Project Origin

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Разкапващи се телеса, много кръв, хриптящи звуци… Всички сме го чували това, но опре ли работата до малко момиченце, пълзящо в сенките, признайте си, че косите ви настръхват! Традиция, утвърдена от азиатските филми на ужасите, която просто не може да бъде подмината току-така. Такъв е случаят и с мегахитовата F.E.A.R., която си беше крайно време да бъде подплатена и с култово продължение. Устискайте до ноември и ще се страхуваме заедно :-).

Мечка страх, мен не страх!

Поемайки историята там, където ни оставиха в края на оригинала, Monolith обещават историята този път да е малко по-ясна, но отново толкова интересна. За да ви въведа набързо, ако сте пропуснали началото, ще си позволя да бъда многословна:

Alma е изключително дете – има дарба. Преди да навърши осем, е внедрена в проекта “Origin”, чиято цел е да създаде нов тип войници за американското правителство- Replica soldiers. Тъй като другите опити да бъде усвоена дарбата й от други се провалят, на 15 години тя ражда първото от две отрочета, които всички стискат палци да носят уникалните гени. И те ги имат. По време на едно от обученията с по-малкото дете обаче става странен инцидент. То се обръща срещу екипа. Сее разруха, смърт и ужас. Сами можете да си представите останалото.

Затворена далеч в мрачна камера, прикована на легло и в кома, Alma не бездейства. Всички са убедени, че именно тя е причината за изродията и решават да изключат животоподдържащите системи. След шест дни тялото и не дава признаци на живот. Но за кратко :-).
Тук започва истинският екшън, като главният ни герой се сблъсква не само с опонентите си, но и със зловещия силует на малката Alma или нейната пораснала гола и нещастна до ужас версия, която търси отмъщение.

Кой дирижира оркестъра?

Докато в първата част главният ни герой е първородния син на Алма, в Project Origin нещата са по-различни. Вие поемате ролята на Майкъл Бекет – агент на Delta Force. Той е изпратен да арестува Geneviev Aristide – президент на ATC, отговорни за проекта. Така започва и самата игра. Интересното е, че в даден момент от приключението се събуждате на операционната маса и също като в първата част вече носите част от специалните умения на предишния ни герой. Отново имате рефлексите, които при покачване на сетивността ви позволяват да реагирате по-бързо и ви включват в slow motion режим. Подобренията разбира се са много.

Сега разполагате с опцията да носите 4 оръжия, а не 3. Всяко има и алтернативен режим на стрелба. Ако пък решите да използвате граната, якото е, че можете да я гръмнете предварително и да и дадете така да се каже начален тласък, вместо да чакате сама да се взриви.

Голямо значение ще има и друго нововъведение. Всички гадини са в пъти по-умни от преди. Ако например успеете да запалите някой зложелател, той ще се отъркаля по пода или ще потърси най-близкото място, където да се изгаси и да ви го върне тъпкано. Като цяло противниците ще ви дебнат много, като авторите обещават да ви е трудно да се промъквате заради снайперистите, за които, повярвайте ми, ще се наложи да внимавате. Червената точка на гръдния кош е лош знак. Бягайте. Ако искате, можете да използвате за целта и новата sprint опция…

Интересна е и друга новост (да – много са май :-)) – armour системата, при която сами ще си правите защитна броня, събирайки парчета например от повалени противници. За по-готин геймплей спомага и премахването на досадните медицински чантички, които вече ги нема в цялата схема. Сега здравето ви се възстановява автоматично, докато не ви млатят.
Многообещаващо звучи и подобрената интеракция с околната среда. Например дори можете да гръмнете двигателя на кола, за да се отървете от опонентите, скрили се зад нея. Като цяло трябва да мислите, преди да стреляте. Авторите обещават много сложна игра и ви предизвикват, като казват, че ще е дори с по-високо ниво на трудност от F.E.A.R., която сама по себе си също не е лесна.

Всичко трябва да е много реалистично и плашещо. В даден момент например ще загубите видимост и ще разчитате само на гадните звуци наоколо.

Къде?

Цялото преживяване този път ще се случва в един град – Auburn. Това обаче далеч не означава еднообразие. Ще търсите силни усещания в складове и офиси, в една доста плашеща болница, в лъскав хотел или в местното началното училище…

За перфектната визия и ефекти пък трябва да се доверим на Jupiter EX енджина. Както сами можете да видите в множеството вече трейлъри и рекламни клипчета с геймплей (обширно представен и на E3), там всичко изглежда уникално. Целта на екипа, разработващ приключението сега обаче е малко по-различна, отколкото в оригинала. Дизайнерите залагат на цвета! Казват, че умишлено търсят ефекта на повече шарения, а не само сивкави оттенъци. Дори именно затова, когато преминавате в Slow motion режима, ще виждате всичко още по-ярко, а не по-сиво, както е в оригинала.

Но всъщност най-запомнящият се цвят май ще си остане червеното. Впечатляващи са кадрите, в които оглеждате със съмнение стени и тавани, изцапани с кървави следи от нещо, което очевидно се крие и по таваните… когато грозотията впива зъби в лицето ви и се мъчите да я откачите, става още по-интересно. Предметите в стаята потръпват. Раздвижват се и всичко е засмукано от нещо като голям вакуум. Алма се появява и отново шепти в ухото ви. Много гаден навик има. И бих го преглътнала, ако момичето нямаше навика да предизвиква халюцинации, да внушава мисли и да мести предмети. В новата игра Алма може и да ви внуши своята реалност. Ключовият момент за играта от самото начало обаче винаги е била неизвестността.

Не съм сигурна за адски много неща, свързани с новото заглавие и наистина нямам търпение да ги видя. Ако не съдите авторите твърде сурово за демографския срив, внушавайки ни фобия от зли дечурлига, мисля, че трябва да ги обичате. Има нещо мазохистично приятно в това да те изплашат хубаво. Не всеки го умее. След култовия успех на първата част мисля, че можем да им се доверим за това.

Автор: Лили Стоилова