Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 06 ное. 2001

Преди пет-шест години пичовете от SSI си казали: “Абе преди 100 години направихме як Pool of Radiance, сега защо не вземем да направим още един?”. И, както се казва в приказките, речено-сторено! Започнали да се бъхтат юнаците и създали една доста добре изглеждаща игра. Обаче станало нещо… Wizards of the Coast пуснали нова версия на ролевата система Dungeons&Dragons. А всички знаем, че SSI са перфекционисти и не могат да пренебрегнат такова нещо. И всичко започнало отначало.
Програмистите пренаписали цялата игра, а на дизайнерите им хрумнало да прерисуват всичко като този път го направят триизмерно. Намерили си и издател – Ubi Soft. Като идеи всичко дотук е добре. Но наближила датата за излизане на играта. Всички медии започнали да се прескачат коя да напише по-големи суперлативи за Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor…

Но играта излязла и… нито графиката била толкова велика, нито ролевата система толкова точна и реалистична. Общо взето нищо в тази не било чак толкова велико, колкото би трябвало да е. Мда… за съжаление това е голата истина. Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor бе рекламирана доста шумно, но се оказа най-обикновена ролева игра.

Графиката и звука

В графично отношение PoR2 е средна работа. Триизмерните обекти (т.е. персонажите и противниците ви) са направени някак ръбести и малко безформени. Цветовете по тях се изчерпват със синьо, зелено и кафеникаво (освен това и те са доста размазани и монотонни). Поне околната среда е зашеметяваща. Всеки сантиметър от картата ви е нарисуван много детайлно и реалистично. Магиите в играта са анимирани с “перфектно 3D”, обявиха преди няколко месеца SSI. Да, ама не.
Заклинанията изглеждат семпло, дори грозно. Когато кастнете магия, има шанс да се загубите по екрана и да не можете да намерите къде са съекипниците ви. Общо взето, като графика PoR2 не предлага абсолютно нищо зашеметяващо, въпреки че според обещанията визията щеше да бъде размазващ уникат!

Говорейки за музика, всеки, който е играл BG2, вероятно ще бъде потиснат от саундтрака на играта. Аз лично предпочетох да си пусна свой собствен аудиодиск и да геймя, вместо да слушам бавната предсмъртна агония на няколко начинаещи композитори. Освен това от всички милиони реплики в играта, са озвучени само 20 или 30. По време на бой музиката напомня на звуковия фон в Baldur’s Gate I – пет ноти на кръст. Да де, ама вече не сме 1997-ма…!

Системата

Предполагам по-голямата част от вас вече сте чули, че PoR2 е първата РС-ролева игра, която направена е по трета ревизия на D&D. Какво точно се е получило? Мнението ми по този въпрос е доста негативно. Проблемът според мен е или в самата трета ревизия или в нейната интерпретация в играта. Първото и май единствено хубаво нещо е новата раса – half-orc. Всички останали същества, познати от Baldurs Gate, са запазени. Класовете обаче са орязани зверски. Най-неприятно впечатление прави отсъствието на Mage. Единствената магическа фигура в играта е Sorcerer.
Предполагам, че сте виждали Baldur’s Gate 2 и знаете колко по-различни са тези два типа герои.

Следващото разочарование са обещаваните Feats. След като изберете раса, клас, уклон и т.н., вашите специални умения се генерират сами. А в трета ревизия не е така. Всеки сам определя своите специални умения Skills и Feats. Единственото оправдание за тази волност според мен е, че авторите са искали да олекотят системата. Да де, обаче третата ревизия е доста по-тромава от втората и предполагам сами ще се убедите в това след 2-3 часа игра.

Все пак има и едно хубаво нещо и това е вдигането на ниво. Вече на всеки нов level можете да повишавате различен клас. Примерно започвате като паладин, ставайки второ ниво обаче вдигате рейнджър и така вече сте Level 1 Ranger/Paladin. След месеци игра можете да бъдете примерно L15 Barbarian/L14 Cleric/L11 Fighter, което общо прави 40-то ниво. Таванът на всеки клас е 16-то ниво, но спокойно можете да развиете повече от един.

Не бих искал да ви развалям впечатлението от играта, затова само ще спомена три-четири от основните недостатъци в геймплея и инсталацията. Ще започна с това, че PoR2 може да бъде сложена единствено и само в C:Program FilesSSIPoRRomD. Tака че ако нямате място там, просто се откажете от това RPG или си намерете Partition Magic. Друг огромен проблем е, че не можете да uninstall-нете играта, без да си махнете половината Windows. Програмистите са оплескали нещо Uninstall Shield-а и при деинсталация се повреждат огромна част от системните файлове на операционната ви система. За това бих казал само:

Use it at your own risk!

SSI бяха обещали patch няколко дена след премиерата на играта, но до този момент, все още не излизало нищо. Може пък и вече да са забравили за тези проблеми… 🙂 Друга гадост в PoR2, която не е бъг, а по-скоро недостатък, е грозният шрифт, с който са написани всички диалози, целия инвентар и всичко. Той се чете доста трудно и май не може да се сменя.
Друга измишльотина е обещаваният “уникален виртуален Dungeon Master”. Това нещо сме го виждали още преди сто години. Просто, когато влезете в някое подземие примерно, един надпис с грозния шрифт се показва и ви съобщава – “Това е подземие! Тук мирише на мърша и на спарено, а всичко е много зловещо”. Нищо виртуално не виждам аз!

Като финал на материала искам да ви предупредя, че Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor не е чак толкова лоша игра, колкото вероятно ви се е сторило от този текст. Критиката ми е насочена към големите обещания и напразните надежди. Просто това е едно съвсем стандартно RPG, което заслужава вниманието само на hardcore феновете.

Автор: Орлин Широв