Populous: The Beginning

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

В шести брой нарекох Populous не лош RTS, но закъснял с поне 5 години! За съжаление сега, след завършването на играта и след пускането й в продажба, мога единствено да потвърдя мнението си… Вероятно много от вас са играли или поне са чували за Populous II отпреди около 10 години – един от най-големите хитове по това време ! Доколкото си спомням, общото количество продадени игри от поредицата е надхвърлило 3 милиона броя – и става въпрос именно за времето от началото на десетилетието, когато персоналните компютри все още не бяха навлезли така масово в домовете на хората! И вместо Bullfrog да се възползва от този огромен успех последва затишие… после се появи Warcraft… сега вече имаме и Starcraft… и колко фенове на игрите на Blizzard биха ги зарязали, за да започнат разучаването на тотално нова стратегия в реално време, дори ако предшестващите я игри са имали невероятен успех?

Наистина жалко, тъй като играта е хубава (особено ако харесвате графичния стил на Magic Carpet). Самият gameplay не е кой знае колко сложен – типична Warcraft игра, наистина с повече и “по-глобални” магии, но пък с по-малко на брой “units” – май не са повече от 5-6, плюс единствен магьосник (шаман), който за щастие е безсмъртен (поне докато неговият reincarnation site е невредим). Естествено целта на играта е да унищожите противниковото племе (или племена), като може да използвате както груба физическа сила – войните от вашето племе, така и набор от 22 магии, сред които доста хитри – например за създаване на земя, за предизвикване на земетресения или вулканични изригвания.

Ако играете кампания, ще трябва последователно да завоювате няколко планети, всяка от които си има по някоя и друга особеност. Разбира се, добре ще бъде предварително да сте “превъртели” и наличния tutorial, но и без него към играта има подробна on-line help и още по-подробна on-line енциклопедия.

Като слабост може да се посочи типичният за всички стратегии в реално време глупав AI – вражеските орди тъпо и упорито ще продължават да нападат от едно и съща страна, а противниковият шаман едва ли ще използва повече от 3-4 магии… но този проблем едва ли може да изненада някой. Производителите от Bullfrog непрестанно подчертават наличието на истински 3D-терен, както и възможността да го въртите във всички посоки и да си завирате носа във всяко потайно ъгълче! Забавно е поне в началото, но честно казано не носи особена реална полза – затруднява ли ви неподвижната карта при Starcraft?

Успехът на играта според мен зависи най-вече от сантименталните спомени на геймърите – но десетината изминали години се равняват на цяла вечност, когато става въпрос за света на компютрите и надали спомените ще са силни! Освен това аз съм разочарован – Populous II беше игра, която имаше свой собствен облик – тя наистина беше стратегия в реално време, но с доста тънкости, които й придаваха особена атмосфера и създаваха специфично настроение… единственото, което новата игра успя да предизвика у мен, бе чувството на нещо, което вече съм го виждал безброй много пъти!

Автор: Ник Мортимър