепцията все още има хляб и играна на кратки периоди, Prototype 2 може да ви разсее малко. Сравненията с двете части на InFamous определено се натрапват и никога не са в полза на Radical Entertainment. Не става обаче въпрос само за ексклузива на Sony, Saints Row: The Third и дори Crackdown 2 са по-добри по отношение на разнообразието, което може да получите. Prototype 2 със сигурност не е продължението, което искахме да видим и бих предположил, че ако неговите създатели не са алергични към самокритиката, това не е и играта, която те самите биха искали да направят. 

 
системни изисквания
OS: Win Xp, Vista, 7; CPU: Core 2 Duo E4500 или Athlon 64 X2 Dual Core 5000+; 2 GB RAM; видео: GeForce Gt430 или AMD Radeon HD 4670 с 1 GB
напиши коментар
 

199 мнения
профил »
StupidJupiter каза на 31.07.2012, 07:06 ?. :
Редактиран на 31.07.2012, 07:07 ?.

Играта не струва. Спомням си първите сцени от оригинала, които се въртят из съзнанието ми и до днес. Мога да ги опиша с една дума - въздействащи. Тази я пробвах преди два дни и не мога да кажа как започва ... Нищо запомнящо се, клишета и блудкавост. Героят е безличен, бойната система не предлага нищо иновативно, интелектът /доколкото го има/ на противниците и на цивилните жертви е абсурден - скачаш от небостъргач насред улицата и тълпата не реагира. Хапваш един - двама, взривяваш с тупаници няколко коли и пак нищо. Никаква емоция не събуди в мен членоотделянето на заразените или военните, всичко е поддведено под общия знаменател на безсмислената жестокост и нецелевото "харчене" на червена боя, и вътрешности. Може би ако бях на 10 години щях да й обърна повечко внимание...
П.С. За хората с "умни" телефони препоръчвам "Dead trigger" - далеч по-увлекателна игра, макар и мобилна такава, която ще ви кара да се връщате всеки ден из отломките на града, оставяйки следи от потомастния си секрет по екрана на устройството.

127 мнения
профил »
lyubohar каза на 31.07.2012, 07:14 ?. :

"по принцип е по-добра от първата част..."
Тъй лье?

81 мнения
профил »
Titaka каза на 31.07.2012, 20:56 ?. :

Не е! Уменията са същите, с единствената разлика, че можеш да ги комбинираш. Ама липсва супер яката броня от първата. А Алекс е много по-симпатичен герой и историята от втората игра е тъпа!

127 мнения
профил »
lyubohar каза на 01.08.2012, 07:29 ?. :

Всичко липсва от първата, не знам въобще как може да се напише такъв коментар...Дори хвърчането от сграда на сграда вече не е такъв кеф - с тези убити цветове и супер-нисък viewing distance...Да не говорим какви дупки има в сценария - нашият пич е най-уникалното оръжие, което светът някога е виждал, и въпреки това лошите са доволни просто да го убият, за да не им пречи на смешните експерименти и да си произвеждат мутанти, които Хелър убива с три удара :) Мисиите - супер смешни и еднообразни, камерата - лагава...Не знам как някой може да каже, че това е по-добра игра от първата...

326 мнения
профил »
Daynov каза на 31.07.2012, 07:59 ?. :

И първата не беше особено добра, тая пък съвсем. Не знам какво толкова се чудят от Radical, че им били ниски продажбите. Само стил без съдържание няма как да стане (освен ако не са Близард).

95 мнения
профил »
motherfucker каза на 31.07.2012, 08:13 ?. :

Първата беше тъпа, тази е 2 пъти по-тъпа. На първата поне играх около 65% преди да ми писне, а тази и 10% не можа да стигне.

53 мнения
профил »
destroyer93 каза на 31.07.2012, 10:04 ?. :

1-вата част я превъртях , а на тази издържах до 2-рата мисия и я изтрих с гръм и трясък

друг въпрос е че ми лаги на ниски настройки а играя макс пейн 3 на медиум без лаг ... провал отвсякъде

2763 мнения
профил »
Zlob каза на 31.07.2012, 10:08 ?. :

Най-доброто в тази игра е това че решиха да правят героя от първата злодей.Нищо особено.Не ме грабна,както и първата.Sorry Radical :/

90 мнения
профил »
Slackers каза на 31.07.2012, 12:51 ?. :

Абе брато ти коя игра играеш, той зарази маймуната за да му помогне и ако искаш да знаеш още от първата част го набедиха че тои е пуснал заразата и че тои ги е заразил.Вземи малко прочети и чуй какво си говорят хората.

227 мнения
профил »
Труповоз каза на 31.07.2012, 13:22 ?. :

Slackers Мърсър пуска вируса и в първата игра и във втората.

1107 мнения
профил »
vanmx каза на 31.07.2012, 10:50 ?. :
Редактиран на 31.07.2012, 11:00 ?.

Баси, какво всички я хулят тази игра. Кога пък в първия Prototype e имало значение каква е историята и героите? И в двете игри тези неща са сложени колкото да ги има. Най-cъщественото в тези игри геймплея. И при двете игри той е еднакъв и е супер зарибяващ. И декорите са абсолютно еднакви - опустошения Ню Йорк. Как така декорите в двойката са по-лоши от тези в първата част, като всъщност са същите? Нищо не можело да се прави във виртуалния град... сериозно ли. Аз един час трепя зомбита и войници в огромни количества по 20 различни начина, правя мизерии с разните превозни средства и скачам от сграда на сграда, след като ми омръзне всичко това, минавам някоя мисийка, така между другото. Хич не ми липсва разнообразие.

332 мнения
профил »
Tranquil каза на 31.07.2012, 11:24 ?. :

+1

227 мнения
профил »
Труповоз каза на 31.07.2012, 13:23 ?. :

+1

55 мнения
профил »
plamen88 каза на 31.07.2012, 21:10 ?. :

+1

127 мнения
профил »
lyubohar каза на 01.08.2012, 07:31 ?. :

Много по-лоши са декорите, много слаб viewing distance, дори и когато е на макс...Нямаш чувството, че си в огромен град, който да искаш да explore-ваш, а в някакво малко кварталче...

Относно gameplay-а: горе-долу е същия наистина, само че е много по-лесна играта; едно от предимствата на първата беше, че е доста challenging от самото начало. Тук убиваш по 20 войника с един удар - айде нема нужда...

227 мнения
профил »
Труповоз каза на 01.08.2012, 15:21 ?. :

Ако под предизвикателна имаш предвид постоянно спаоунващите се хелита и 10 ракети, които летят постоянно по тебе, че да не можеш един девастейтър да заредиш камо ли да скачаш адекватно. Не благодаря не искам такова предизвикателство.

127 мнения
профил »
lyubohar каза на 02.08.2012, 07:27 ?. :

не помня чак такива детайли, но си спомням как още съвсем в началото се озовах в някакъв паркинг с три огромни мутанта, което си беше доста впечатляващо и трудно и всъщност тогава се зарибих и я изиграх цялата...на тази и дадох час и половина и след като оставих хиляди изклани докато едновременно с това си пиех кафето с лявата ръка и гледах и телевизия с дясното око - замина скоропостижно в коша...

561 мнения
профил »
dogma каза на 31.07.2012, 11:31 ?. :

Не знам за Saints Row: The Third и Crackdown 2, тъй като не съм ги играл, но със сигурност InFamous е многократно по-добра. Специално първата й част показва как трябва да се прави open world игра със суперсили. При двойката явно се бяха ръководили от принципа "по още от всичко", но някак си не ме грабна, при все, че ледените умения определено бяха ефектни. А в Prototype 2 опитите да направят главния герой драматичен и изправен пред тежък избор не струват, дори иначе генеричните избори "добро и зло" при Коул бяха по-забавни.

227 мнения
профил »
Труповоз каза на 31.07.2012, 13:39 ?. :

Ревю, където една игра се сравнява с друга не може да се нарече ревю.
Първия Prototype беше 5/6, въпреки Infamous и други open world като SR2 и GTA. За 3 години стандартите са скочили на макс, егати капризното общество сме. Как може една игра да е повтаряща се, като имаш разнообразни начини да усмъртиш врага си? Целия свят ми говори за замазани текстури. Значи всеки втори човек ходи по улицата и глада предните брони на килите колко са грозни, докато нормалния човек лети и цялата игра му се движи толкова бързо, че нищо не забелязва дори и от хубави текстури.

1143 мнения
профил »
Slesher каза на 03.08.2012, 11:57 ?. :

"Как може една игра да е повтаряща се, като имаш разнообразни начини да усмъртиш врага си?"
Това, че имаш много начини да направиш едно и също не е разнообразие.

1107 мнения
профил »
vanmx каза на 31.07.2012, 13:49 ?. :

И аз сега гледам ревюто на първата игра, която е оценена 5.5. Сега излиза същата игра, само че с подобрена графика и оценката е 2.5. Не разбирам това.

377 мнения
профил »
venenum каза на 31.07.2012, 14:20 ?. :

Оценката е различна,защото:
1.Втората игра излиза 3 години по-късно от оригинала.За това време стандартите са скочили и за графика,и за разнообразие,и за съдържание.
2.Авторите на двете ревюта са различни и имат различни вкусове.

227 мнения
профил »
Труповоз каза на 31.07.2012, 14:37 ?. :

Вкуса няма значение.

377 мнения
профил »
venenum каза на 31.07.2012, 14:41 ?. :

Не всички гейм журналисти за безпристрасти към игрите които ревюират

144 мнения
профил »
Castor каза на 31.07.2012, 14:59 ?. :
Редактиран на 31.07.2012, 15:01 ?.

Първата беше една от най-приятните, неангажиращи и разтоварващи екшън игрици, които съм цъкал в последните няколко години. Просто се пускаш, фъркаш си на воля и трошиш града и базите, размяткаш хора, зомбита, танкове и хеликоптери - забавление в чист вид. Не можах да я превъртя поради преинсталация и мисля скоро да я преигравам. Задължително ще се пробва и втората, особено ако е "още от същото".

67 мнения
профил »
Жувотновъд каза на 31.07.2012, 15:49 ?. :

Фейла на годината, нищо, децата може и да и се радват.

526 мнения
профил »
shpekovsalam каза на 01.08.2012, 15:21 ?. :

Добре, О, велики порастнал човеко! Остави ни нас "децата" да си играем!

1107 мнения
профил »
vanmx каза на 31.07.2012, 16:09 ?. :

venenum, къде го видя тоя скок в графиката и съдържанието на игрите за последните 3 години... нещо бълнуваш май. Защо CoD тогава при вяска следваща част обира точките, въпреки всеобщото мнение че всички CoD игри са еднакви? Че дори и другите пуцалки имитират Call of Duty.

2763 мнения
профил »
Zlob каза на 31.07.2012, 17:16 ?. :

Slackers,смятай щом изобщо не съм следил историята колко съм и обърнал внимание и изобщо колко съм играл 2-те игри общо-я има 3 часа,я няма :D Та изобщо не ме интересува кой кого е заразил,за какво ги е заразил и т.н.Е,видях в края на 2-ката за какво става въпрос понеже 1 приятел я превъртя пред очите ми и пак не останах впечатлен,въпреки че която и да е игра на подобна тематика би имала горе-долу подобна история и резултатът от цялата работа би бил идентичен.

103 мнения
профил »
Sidef каза на 31.07.2012, 22:19 ?. :
Редактиран на 31.07.2012, 22:22 ?.

Игрицата е по-добра версия на 1та част и няма почти нищо ново.
Не съм съгласен с оценката на играта, но всеки си има право на мнение.

Играта е забавна и неангажираща. Първата игра от 2 години която седнах и я изиграх от начало до край с удоволствие защото си беше забавно.

Разбирам, че голяма част от вас си падат по по-трудните игрици, които изискват повече време и мисъл, а други от вас пуцат шутъри по цял ден и после се правят на много големи и велики с изказвания от сорта на "децата да се радват".

Беше ясно, че играта ще е копие на 1'та още когато я обявиха.
Игрицата си е забавна, увлекателна и перфектна за разпускане без да е нещо уникално. Краят на играта беше ясен, но можеше поне да е мъничко по-дълга.

Радвайте се на живота и спрете да спорите за глупости ;)

227 мнения
профил »
Труповоз каза на 01.08.2012, 00:15 ?. :

Ясен край глупости. Това е най-тъпия отворен край някога. Крещи Прототаип 3, който никога няма да излезе.

2763 мнения
профил »
Zlob каза на 01.08.2012, 06:50 ?. :

+1 :D Когато видях края си помислих че нещо играта се прецака,защото кът сцената свърши просто ей така изведнъж.What will we do now?,1-2 секунди общ кадър,бам-credits :D

103 мнения
профил »
Sidef каза на 01.08.2012, 07:04 ?. :

Няма хляб в повече Prototype игри. Нормално да я завършат така : )

526 мнения
профил »
shpekovsalam каза на 01.08.2012, 15:17 ?. :
Редактиран на 01.08.2012, 15:18 ?.

Когато "Коул МакГрат" скочи 150м във въздуха ми се обадете! Когато "Коул МакГрат" скъса човек с голи ръце и бликнат реки от кръв ми се обадете! Мисиите в inFamous може и да са по-интересни от тези в [PROTOTYPE] 2, но Free Roam-ът в първата не може да стъпи и на малкото пръстче на продукта на Radical!

Аз още не съм превъртял [PROTOTYPE] 2, но засега супер много се забавлявам! Това Tendrils Ability е направо страхотно!

526 мнения
профил »
shpekovsalam каза на 01.08.2012, 15:19 ?. :

Горният ми коментар не иска да се публикува целият!

Продължение: Засега съм на около 50% от играта и не знам още какво може да предложи, но от изиграното ми харесва! Е, има ги и минусите, де..... Да кажем тези Hand Blade на Blackwatch войниците изглеждат потресаващо! Мисиите ми се струват малко еднообразни, но поне включват големи битки, кръв и яко меле, така че не са толкова зле! Free Roam-ът е суууууупер як! Там откъдето мина остават само карначета и кръв! :D

Според мен, дадената оценка е неоснователна!

227 мнения
профил »
Труповоз каза на 02.08.2012, 04:08 ?. :

"Prototype 2 е подобрение спрямо оригинала, но нищо повече" ъъъъ затова му се вика "продължение, може би?

3 мнения
профил »
typaci каза на 02.08.2012, 07:33 ?. :

Изложихте се с ревюто пц мания.Защо първата игра има 5.5 а тази 2.5 а.А порта е добър защото на мен не ми бъгна нито един път

280 мнения
профил »
MadMax31 каза на 02.08.2012, 08:21 ?. :

Това че играта не ти е бъгвала незначи че порта е добър.На много хора с машини,които надхвърлят системните изисквания на играта им лаги дори и на ниска графика по-простата причина че порта си е доста лош.Колкото до прототипа става за разпускане след работа,но ако сте очаквали големи новости то ще открйте само една две нови сили и това е.Другото е по много от същото-стандартните реки от кръв,скучни мисии и забавен free roam.

1333 мнения
профил »
sollider каза на 12.09.2012, 00:56 ?. :

Явно не знаеш какво значи калпав порт, щом това са критериите, по които съдиш за него.

3 мнения
профил »
Ex0tic каза на 09.08.2012, 15:49 ?. :

Незнам за вас,но на мене играта ми хареса.Не съм играл 1-вата,но като гледам коментарите явно са еднакви донякъде.Само краят е малко недоразбран.

91 мнения
профил »
Roskouhunt каза на 11.08.2012, 05:23 ?. :

Абе аз си изкарах бая часове в забавно трепане на гнусоч и си ме изкефи игрицата пък който му е кеф нека критикарства тука.

177 мнения
профил »
Vladety каза на 29.08.2012, 19:24 ?. :

то тва е най- забавното в играта да кормиш хората иначе за друго не става- мисиит е са много еднообразни

759 мнения
профил »
soti_n каза на 14.08.2012, 20:26 ?. :

Мен пък ме изкефи от страна геймплей. А и не схванах това за порта: аз с не мощтна, и не добра машина си я играх на макс-настройки, без лаг. Явно не при всеки е така.

2 мнения
профил »
ddabbe каза на 24.01.2013, 16:04 ?. :
Редактиран на 24.01.2013, 16:06 ?.

Prototype 2 наистина е малко еднообразна, но не ви ли прави впечатление, че имената на главните герои(по - точно фамилиите) са HEllER и MERCER. HELL означава ад, а MERCER означава убиец
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Prototype 2

новини:
Информацията засега е неофициална, тъй като не идва от издателя Activision, а се появи на страницата на играта в Xbox Marketplace.
С двете Prototype игри Activision се опита да създаде конкурент на PS3/PS4 хитовата поредица InFamous, но това разбира се не стана.
Въпреки уволненията в Radical Entertainment, PC версията на Prototype 2 все пак ще излезе по план, стана ясно от пост в социалната мрежа Facebook.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Mortal Kombat Komplete Edition 207
Mass Effect 2 96
Prototype 86
Dead Space 3 80
Dark Souls II - видео ревю 72
Assassin's Creed IV: Black Flag 71
DmC Devil May Cry 66
Portal 2 65
Grand Theft Auto V 61
Dishonored 58